Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kommet i den situasjon at jeg er blitt jobbsøker, og ønsker meg en ny jobb. Spørsmålet er  hvor dristig er det å søke på en jobb til en ny by eller bygd i Norge som man kanskje aldri har vært i før. Hva er det man bør avklarere på forhånd? Noen med erfaring?

Her jeg bor nå er det svært lite arbeid å søke på. 

Anonymkode: 34d47...9e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør jo sjekke litt om kostnadene ved å bo der. Hvor i området i forhold til jobben kan det være praktisk å bo. 

Hvordan er det å reise til og fra stedet? Som innflytter må man regne med å reise til og fra en del. 

Hvordan er det med fritidsaktiviteter som du kan tenke deg å delta i? 

Du skal jo ha et helt liv der, ikke bare jobbe og vente på at livet skal begynne. 

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste steder er helt greie å bo på, det er ingenting å grue for. Jeg har vel flyttet 7 ganger og bodd i 4 fylker etter utdannelsen: Telemark, Nordmøre, Helgeland og Finnmark. Før og etter flytting sørget jeg for å lese masse lokalhistorie, det hjalp til å finne den lokale tonen og normer. Men det er meg.
Har du bil? Uten bil er det mange steder uhyre tungvint å bo og jobbe. Men det går, det er bare snakk om å tilpasse seg!

Anonymkode: 8c153...2f5

Skrevet

Jeg har bodd i 11 forskjellige kommuner, og det eneste stedet jeg ikke ville ha flyttet tilbake til er Finnmark og Nord-Troms. Jeg takler mørketiden dårlig og får søvnproblemer, dessuten er det dyrt å reise til og fra og man kan skyte en hvit pil etter sommertemperaturer. Ellers tror jeg at jeg kunne bodd hvor som helst.

AnonymBruker
Skrevet

takk for gode innspill. Det er ufattelige gode kriterier som trenger å være på plass for at man skal være rustet til nye lokale forhold. Om jeg skal sikte meg inn på noen fylker så ser jeg for meg: sogn og fjordene, møre og Romsdal, Rogaland, oppland, Aust-Agder, Vest-Agder og Hordaland. Som dere skjønner så er ikke jobben kommet i havn, men det er fylker som jeg kunne vært åpen til å flytte til når jeg kommer i dialog med en bedrift som vil ansette meg. 

Anonymkode: 34d47...9e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...