Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

hjemmelaget brød

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor baker du brød selv? Synes du det er dumt at så mange kjøper brød i butikken?

Anonymkode: 197e2...7a0

AnonymBruker
Skrevet

Baker selv fordi det holder bedre, metter mer (brødet har mindre luft enn butikkens), koster mindre og gir null svinn ifht  butikkbrød. Kan kjøpe brød om jeg har gått tom eller ikke har fått tid til å bake, men hjemmelaget er absolutt best. Syns det er helt greit at folk kjøper brød, men de som klager på at det er smakløst og blir fort tørt burde absolutt forsøke å bake selv. 

Anonymkode: 448ef...216

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Baker selv fordi det holder bedre, metter mer (brødet har mindre luft enn butikkens), koster mindre og gir null svinn ifht  butikkbrød. Kan kjøpe brød om jeg har gått tom eller ikke har fått tid til å bake, men hjemmelaget er absolutt best. Syns det er helt greit at folk kjøper brød, men de som klager på at det er smakløst og blir fort tørt burde absolutt forsøke å bake selv. 

Hva sparer du årlig på å bake brød selv?

AnonymBruker
Skrevet

Vi baker selv fordi det er bedre og sunnere og fordi vi da kan velge hva det skal være i. 

Anonymkode: f97e7...65c

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg baker selv fordi jeg liker å bake. Ikke noe dumt at de som ikke liker eller ikke kan bake kjøper brød. 

Endret av pulverheksa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veksler litt. Noen ganger kjøper jeg brød på bakeriet (3 brød for 90 kroner). Andre ganger baker jeg av en pose brødblanding. For brød av blanding fra Kolonihagen koster hvert brød rett under 15 kroner). Og så baker jeg ved å blande selv. Kjøper mel i Sverige. Da koster brødene enda mindre.

Fordelen med å bake selv er at du vet hva som er i brødene. Salt og sukker bestemmer du selv. Brødene kan du lage så små eller store som det passer deg, - og du får de brødene du liker.

Anonymkode: 59609...2c0

Gjest Overrasket
Skrevet

Fordi

Jeg er skikkelig flink til å bake brød
Jeg kan styre smak, tilleggsingredienser og konsistens selv
Jeg får i meg masse deilig næring som kroppen min er laget for å nyttegjøre
Brødet mitt har mindre salt enn i butikken
Butikk-brød er laget på industrisamlebånd med masse snarveier, f.eks. tilsetting av høykonsentrert gluten for å få opp proteininnholdet, eller tilsetting av høykonsentrert fiber for å få flere kakestykker på det der grovhetshjulet. Heveprosessen er kunstig fremskyndet. 
Jeg har tolv forskjellige grunnoppskrifter som alle fungerer utmerket, så jeg blir aldri lei
Og fordi jeg virkelig er flink til å bake brød

Nei, det plager meg egentlig ikke hva andre putter i handlevognen sin.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor baker du brød selv? Synes du det er dumt at så mange kjøper brød i butikken?

Sluttet å bake brød etter å ha oppdaget Toogood togo. Posene fra bakerne er full av godsaker, så verken å kjøpe brødmat på ordinært vis, elelr å bake svarer seg på noen måte. 

Anonymkode: 16153...ea1

AnonymBruker
Skrevet

Baker fordi det er lengre holdbarhet og smaker så utrolig mye bedre enn de fleste brød en kjøper. Dessuten er lukten av steking av hjemmebakt brød et av ukens høydepunkt! Er det noe, bortsett fra nykokt kaffe som lukter bedre? 

Anonymkode: b8124...3e7

• Liker 1
Skrevet

Baker fordi jeg elsker å bake, fordi brødene jeg baker selv er mye grovere og mye mer saftig enn det man får i butikk. Og såklart mye billigere. Det sier seg selv. Trenger ikke regne på det engang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Baker selv fordi; 

- jeg liker å bake 

- jeg elsker lukten av nybakt brød i huset

- jeg vil ha kontroll på hva jeg spiser 

- butikkbrød inneholder gjerne mye mer salt enn nødvendig 

- det er billigere. Den summen jeg bruker på mel og div frø gir meg mange flere brød enn om jeg skulle brukt samme sum på butikkbrød. 

- å til sist; hjemmebakt er best 😋

Anonymkode: 193b7...67c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2018 den 6.43, AnonymBruker skrev:

Hva sparer du årlig på å bake brød selv?

Et brød koster 35-40 kr på butikken, de jeg baker selv koster 10-15 kr stk avhengig av hva jeg har i. 

Skrevet
På 12.4.2018 den 6.25, AnonymBruker skrev:

Jeg baker brød selv fordi jeg liker å vite hva jeg spiser, fordi det er en fin helge-aktivitet, fordi jeg liker variasjon, fordi det er billigere enn bakeren og bedre enn butikken, og mest av alt fordi jeg liker å kunne håndtverket.

Jeg bryr meg fint lite om hva andre gjør. Det hender at jeg tar med et brød i butikken når jeg ikke orker tanken på å finne frem kjøkkenmaskina. Jeg baker selv utelukkende for min egen og mannen min sin del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...