Gå til innhold

Syk og innkalt til intervju med kort varsel.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble nettopp innkalt til intervju med under 24 timers varsel. Dette er et intervju som krever mye forberedelser, og det forventes at jeg holder en presentasjon på 20 minutter. Intervjuet er foran mange mennesker :(. 

I det miste ser og høres jeg syk ut, sånn at de kanskje skjønner at prestasjonsevnen min kan være noe nedsatt på grunn av sykdom. Dette er drømmejobben for meg og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde vært i bedre form...hadde dere gått eller prøvd å flytte intervjuet?

Anonymkode: 6a725...049

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det hadde vært drømmejobben så hadde jeg vurdert hvor syk jeg var. Hvis jeg hadde greid å stå opp av senga og være i sånn litt minimums form, så hadde jeg faktisk forsøkt meg. Tatt noen paracet og kjørt på. At man viser at man tåler en støyt og stiller selv om man er i nedsatt form kan også være et positivt inntrykk for arbeidsgiver, det viser vilje til å gutse og stå på selv når livet er kjipt. 

Anonymkode: 6ff5e...4d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker ganske så uprofesjonelt å kalle inn til et intervju av en slik type med mindre en 24 timers varsel. Jeg hadde aldri fått fri fra nåværende jobb for å kunne gjennomføre noe slikt på så kort varsel. Hva er poenget? Å se hvordan du arbeider under press? 

Anonymkode: 342a9...cdc

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det virker ganske så uprofesjonelt å kalle inn til et intervju av en slik type med mindre en 24 timers varsel. Jeg hadde aldri fått fri fra nåværende jobb for å kunne gjennomføre noe slikt på så kort varsel. Hva er poenget? Å se hvordan du arbeider under press? 

Anonymkode: 342a9...cdc

Akkurat det jeg også skulle skrive. Det høres litt useriøst ut. 

Uansett, om dette er drømmejobben høres det ikke ut som de er særlig fleksible når det gjelder utsetting. Her må du gjennomføre på den oppsatte dagen. 

Anonymkode: 06834...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...