Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv i en jobbsøker prosess, det indikerer jeg ser over hvilke ledig stillinger som finnes, og eventuell om jeg må flytte til et ny by/bygd/fylke for å få en jobb. I den prosessen betyr det selvsagt at jeg ikke kjenner konkret de ansatte eller bedriftskultur osv. kun til hva dem har beskrevet som visjon og litt med hva dem jobber innen faget. Dessuten er det opplagt at jeg må søke til flere stillinger i samme åndedrag. 

Spørsmålet mitt er til dere med erfaring er hva dere gjør når det er flere bedrifter som ønsker at du skal komme på jobbintervju, og hvordan klare å samle opp alt til et tidspunkt slik at du kan veie opp alle tilbudene man  har fått til å kunne si ja eller nei til jobb tilbudene man har fått. 

Er det opplagt for bedrifter at dem forstår du har søkt på flere stillinger samtidig?

Anonymkode: 1b0b3...f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste som ansetter skjønner at de som søker også søker på andre jobber. Det er helt greit og ikke noe problem, i de aller fleste situasjoner.

De som ansetter har gjerne en tidsramme å forholde seg til, og innen for denne er det mulig å justere tidspunkt for intervjuet noe. Men det er jo ikke noen samkjøring av dette på tvers av bedrifter. Så som arbeidssøker bør du prøve å få lagt nye intervju tidsmessig nært de intervjuene du allerede har avtalt.

Er du jo så heldig (eller dyktig) og får tilbud om jobb mens andre er uavklart, har du jo noe tid på deg før du formelt takker ja til jobben.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...