Milla29 Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 Jeg er vant til å løpe mye, det er det jeg gjør når jeg trener. I fjor var jeg så heldig å få meg tredemølle som jeg har løpt inne på nå i vinter. Har løpt et par ganger ute i vinter når været og føret har vært ok, men merker da at jeg i starten av løpeturen blir så fryktelig svimmel at jeg er redd jeg skal falle om, og kvalm som følge av dette (kjennes sjøsyk ut). Hadde aldri dette problemet tidligere (før tredemøllen), og jeg lurer på om det er noen logikk i at det kan være sånn fodi jeg nå har vent meg til å løpe på mølle i stede for ute. På møllen er man jo i ro på et sted og har blikket festet på noe som er statisk i motsetning til når man løper ute. jeg aner ikke...men det er jo helt merkelig, og ikke minst ubehagelig. Kjennes som om hele hjernen min er "løs" liksom og synet blir da deretter. Andre som har opplevd noe lignende?
miore Skrevet 13. april 2018 #2 Skrevet 13. april 2018 Hvor fester du blikket når du løper ute? Mange ser på føttene sine, og det er ikke noe særlig for løpestilen, og sannsynligvis (kan jeg tenke meg) heller ikke for svimmelheten. Har du prøvd å konsentrere deg om å feste blikket på et punkt oppe og et godt stykke fremme, slik man gjerne blir tipset om dersom man er sjø-/bilsyk?
Milla29 Skrevet 16. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2018 Ja, jeg ser opp og frem når jeg løper, ikke ned på føttene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå