AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 Enkelt og greit.. jeg vil ha flere barn, da jeg kun har fått ett barn, han ønsker ikke flere barn. Han har tre barn. Prevansjon er dyrt, og ikke noe jeg ønsker å bruke penger på da jeg ikke føler meg ferdig med barn ennå. Jeg er heller ikke fan av bivirkningene og vektøkingen som de ekstra hormonene medfølger. Kan jeg «påkreve» han å betale for den? Anonymkode: 20f99...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #2 Skrevet 12. april 2018 Her deler vi på utgiften til prevensjon, det er en selvfølge. Anonymkode: a4175...07c 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #3 Skrevet 12. april 2018 I mitt forhold delte vi kostnadene for prevensjonen da vi ikke ønsket å bli gravide. Det er det minste dere burde gjøre. Om det er slik at han ikke ønsker flere barn akkurat nå, kan du jo vente litt med å legge ansvaret på han, men om han aldri vil ha flere barn, synes jeg du skal være ærlig med han og si at da må han sørge for prevensjonen selv. Og du må velge hva som er viktigst for deg, han eller et nytt barn. Om han slurver med prevensjonen får du i pose og sekk Anonymkode: fa29f...a33 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #4 Skrevet 12. april 2018 Du kan jo bare si til han at "Jeg ønsker barn, det gjør ikke du, derfor må du bære kostnadene og ulempene med prevensjon. Blir jeg gravid så beholder jeg barnet. Jeg skjønner at du ikke vil ha flere barn, men sånn er situasjonen nå. Du betaler ellers kan det bli barn." Anonymkode: e75e5...5f6 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #5 Skrevet 12. april 2018 Ja, det synes jeg du kan. Men synes holdningen er sær. Jeg har ikke fått barn enda, så er heller ikke ferdig. Men bruker da penger på prevensjon fordi jeg ikke vil ha barn NÅ. Forstår heller ikke holdningene til å få barn over. Er det virkelig noe som tas så lett på? Og ikke noe man planlegger sammen? Jeg sliter også med bivirkninger på hormoner, så har kobberspiral. Verdt å sjekke ut om du kan bruke det. Tror også det er det billigste alternativet. Anonymkode: bda7d...9d2 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #6 Skrevet 12. april 2018 Prevensjon går på felleskortet - det er en utgift dere begge er ansvarlige for! Anonymkode: f7e0f...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #7 Skrevet 12. april 2018 Når dere ble sammen, fortalte du aldri at du vil ha mange barn? Anonymkode: 9a79f...67a 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #8 Skrevet 12. april 2018 Vi tar det på fellesen Anonymkode: 78f34...cfb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #9 Skrevet 12. april 2018 kondomer er gratis Anonymkode: 87c8e...646 1
Frkwitch Skrevet 12. april 2018 #10 Skrevet 12. april 2018 Her er det omvendt,jeg er ferdig med barn og mannen vil ha en til. Jeg tåler ikke hormoner og har nå kobberspiral men venter på sterilisering. Jeg vil ikke ha barn-jeg står for utgiftene på 6000 kr og hverken forventer eller mener mannen skal betale eller kutte strengen. Han respekterer mitt valg og sånn skal det være 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #11 Skrevet 12. april 2018 Da ber du han å bli snippet selv. ..og jeg forstår han godt - om jeg leser riktig har du 1 barn sammen og 2 stebarn. Holder i massevis dette! Kanskje noe temaer som burde ha blitt tatt opp når du ble sammen med en mann fra barn som før. Anonymkode: c4bad...fc0 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #12 Skrevet 12. april 2018 "med barn fra før" Anonymkode: c4bad...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #13 Skrevet 12. april 2018 Hvis du får bivirkninger og ønsker flere barn: si at han får bruke kondom da. Han bør ta kostnad, innkjøp og ulemper med prevensjon alene når det er han som ikke vil ha barn. Anonymkode: 91cc2...2ef 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #14 Skrevet 12. april 2018 Det er jo opp til deg hva slags prevensjonsmiddel du bruker dersom du opplever bivirkninger. Da ville jeg byttet eller eventuelt får han bruke kondom. Betaler selv for prevensjon jeg bruker, koster ikke allverdens akkurat. Vi har felles økonomi uansett, så i det store og det hele går det sikkert opp i opp. Anonymkode: 48aa8...302
Arabella Skrevet 12. april 2018 #15 Skrevet 12. april 2018 Hvis det er slik at mannen er fast bestemt på at han ikke vil ha flere barn, er sterilisasjon det naturlige valget. Du skal ikke måtte slite med prevensjon og mulige bivirkninger, TS. 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #16 Skrevet 12. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Enkelt og greit.. jeg vil ha flere barn, da jeg kun har fått ett barn, han ønsker ikke flere barn. Han har tre barn. Prevansjon er dyrt, og ikke noe jeg ønsker å bruke penger på da jeg ikke føler meg ferdig med barn ennå. Jeg er heller ikke fan av bivirkningene og vektøkingen som de ekstra hormonene medfølger. Kan jeg «påkreve» han å betale for den? Anonymkode: 20f99...ef7 Sterilisere seg kan han jo også Anonymkode: 78f34...cfb
Gjest O.G. Skrevet 12. april 2018 #17 Skrevet 12. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: I mitt forhold delte vi kostnadene for prevensjonen da vi ikke ønsket å bli gravide. Det er det minste dere burde gjøre. Om det er slik at han ikke ønsker flere barn akkurat nå, kan du jo vente litt med å legge ansvaret på han, men om han aldri vil ha flere barn, synes jeg du skal være ærlig med han og si at da må han sørge for prevensjonen selv. Og du må velge hva som er viktigst for deg, han eller et nytt barn. Om han slurver med prevensjonen får du i pose og sekk Anonymkode: fa29f...a33 Nemlig.
Bamselita Skrevet 12. april 2018 #18 Skrevet 12. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo bare si til han at "Jeg ønsker barn, det gjør ikke du, derfor må du bære kostnadene og ulempene med prevensjon. Blir jeg gravid så beholder jeg barnet. Jeg skjønner at du ikke vil ha flere barn, men sånn er situasjonen nå. Du betaler ellers kan det bli barn." Anonymkode: e75e5...5f6 Dette!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #19 Skrevet 12. april 2018 Jeg har mistet to venner til blodpropper pga p-piller. Hun ene var bare 23 og hun andre 35. Ikke søren om jeg hadde utsatt meg for noe sånn fordi mannen ikke ville hatt barn. Da fikk prevansjon vært hans ansvar. Anonymkode: 821e7...d45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå