AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 Noen med dårlig erfaring når det kommer til sånne personlighetstester man av og til må ta når man søker på jobber? Resultatet på den var typ at jeg var mer opptatt av de ansatte og være sosial med de og sånn enn å gjøre oppgavene jeg skulle feks. Altså, det er jo stikk motsatt av hvordan jeg er. Så ganske sikker på at denne testen gjorde at denne jobben ryker for min del! Anonymkode: 1432b...b6f
Anette.94 Skrevet 13. april 2018 #2 Skrevet 13. april 2018 Sist jeg tok en slik personlighetstest var for ca en måned siden da jeg tok Manpower sin, og endte opp med jobben. Hos deres er det slik at du får x antall poeng (tror det var 6) og skal fordele utover ulike svaralternativer i hvor stor grad de passer med utsagnet/spørsmålet. Mitt intervju besto mest i å utdype svarene mine - stemte de? Hvorfor/hvorfor ikke? I hvilke situasjoner har jeg handlet slik og slik. Med mine resultater var typ 95% spot on, men på noen ville jeg plassert meg selv annerledes. Siden jeg fikk sjansen til å "forsvare" dette sa jeg noe alá "Her ble jeg litt overrasket da jeg så resultatet av personlighetstesten, fordi jeg ville beskrevet meg selv som mer x. I situasjoner tidligere har jeg gjort y, og jeg tror at grunnen til at testen slo ut slik er z". Personlighetstester er feilbare, og så lenge du kan vise hvordan du mener det faktisk er og hvorfor du ser det annerledes, så tror jeg ikke at jobben ryker for det.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 Personligheten er jo den man er, men man kan jo lage mestringsstrategier for å tilpasse seg likevel. Jeg er f.eks et rotehue som liker å gjøre ting i skippertak. Men jeg er også voksen nok til å forstå at jeg ikke kan gjøre det jeg liker på jobb. Så pulten på jobb er ryddig og selv om jeg kanskje jobber litt i skippertak, jobber jeg jevnere enn jeg gjorde på skolen. Jeg er også en skravlebøtte, men jeg skjønner at ting må gjøres og at skravling skjer i lunsjen. Jeg liker ikke regler, men forstår at om arbeidsplassen skal fungere, må vi alle følge reglene. Dette er ting jeg sier på intervju etter en personlighetstest. 😊 Anonymkode: 5d755...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 Mange av disse personlighetstestene er ikke særlig gode. Rart at de blir brukt i så stor grad og at de teller så mye. Anonymkode: ce5b0...b7e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå