Gå til innhold

Hvor mye gir dere egne barn i komfepenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 87944...d04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr komfepenger

Anonymkode: b11b5...335

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

På radioen sa de gjennomsnittet var på 11.000 og noe. 

Her hadde det blitt selskap og bunad om jeg hadde hatt jente. 

Gutten får selskap og tilbud om bunad. Hvis ikke så tenker jeg 10.000 kanskje. 

Men hva jeg gir har ikke særlig å bety. Jeg sparer til han blir 18 år og da får han minst 200.000 kr så han burde egentlig ikke fått noe til komf.

Anonymkode: 22833...74d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når gutten min konfirmerte seg fikk han 10 000kr en aktivitetsklokke og fotballtur til England..

sparer 200kr i mnd til han blir 18

Anonymkode: 6d309...301

AnonymBruker
Skrevet

170 000 har mine fått. Spart barnetrygd fra første måned, og rundet litt opp. 

Anonymkode: 14bae...a52

Gjest GoldenLioness
Skrevet (endret)

Jeg tror nok vi kommer til å gi 5000 kr i kontanter. De kan han disponere som han selv vil.

Han har utenom det en egen brukskonto som brukes til fortløpende utgifter(som vi styrer til klær, klasseturer og litt større utgifter) og som det også kommer til å være nok penger på til å spandere lappen. I tillegg har han en sperret konto der vi sparer hver mnd fra fødsel av som er øremerket EK. Han har også et sparefond som vi løser ut når han flytter for seg selv og trenger litt i etableringsfasen.

En fjortiss trenger ikke masse kontanter som de bare tuller bort. Alt han får fra familie til konfirmasjon skal settes bort til sparing til EK.

Endret av GoldenLioness
Skrevet

Gir 10000,- og et smykke til ca 8000,-. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble konfirmert for 10 år siden og fikk bunad og selskapet, så det kom vel på en god del tusen. Broren min fikk ny dress, en klokke, selskap, og litt penger utenom for å matche bunaden min. 

Anonymkode: f1553...d03

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr komfepenger

Anonymkode: b11b5...335

Skal vel prøve å virke litt kul og komme med et slanguttrykk, istedenfor å skrive "konfirmasjonspenger".....

Anonymkode: 7726c...abe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samboers sønn konfirmeres neste måned.  Han gir 10.000kr til sønnen sin,mens jeg tenker å gi 1500/2000kr. 

Anonymkode: fc210...958

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 år siden,  konfirmasjon. Dress med alt tilbehør til 10.000 kr.  Lappen på lett motorsykkel og lett motorsykkel. ( 60.000 kr) 20.000 kr inn på konto. Enebarn, så jeg ga det jeg følte var rett for meg.  Men det er ikke noe fasit svar, en må gi hva en har råd til. 

Anonymkode: 187d0...060

AnonymBruker
Skrevet

Oi, er normen at tenåringen får så mye penger, å til fritt disposisjon. + Fra alle andre gjester? 

Husker med gru hva jeg gjorde med mine konfermasjonspenger. Fly til Oslo, Finnmark og div (på billig ungdomsbilett, fest og fyll) grøss. Hadde heldigvis ikke så mye penger, så et par måneder, og så var alt borte..

Anonymkode: 11a57...4da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, er normen at tenåringen får så mye penger, å til fritt disposisjon. + Fra alle andre gjester? 

Husker med gru hva jeg gjorde med mine konfermasjonspenger. Fly til Oslo, Finnmark og div (på billig ungdomsbilett, fest og fyll) grøss. Hadde heldigvis ikke så mye penger, så et par måneder, og så var alt borte..

Anonymkode: 11a57...4da

Jeg og broren min fikk ikke lov til å bruke pengene vi fikk til konfirmasjonen vår før vi ble 18, ble med andre ord gjemt inne på en sparekonto. Fra gjestene fikk vi ikke spesielt mye penger. 500 lapp fra tanter og onkler, 1000 lapp fra besteforeldre, 200 lapp fra noen naboer og venner av foreldre, ellers smykker, mansjetter, og noe friluftsutstyr. 

Anonymkode: f1553...d03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ene barnet konfirmerte seg, fikk selskap pluss 10tusen. Andre ville ikke konfirmere seg. Fikk da 10000 + det selskapet hadde kostet. 

Anonymkode: 362e2...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeses så mye penger folk får av foreldrene sine. 

Anonymkode: 7ca75...205

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeses så mye penger folk får av foreldrene sine. 

Anonymkode: 7ca75...205

Enig, helt villt :overrasket: Min sønn fikk 500.- kr. av meg for 10 år siden. Pluss selskapet da.

Anonymkode: bac4f...b71

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, helt villt :overrasket: Min sønn fikk 500.- kr. av meg for 10 år siden. Pluss selskapet da.

Anonymkode: bac4f...b71

jeg var alene, også økonomiskt. Sparte i flere år for at barna skulle få såpass 1 gang i livet slik de kunne kjøpe noe de ønsket seg. Har liten familie, så lite å hente der. 

Anonymkode: 362e2...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Folk gir vel etter evne, og det er helt okei! Det er ikke noen fasit! Tror det kan være sårt for de som ikke kan gi 10000++ å lese denne tråden..

Anonymkode: 251b2...b5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

10 000,- hos oss men pengene blir satt på sperret konto. Han må betale for lappen selv, så det er sparepenger.

Anonymkode: c7fdd...720

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk gir vel etter evne, og det er helt okei! Det er ikke noen fasit! Tror det kan være sårt for de som ikke kan gi 10000++ å lese denne tråden..

Anonymkode: 251b2...b5a

Man gir vel etter evne. Vi har feks bare 1 stk besteforeldre og liten familie, så regner med det er lite gaver utenom den fra oss.

Anonymkode: c7fdd...720

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...