AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 Noen som har tips til hva en kan lage til middag når en skal bo en kort stund uten komfyr? Har vannkoker og vaffeljern 😅 Anonymkode: e793d...b0f
GauteS Skrevet 12. april 2018 #2 Skrevet 12. april 2018 Har du dårlig plass, sett bort vannkokeren og få deg en enkel kokeplate i stedet. Da kan du faktisk lage noe, ikke bare varme vann. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #4 Skrevet 12. april 2018 Det må bli diverse salater det da. Kjøp salatingredienser, altså div. grønnsaker, og en kjøtt-type du vil ha i for å gjøre den mer til "middag" og mer mettende. F.eks. en halv kylling du kan rive opp i små biter eller en boks kald picnic-skinke eller noe. Ha et rundstykke eller godt brød til, så er det fin middag og ganske sunn også. Anonymkode: 12684...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #5 Skrevet 12. april 2018 Toast med massse smelta ost Anonymkode: 3a8a6...27a 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #6 Skrevet 12. april 2018 Pølser, kok opp vann og la de trekke. Couscous, ha det i en bolle og hell over vann, la det trekke, ha oppi litt skinke eller kylling, kanskje paprika.. purre. Ostesmørbrød av div typer i vaffeljern. Vafler. Potetmos kan du lage av sånn posemix. Kan man lage en slags omelett i vaffeljern om man er forsiktig.. 🤔 steke egg i den om man smører godt?? Anonymkode: 1c894...1d6 2
Guidet Kvinne Skrevet 12. april 2018 #7 Skrevet 12. april 2018 Sashimi ceviche poke laksecarpaccio kyllingsalat med ferdiggrillet kylling couscoussalater med grønnsaker og f. eks fetaost, mozzarella, kikerter (kok opp vann og la couscousen trekke) grillkyllilling, ferdig potetsalat, brød, smør, salat reker med hjemmelaget aioli eller majones, landbrød rett i koppen-supper 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #8 Skrevet 12. april 2018 Rett i koppen retter i tillegg til alt annet nevnt Kjøp en billig micro om du har plass, og du åpner opp for en verden av fjordlands retter Anonymkode: 827ba...2e4 1
Million Skrevet 12. april 2018 #9 Skrevet 12. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Toast med massse smelta ost Anonymkode: 3a8a6...27a Hvordan skal hun smelte osten da, mener du, uten komfyr? Hun nevner ikke noe om at hun har microovn heller.
Guidet Kvinne Skrevet 12. april 2018 #10 Skrevet 12. april 2018 1 minutt siden, Million skrev: Hvordan skal hun smelte osten da, mener du, uten komfyr? Hun nevner ikke noe om at hun har microovn heller. Hun har jo vaffeljern 10
Million Skrevet 12. april 2018 #11 Skrevet 12. april 2018 Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev: Hun har jo vaffeljern Vil ikke osten bare sette seg fast i vaffeljernet da? Ser for meg masse søl med ost som setter seg fast i jernet... og dobbel skive med ost i midten, blir ikke det for tjukt til å presse inn i et vaffeljern og få lokket lukket ned?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #12 Skrevet 12. april 2018 2 minutter siden, Million skrev: Hvordan skal hun smelte osten da, mener du, uten komfyr? Hun nevner ikke noe om at hun har microovn heller. Toast i vaffeljern er veldig kjent blandt sulten ungdom som kommer hjem før foreldre. Funker suuuper! Anonymkode: 1c894...1d6 7
Fluttergork Skrevet 12. april 2018 #13 Skrevet 12. april 2018 Et par tortillalefser, ost og skinke og eventuelle grønnsaker, sleng det i vaffeljernet. 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #14 Skrevet 12. april 2018 Her var det mye rar "middag". Om hva som helst kan kalles middag, har jeg også et forslag: brød, smør og brunost. Anonymkode: 54614...c7a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #15 Skrevet 12. april 2018 11 minutter siden, Million skrev: Vil ikke osten bare sette seg fast i vaffeljernet da? Ser for meg masse søl med ost som setter seg fast i jernet... og dobbel skive med ost i midten, blir ikke det for tjukt til å presse inn i et vaffeljern og få lokket lukket ned? Er dem som også mener at toast i vaffeljern er 10x bedre enn i et toastjern og bruker bevist vaffeljernet til det Anonymkode: 827ba...2e4 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #16 Skrevet 12. april 2018 hovedspørsmålet tilbake til deg burde egentlig være hvordan bor du? skjønner du har strøm iallfall. Anonymkode: 4bb4c...b57
Freesia97 Skrevet 12. april 2018 #17 Skrevet 12. april 2018 Salat eller vaffeltoast? Ellers kan du jo lage (vegansk) raw food. Her kan du finne oppskrifter på vegansk raw food; http://elinlarsen.net/category/raw-lunch/, http://www.vegetarbloggen.no/tag/raw-food/, http://veg-veg.no/mat/rawfood
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #18 Skrevet 12. april 2018 Her var det mange gode tips, tusen takk. Kom gjerne med flere 😊 Har nettopp flyttet inn i en leilighet uten komfyr. Har kjøpt ny, men tar ca tre uker før jeg får den. Og siden det er relativt kort tid så blir jeg ikke å kjøpe noe mellomløsning. Har ikke mikrobølgeovn. Og har veranda med tak over så får ikke brukt grill. Anonymkode: e793d...b0f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #19 Skrevet 12. april 2018 Hva med å handle litt i varmdisken på butikken? Maten holder seg jo varm en stund i de varmeposene. Så kan du ha salat, grønnsaker eller potetsalat som tilbehør. Det går forresten an å koke pose-ris i vannkoker også. Men hvis jeg var deg, så ville jeg invistert i en billig micro fra Europris eller noe. Det er jo uansett veldig kjekt å ha micro. Da har du mulighet til å ha Fjordland-mat eller lage enkle, varme matretter. Anonymkode: e8289...968 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #20 Skrevet 12. april 2018 Jeg synes couscoussalat var et ypperlig forslag, gikk inn i tråden for å gi samme tips. Varm vann i vannkokeren, hell over couscous, ha i salt, pepper, olivenolje og sitronsaft, la svelle under plastfolie til alt vannet er absorbert. Tilsett feks rødløk, tomat, persille,mynte og mer sitron (for en klassisk tabbouleh). Så kan du feks supplere med fetaost, opprevet grillkylling fra butikk, eller varmrøkt laks. Også risnudler kan tilberedes på samme måte. Smaksett da med sesamolje, risvineddik, koriander, chili, ingefær osv og tilsett grønnsaker etter smak og hakkede peanøtter eller cashewnøtter på toppen. Anonymkode: 30793...1df 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå