jolie Skrevet 21. februar 2005 #1 Skrevet 21. februar 2005 Jeg har veldig tørr hud i ansiktet, særlig i vinterhalvåret. Det er ikke til å tenke på å gå uten krem etter dusjen engang. Jeg er også 'plaget' med røde prikker. Disse kan minne om starten på kviser (noe jeg svært sjelden får), men de 'sprekker' og blir tørre hudflekker. Kjøpte Avenes Rich Compensating Cream på apoteket. Hadde hørt mye fint om den her inne, og dama på apoteket sa den var fin. Men jeg synes av og til det svir når jeg har den på, og jeg synes antallet røde prikker har forverret seg. Har prøvd i ca 14 dager, morgen og kveld. Har selvfølgelig kasta boksen med ingredienslista, så jeg vet jo egentlig ikke hva som er i den. At det svir kan jo selvfølgelig være at huden er så øm at det gjør vondt når jeg 'gnir' inn kremen (bruker ikke makt, men litt må man stryke/gni for å få på kremen), og flere røde prikker kan vel skyldes tilvenning til nytt produkt. Er jeg helt på bærtur nå? What to do? Er dette kremen for meg (vanskelig å si uten å se kanskje)? Finnes det en annen superkrem der ute som passer bedre til min hudtype (tørr og sensitiv) og som ikke sprenger studentbudsjettet mitt?
viren Skrevet 21. februar 2005 #2 Skrevet 21. februar 2005 Jeg hadde samme problemet, og kjøpte en aloe vera ansiktsskrubb på The Body Shop, + en ansiktskrem fra samme sted som heter Hemp. Brukte først skrubben, og deretter kremen , etter bare 2 dager var huden ikke til å kjenne igjen!
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #3 Skrevet 21. februar 2005 Om du ikke vil bruke masse penger, har jeg oppdaget at L`Oreal Dermo-Expertise Hydrafresh er en god krem, til tross for at den er ganske godt parfymert. Jeg bruker den for normal/kombinasjonshud, mener det også finnes en for tørr og sensitiv hud. Koster 70-80 kr for en krukke på 50 ml. Jeg kjøper den på Vita.
Gjest Tristessa Skrevet 21. februar 2005 #4 Skrevet 21. februar 2005 Sverger til Dr. Hauschkas rosekrem - vil ikke bruke parfymerte ting når huden er to nummer for liten og har røde flekker. Rosekremen lukter forholdvis mye rose (jeg elsker det, andre ikke), koster 150 kr, varer i en evighet (jeg bruker den mer eller mindre hver dag for tiden) og fås kjøpt på helsekost (Helios). Selv om den har en rimelig treig og tjukk konsistens, blir jeg heller ikke blank av den. Men mest av alt liker jeg å kunne smøre inn ansiktet, fullt av tørre, røde flekker om kvelden, og våkne dagen etterpå og ha en helt jevn hudtone. I love it!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå