Gå til innhold

Jeg tiltrekker meg "folk med aspergers"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever det støtt og stadig, de tiltrekkes av meg (som venner) og "henger seg på meg", på en måte. Viser seg alltid at de har diagnosen aspergers. Hva er det med meg, egentlig? 

Er det noen med diagnosen som kan forklare? 

Anonymkode: c71fb...162

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du virker som du har den diagnosen selv?  Folk søker som regel etter like som seg selv. 

Anonymkode: c9ab0...692

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du virker som du har den diagnosen selv?  Folk søker som regel etter like som seg selv. 

Anonymkode: c9ab0...692

Det kan hende :P Men tviler veldig på det. Men det er noe ved meg de liker. 

Kanskje at jeg er flink til å se folk, og folks følelser og kroppsspråk. Jeg har opplevd noen av dem som litt kalde, som lett misforstår, og da er jeg overbærende imens andre kanskje kjefter o.l. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har asparges

Anonymkode: 38dad...a08

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje at jeg er flink til å se folk, og folks følelser og kroppsspråk. Jeg har opplevd noen av dem som litt kalde, som lett misforstår, og da er jeg overbærende imens andre kanskje kjefter o.l. 

Det er vel det som kalles tålmodig. Har du forsøkt å ikke legge bånd på deg?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du fremstår rolig og aksepterende? Kanskje du viser interesse for menneskelige ulikheter i uttalelsene dine fremfor smalt menneskesyn?

Anonymkode: f89ca...24b

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De liker evnen din til å lage mange kg tråder

Anonymkode: 820cd...313

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sånn type som prøver å være veldig åpen og tilpasningsdyktig overfor forskjellige folk? 

Anonymkode: 05e8b...d9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De liker evnen din til å lage mange kg tråder

Anonymkode: 820cd...313

Det er vel de som lager dem men det har kanskje ikke du skjønt.

Skrevet

Hvorfor navnet Asberger fortsatt brukes er for meg et mysterium. Fyren var en nazilege. Ikke like ille som Dr.Mengele men hans rolle innen rasehygiene og utryddelse av tilbakestaaende mellom 1930 og 1945 er etterhvert blitt kjent.

Etterhvert har psykopat er blitt endret til personlighetsforstyrrelse og mongolid er endret til Downs Navnet til denne fyren burde bli faset ut.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Commander skrev:

Hvorfor navnet Asberger fortsatt brukes er for meg et mysterium. Fyren var en nazilege. Ikke like ille som Dr.Mengele men hans rolle innen rasehygiene og utryddelse av tilbakestaaende mellom 1930 og 1945 er etterhvert blitt kjent.

Etterhvert har psykopat er blitt endret til personlighetsforstyrrelse og mongolid er endret til Downs Navnet til denne fyren burde bli faset ut.

Såvidt jeg vet brukes faktisk ikke Aspergers som offisiell diagnose lengre (går inn under samlebegrepet autismespekterdiagnose/ASD), men det henger tydeligvis igjen på folkemunne. 

Anonymkode: e2952...a2f

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

• Liker 1
Skrevet

Aspergers er jo snart like pop og ha som slengbukser på 70-tallet. 

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det nok.

Anonymkode: 859bd...3cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...