Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en liten klesbutikk og Sjefen min har begynt å sende en av venninnene sine(en som jeg vet hvem er og som også jobber litt for henne)for å spionere på meg. jeg tok hun i å stå utenfor butikken tidligere i uken å glane inn for å se hva jeg gjorde.

for noen dager siden var de to hvor venninnen til sjefen stod utenfor mens en annen gikk inn i butikken. Da stod hun å overvåka meg når jeg snakka med denne andre vennen. Sikkert for å se om hvordan jeg håndterer «kunden» Så jeg gikk ut å sa hei og da kom hun inn i butikken og lata som ingenting.

Syntes dette er skikkelig urespektabelt, en føler seg ikke verdsatt i det hele tatt, og ingen liker å bli glodd på sånn

er dette egentlig greit? Har sjefen lov ? 

Anonymkode: c514a...f0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig med "secret shoppers" har faktisk jobbet litt som det selv mens jeg var student. Tviler på det er ulovlig, sjefens venninne har jo lov til å gå i butikker, hvis hun oppfører seg ubehagelig får du ringe på vekterene. 

Anonymkode: f00a5...3d6

AnonymBruker
Skrevet

Ja hun har selvfølgelig lov til å komme å handle. Men når hele hensikten med å være der er å spionere på meg fra Uutsiden av butikken da blir det creepy. 

Anonymkode: c514a...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Mystery shoppers er jo ikke helt uvanlig i noen type butikker eller ved netthandel, men uprofft at dette er sjefens egne venninner. Når man blander private og profesjonelle relasjoner på den måten, så kan det fort bli et skjevt bilde av deg som arbeidstaker, siden de fleste er mer tilbøyelig til å sluke venners versjon av noe som har skjedd rått. Skal det være mystery shopper, så bør dette være en nøytral tredjeperson uten andre interesser ovenfor hverken deg ellerr sjefen din og fra et seriøst firma. 

Jeg ville begynt å søke nye jobber. Orker ikke flere uprofesjonelle ledere. 

Anonymkode: 43576...c5c

Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått ut og spurt om jeg kunne hjelpe henne med noe. Litt sånn smørblidt:" Jeg så du sto og kikket inn, det så ut som du lurte på noe. Kan jeg hjelpe deg med noe? Nei vel, men det er bare å si fra, vet du. Ha en god dag!" Hvis du får sagt det uten at det virker som en anklage, kan du jo også nevne at du har lagt merke til at hun har gjort det før.

Ellers kan du jo spørre sjefen om hva hun synes om arbeidsinnsatsen din. Det er uansett ekstremt uprofesjonelt av henne å takle det på denne måten, men det kan jo hende hun har fått en klage ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...