AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 Jeg har jobbet noen år etter videregående, og har nå funnet ut at jeg ønsker å studere. Planlegger å ta master, da jobbmulighetene er få med kun en bachelor. Det betyr at jeg må studere i ca. 5 år. Hvis jeg noen gang skal ha barn, burde dette skje innen 5år. Men hvordan har det gått for dere, som har fått barn under studietiden? Har sett at det er fullt mulig å ta master på deltid, noen som har gjort det? Samboeren min jobber 100%, men likevel blir det vanskelig å leve på i 5år, selv om jeg får lån og jobber ved siden av. Anonymkode: 155d2...05a
mjauritz Skrevet 12. april 2018 #2 Skrevet 12. april 2018 Jeg fikk barn også begynte å studere rett etterpå, så har ikke tatt permisjon, men har studert med barn Jeg syntes det går veldig veldig fint. Det er litt hektisk i perioder, men jeg elsker å kunne ha såpass fleksible dager som jeg har. Noen dager får jeg ikke vært med hun på ettermiddagen fordi jeg jobber, men til gjengjeld har jeg ofte muligheten til å ha rolige og fine morgener med henne, eller å hente henne tidlig å barnehagen. Mannen jobber også 100%. I forhold til det økonomiske vil jeg si at det går veldig greit. Jeg jobber ved siden av, og får jo litt over 9000,-/mnd av lånekassen. Tror jeg har gjennomsnittlig utbetalt (tilsammen) 16.000,-. Så lenge du har full barnehageplass og bor slikt til at du ikke har de aller største boutgiftene vil jeg virkelig anbefale det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå