Gå til innhold

Hvordan planlegger DU konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heii! Etter å ha sett flere konfirmasjonstråder i det siste, lurer jeg på hvordan du planlegger/har planlagt konfirmasjonen til ditt/dine barn?

Jeg har min første konfirmant neste år, og har såvidt begynt å planlegge. Gjestelisten er ferdig, lokale er bestilt, og maten er planlagt. Hvilke kaker vi skal ha er også tegnet ned.I grove trekk har jeg også planlagt bordpynt og diverse, og foreløpig bord-oppsett. Har også undersøkt priser på utleieduker og blomster.:yvonne:

Hvordan har du gjort det? Har aldri hatt konfirmant før og er ute etter alle mulige slags tips og råd! 

Anonymkode: 2ead9...874

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også min første konfirmant neste år, men jeg har ikke begynt planleggingen enda🙈 

Eller, bunaden er bestilt da😅

AnonymBruker
Skrevet

Har også konfirmant neste år, heldigvis er det i før på høsten så har ikke startet planleggingen enda. Vet bare at det blir catering for familien vår tar av når det skal lages mat og jeg orker ikke det kaoset med hjemmelaget mat. Kakene skal jeg bake selv, men vurderer å bestille en stor konfirmantkake i tillegg. Siden konfirmanten er gutt så slipper vi bunadsstyret, det blir dress og penger på konto fra besteforeldre til bunad som skal bestilles når han er ferdigvokst.

Anonymkode: 72d40...abd

Skrevet

Har konfirmant om 3 uker.
Har bestilt lokale og mat, ellers er ingenting planlagt.....Dress ble kjøpt inn til skoleballet til jul, så den er i boks.
Jo, har tenkt på hvilke kaker vi skal ha og har spurt et par familiemedlemmer om å lage.
Konfirmanten har lagt ned forbud mot sanger og mange taler, så da slapp jeg å styre med det. Vi har derimot (sammen med konfirmanten selv) laget en Kahoot som vi skal kjøre under kaffen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig med våre konfirmasjoner, og var nok som trådstarter: veldig tidlig ute. Her vi bor må man booke lokaler lang tid i forveien (men så har vi også konfirmasjon på faste datoer slik man kan faktisk finne ut når man har konfirmasjon om 3-4 år)

Jeg googlet mye om bordpynt, og lagde forslag sammen med konfirmanten(e) og fikk planlagt og handlet inn alt i lang tid i forveien. Vi har hatt konfirmasjon i leid lokale og måtte ha med duker og feks lysestaker/vaser selv) Planla såpass tidlig at vi 6 mnd i forveien fikk dratt på Ikea og handlet inn det vi trengte der. Blomster til bordene bestile jeg flere måneder i forveien, dvs jeg snakket med floristen og fikk satt av dato og kom innom et par uker før og sa hva vi ønsket og hvilken blomster osv det skulle være. 

Leie av duker bestile jeg også måneder i forveien (mange om beinet for å leie duker hver vi bor da flere skolekretser har konfirmasjon samme helg) 

Lagde også kakeliste i forveien og på  mine trakter er det vanlig å bake kaker til familie/venner og få igjen kake til bla da konfirmasjon, så jeg spurte mine venninner og familie om de kunne bake og ev hvilken. To mnd i forveien bakte jeg selv de kakene som kunne fryses. 

Mat hadde jeg bestilt samtidig med lokalet og slapp å tenke på det. Mineralvann kjøpte jeg inn et par måneder før da det var på tilbud. Er vel generelt tidlig ute med det meste ser jeg her, hehe, men har tilreisende så jeg ønsket å få unna mest mulig i god tid slik jeg fikk konsentrere meg om å huse gjestene også. 

Anonymkode: 8a3f2...7b5

• Liker 1
Skrevet

Her er det konfirmasjon om en knapp måned. Her er middagen handlet inn, og alle invitasjoner sendt ut. Og kjolene våre er på plass.

Bordpynten har vi noenlunde på plass. Ellers har vi bestilt en marsipankake, og jeg har tenkt å bake de fleste kakene selv.

Her slipper jeg å tenke på leie av lokale eller leie av duker. Vi skal ha det hjemme hos mamma.

Så mange taler eller sanger blir det ikke, det vil hun ikke ha.

Og jeg regner med at bildet til takkekort er i boks. Jeg må huske å ordne med at en skriver opp hva hun får, og fra hvem.

AnonymBruker
Skrevet

Har konfirmant om 3,5 år og har planlagt lenge allerede. Sparingen startet for et par år siden. Vi setter av 1000 kr mnd til dette, som inkluderer både pengegave, omsying av arvebunad og selskap :-) Vi leier et lokale og kjøper koldtbord + kaker der. Kjøper også serveringshjelp og kokk.

Blir så forundret over folk som sier de ikke har råd til konfirmasjon. Man vet jo om det i ca 15 år, så det er bare å spare litt om gangen.

Anonymkode: c262b...0a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en konfirmant, og skal ha en til i år. Vi gjør det enkelt, inviterer kun nærmeste familie og fadder, gir bort en reise i gave, bestiller koldtbord og kaker. That's it. Den forrige konfirmanten var fornøyd med det, håper det gjelder årets konfirmant også. Men jeg registrerer jo at det er puslete sammenlignet med mange andre ;)

Anonymkode: 996c0...8d3

Skrevet

One down, two to go! 

Vi bruker lokaler på jobb, booket 4 mnd i forveien. Skrev gjesteliste, bestilte invitasjonene og sendte ut 3 mnd før. Bestilte catering/mat, booket servitører. Bestilte kaker og delegerte vekk litt bakst til familien. Kjøpte pynt. Antrekk. Bestilte blomster. Laget slideshow med bilder og musikk. Skrev handleliste og handlet inn drikke. Handlet inn resten. Pyntet lokalene. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heii! Etter å ha sett flere konfirmasjonstråder i det siste, lurer jeg på hvordan du planlegger/har planlagt konfirmasjonen til ditt/dine barn?

Jeg har min første konfirmant neste år, og har såvidt begynt å planlegge. Gjestelisten er ferdig, lokale er bestilt, og maten er planlagt. Hvilke kaker vi skal ha er også tegnet ned.I grove trekk har jeg også planlagt bordpynt og diverse, og foreløpig bord-oppsett. Har også undersøkt priser på utleieduker og blomster.:yvonne:

Hvordan har du gjort det? Har aldri hatt konfirmant før og er ute etter alle mulige slags tips og råd! 

Anonymkode: 2ead9...874

Jeg har min 3 konfirmant den 5 mai, altså må snart😀

Tror du er lengre i forberedelsene til din som et neste år, enn jeg er i forberedelsene til min🤣

Anonymkode: 12fe5...9f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...