Gå til innhold

Instruktør på 120kg?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva syns dere om at en instruktør på f.eks SATS og lignende veier 120kg?

Da snakker jeg om at han/hun er feit...ikke muskler for å si det sånn.

Er det positivt eller er det negativt?

Selv så driter jeg vel i det så lenge instruktøren er en god instruktør, men så tenker jeg... kan man rett og slett bli demotivert av en feit instruktør?

Hva med de som trener for å slanke seg?

Hvordan ville de reagert på det? Ville håpet om å gå ned i vekt bli mindre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

jeg ville nok mistet motet ja for denne tunge instruktøren skal jo likssom ha superkondis osv og har trent lenge og kanskje hver dag for å bli så sprek men er likevel så "tykk" så nei. ingen trøst for meg som vil gå ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Sexy*Cat*

Hvis jeg slanket meg og trente av den grunn ville da en fet trener vært demotiverende. Sånn er det bare.

Jeg hadde antageligvis sluttet å gå på den trenerens timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på timer hos instruktører som klarer å motivere meg for å ta i litt ekstra, og som kjører et opplegg jeg liker.

Er dette en egenskap hos instruktøren kan h*n veie hva søren h*n vil for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en skikkelig stor spinning instruktør en gang. Leggene hennes var på størrelse med mine lår (og jeg er ikke spesielt tynn).

Det er den beste instruktøren jeg har hatt. Det falt meg aldri inn å tenke at det kunne være demotiverende. Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener sammen med mange ulike mennesker, noen er tynne og noen er tykke (og mange er midt i mellom). Jeg er instruktør selv, og når jeg skal rekruttere andre instruktører så er jeg først og fremst opptatt av en ting: Kan de henge med og gjøre minst like mye som jeg forventer av elevene? Min erfaring er dessverre at noen av de store har en tendens til å gi opp, fordi de rett og slett har for dårlig kondis. Da funker det ikke. Hvis de klarer å holde/dra opp tempoet, da er det helt greit.

Men på den annen side: når jeg ser instruktører som er veldig store, så tenker jeg nok at de trener for lite og spiser for mye. Mulig det er urettferdig, men jeg har sett for mange som dette stemmer for.

Det beste er egentlig en instruktør som ikke har en fantastisk kropp i utgangspunktet, men som har klart å gjøre "underverk" med en helt alminnelig kropp. Det er motiverende, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delte meninger om det. På en side ville det vært bra å ha en litt tykk instruktør fordi da føler jeg at her kan en komme som en er. Jeg tenker ikke spesielt på fedme her, men jeg for min del liker å trene i løse treningsbukser og ikke singlet , så en litt tukk instruktør ville bidrat til å føle meg tryggere på stedet, og det er positivt... Men skal jeg si noe negativt, så hadde det vel vært at jeg hadde kommet til å tenke sånn;"hmm, er det egentlig noe vits i å trene , hun der må jo trene mye siden hun er instruktør og likevel ser hun sånn ut"...Dumt, men det hadde kanskej vært litt demotiverende ja.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener er det flere instruktører med litt mage, lår, rumpe osv, men direkte overvektige instruktører har jeg aldri hatt.

Jeg synes et er motiverende, fordi de gir meg et forbilde jeg kan strekke meg etter, fremfor de som er kjempetynne og muskuløse (men det er lsike instruktører også, og de er like flinke).

Det viktigste for meg er at de er i god form, er sterke og utholdende og kan ta i skikkelig. Og det er de der jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge instruktøren er energisk, og med en passe høy dose av krutt, spiller det liten rolle hva slags kropp hun har.

Jeg vet at trening fungerer, så det er ikke demotiverende for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At instruktøren er litt kraftig, synes jeg er helt greit. Men en instruktør på 120 kg ville jeg hatt problemer med å bli motivert av, selvom jeg ikke trener for å slanke meg hadde jeg begynt å lure hva instruktøren gjorde feil siden vedkommende fikk slike resultater av treningen.

Jeg har trent med instruktør som var så tynn at hun så anorektisk ut. Jeg vet ikke om hun har en spsieforsryrrelse, kan godt hende at hun har et sunt forhold til kropp og mat, men at hun er naturlig syltynn. Jeg reagerer likevel på det og prøver å ungå hennes timer. Jeg vil heller ha en instruktør som er litt stor enn en som ser ut som et ospeløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En alt for tynn instruktør virker i hvertfall demotiverende! Derimot en instruktør som har en sunn kropp(ingen supermodell) og utstråler energi utrolig motiverende :wink: Det gjør da ingenting at de ikke er perfekte.

Som en overvektig selv, så ville nok ikke det fungert å hatt en instruktør som var veldig overvektig :oops: Trenger ett forbilde og i mine øyne er det kropp som er godt trent; men som kan ha en liten valk på magen uten at verden går under :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde helt klart blitt umotivert av å ha en instruktør som var tykk. spiller ingen rolle om han eller hun var flink, jeg hadde nok dessverre hengt meg litt for mye opp i størrelsen. jeg blir motivert av instuktører som ser bra ut, de får meg til å ønske å ta i ekstra for å få en skikkelig bra kropp. sånn er det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har faktisk vært borti det - dvs.. hadde en instruktør som var temmelig stor (ikke 120 kg da...), men hun var kjempedyktig - den beste jeg har hatt - og hun fikk meg til å gi det lille ekstra hver gang. Dessuten var hun i knallform, så litt ekstra her og der gjorde ikke meg noe (sjøl om jeg lurte litt på hvorfor hun ikke var tynnere)

Altså er det hvor god instruktøren er som er viktig - ikke hvor stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Spesielt for de som har en del ekstra kilo selv kan det være motiverende. Er ikke så lett for en som er stor å gå på treninger der det bare er tynne folk. Er det likesinnede som forstår deg deg gjør det lettere. Kan også være mottiverende å se at en kan være i god form selv om en er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Spesielt for de som har en del ekstra kilo selv kan det være motiverende. Er ikke så lett for en som er stor å gå på treninger der det bare er tynne folk. Er det likesinnede som forstår deg deg gjør det lettere. Kan også være mottiverende å se at en kan være i god form selv om en er stor.

Akkurat sånn tenker jeg også. Og man kan være sterk og i knallform med valker og store lår. Det vil fem minutter inn i en time vise seg om instruktøren er i god form eller ikke.

Tenk også på at treningssenteret er interessert i kvalitet og du må regne med at store mennesker stileles det enda høyere krav til en slanke og vakre, nettopp fordi det er fordommer og holdninger som gjør at de må bevise enda mer, nettopp fordi de er større.

Vi mennesker er rare slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...