Gå til innhold

Leg day

Persephone

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt samme 3 day split et par måneder nå og har nå skrevet om treningsprogrammet mitt for å få litt variasjon i øvelser og trene litt annerledes. Leg day sliter jeg med. Jeg syns det er så grusomt kjedelig å trene bein, og alle øvelsene virker så like uansett hva jeg velger. Jeg sliter noe med mobilitet, da spesielt i beina. Jeg jobber med det, men kan ikke ta øvelser som krever så mye på den fronten. Noen forslag til et opplegg jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vil du oppnå? Mine beindager har fokus på rumpa da den henger etter. Er også litt lite mobil i bena så trener heller benpress (oppover) enn knebøy feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy er den beste øvelsen. Jeg trener bare knebøy - bruker ikke tid på andre beinøvelser. dype knebøy trener opp mobiliteten bedre enn beinpress og andre øvelser. Det er jo bare å starte veldig lett, og etterhvert som du blir sterkere, kommer du også lengre ned. Hvorfor bruke tid på dårligere øvelser som dekker mindre områder og er mindre effektive? Knebøy er mest effektiv fordi du kan trene øvelsen med mest vekt - ergo størst systemisk effekt og mest igjen for innsatsen.

Selv gamle 90-årige bestemødre har ved å begynne med å plukke opp kosteskaft, etterhvert greid å trene markløft med vanlig olympiastang, trass dårlig mobilitet og bevegelsesevne, så at du / dere ikke kan trene øvelser som krever mobilitet, er bare en dårlig unnskyldning . :)

Endret av bodygutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Grusomt. Dette programmet har 1192 repetisjoner i uken... Og innimellom dette enorme volumet, skal man altså utføre noen supersett i nesten hver eneste øvelse.  Dette er et program selv Arnold på steroider skulle fått sin fulle hyre med å følge til punkt og prikke.

Hva oppnår man med å kjøre benkpress dagen etter militærpress, uten å ødelegge for videre restitusjon? Mye av den samme kjernemuskulaturen og de samme musklene er aktivert i disse to øvelsene, der militærpress er den mest krevende av de to pga lengre bevegelsesbane.

Sittende bicepscurl m/ hantler er virkelig ikke nødvendig når du samtidig har chins 8RM på 4 sett i samme økt. Det eneste det fører til, er sur muskulatur og lengre tid til restitusjon , noe som igjen går utover neste økt som kommer kort tid etterpå.

Hva oppnår man egentlig med fremoverbøyd flies i kabel som man ikke oppnår i benkpress? Når man har stimulert frem en vektstrespons, er det ikke nødvendig å trene muskelen mer i den økten. Straks homeostasen er forstyrret, vil bare ytterligere trening av muskelen ødelegge. Og pullover med stang i kabel i samme økt... Hallo

Ikke rart folk dropper ut av trening etter forholdsvis kort tid. Dette programmet er hinsides all fornuft, hvis du ikke er avansert kroppsbygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, bodygutt skrev:

Grusomt. Dette programmet har 1192 repetisjoner i uken... Og innimellom dette enorme volumet, skal man altså utføre noen supersett i nesten hver eneste øvelse.  Dette er et program selv Arnold på steroider skulle fått sin fulle hyre med å følge til punkt og prikke.

Vet ikke hva du har trykket på, men linken jeg la ved viser ikke det programmet du snakker om, men mange ulike. Legger ved linken igjen i tilfelle det var vanskelig å trykke på den. 

http://fitnessbloggen.no/category/treningsprogrammer/

Anonymkode: 2e14c...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linken du la ved linker til dette programmet, (øverst), samt flere. Så jo, dette programmet er ett av dem du linker til. Men jeg skal gi deg at det er flere programmer der som ikke er fullt så ille, selv om flere av dem inneholdt volum i samme størrelsesorden som det jeg tok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...