AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 Har kommet i den situasjon at jeg er blitt jobbsøker, og ønsker meg en ny jobb. Spørsmålet er hvor dristig er det å søke på en jobb til en ny by eller bygd i Norge som man kanskje aldri har vært i før. Hva er det man bør avklarere på forhånd? Noen med erfaring? Her jeg bor nå er det svært lite arbeid å søke på. Anonymkode: 34d47...9e1
stan Skrevet 12. april 2018 #2 Skrevet 12. april 2018 Du bør jo sjekke litt om kostnadene ved å bo der. Hvor i området i forhold til jobben kan det være praktisk å bo. Hvordan er det å reise til og fra stedet? Som innflytter må man regne med å reise til og fra en del. Hvordan er det med fritidsaktiviteter som du kan tenke deg å delta i? Du skal jo ha et helt liv der, ikke bare jobbe og vente på at livet skal begynne.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #3 Skrevet 12. april 2018 De aller fleste steder er helt greie å bo på, det er ingenting å grue for. Jeg har vel flyttet 7 ganger og bodd i 4 fylker etter utdannelsen: Telemark, Nordmøre, Helgeland og Finnmark. Før og etter flytting sørget jeg for å lese masse lokalhistorie, det hjalp til å finne den lokale tonen og normer. Men det er meg. Har du bil? Uten bil er det mange steder uhyre tungvint å bo og jobbe. Men det går, det er bare snakk om å tilpasse seg! Anonymkode: 8c153...2f5
Knirke Skrevet 12. april 2018 #4 Skrevet 12. april 2018 Jeg har bodd i 11 forskjellige kommuner, og det eneste stedet jeg ikke ville ha flyttet tilbake til er Finnmark og Nord-Troms. Jeg takler mørketiden dårlig og får søvnproblemer, dessuten er det dyrt å reise til og fra og man kan skyte en hvit pil etter sommertemperaturer. Ellers tror jeg at jeg kunne bodd hvor som helst.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #5 Skrevet 12. april 2018 takk for gode innspill. Det er ufattelige gode kriterier som trenger å være på plass for at man skal være rustet til nye lokale forhold. Om jeg skal sikte meg inn på noen fylker så ser jeg for meg: sogn og fjordene, møre og Romsdal, Rogaland, oppland, Aust-Agder, Vest-Agder og Hordaland. Som dere skjønner så er ikke jobben kommet i havn, men det er fylker som jeg kunne vært åpen til å flytte til når jeg kommer i dialog med en bedrift som vil ansette meg. Anonymkode: 34d47...9e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå