Gå til innhold

Slapp ut pus.. Har ikke sett han siden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slapp ut min ganske nyanskaffede pusekatt idag, rundt 18-tiden. Har hatt han i nesten 1 mnd nå, og vi hadde ikke tenkt til å slippe han ut før 1 mnd, men i dag tisset han inne for fjerde gang. Så vi bestemte for at det var på tide å la han komme ut. Han har vært ren utekatt inntil vi fikk ham, så vi har jo sett fra dag 1 at han mistrives med å måtte være inne hele tiden. Så vi slapp han ut, og han løp rundt i hagen og holdt seg i nærheten et par timer. Nå når jeg skulle rope på han for godt over 1 time siden, var han ikke å se. Ikke en lyd, ingenting. Begynner å bli ordentlig redd for at han rett og slett har gått seg bort.. Jeg føler meg veldig overbeskyttende nå, men han har liksom blitt lille babyen nå.. Og det er vanskelig å ikke bekymre seg nå. Får alt av katastrofetanker, ser for meg at han har blitt tatt av slemme mennesker.. Huff.. 

Da dere slapp ut pus alene for første gang, tok det lang tid før han kom inn igjen??

Anonymkode: 152cb...e76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært ute å gått i nærområdet da? Ta med godbiter å let. 

Anonymkode: fc342...635

• Liker 1
Skrevet

Når katten går ut første gang er det naturlig at han vil være ute lenge, spesielt om det er fint vær ute. Da er det mye å utforske, bli kjent med og leke med. Klart han ikke ønsker å dra inn etter bare noen timer ;) 

Når jeg slapp min katt ut første gang da den var 7 måneder var han ute gjerne 7-8 timer før han kom inn  for å så gå ut igjen :P 

Men så lurer jeg jo på, om du har vært ute med katten og lært katten at den døren du slipper han ut med er den døren han skal inn i? For det er jo veldig viktig, jeg gikk ute med katten, han ville ikke inn men han visste hvor inngangen var. 

Skrevet

Er pus kastrert? Og voksen? 

Gi det litt tid, sett ut mat og dokassen, så han kan lukte hjemmet. Mest sannsynlig er han ikke langt unna. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Tvist skrev:

Er pus kastrert? Og voksen? 

Gi det litt tid, sett ut mat og dokassen, så han kan lukte hjemmet. Mest sannsynlig er han ikke langt unna. 

Han er ikke kastrert enda, heller ikke direkte voksen. Vil tro han nærmer seg 1 år. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er ikke kastrert enda, heller ikke direkte voksen. Vil tro han nærmer seg 1 år. 

HVA?!?!?!!!

Anonymkode: 2cdaa...778

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Åndssvakt å slippe ut en ukastrert katt! Etter 1 måned også?

Nei, jeg klarer snart ikke lenger av uansvarlige inkompetente katteeiere!

• Liker 31
Skrevet (endret)

:catmilk:

Endret av Occulta
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså... katten din e kjønnsmoden... det er vår... Årrh blir oppgitt 

kastrer katten din!!!

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Occulta skrev:

Altså... katten din e kjønnsmoden... det er vår... Årrh blir oppgitt 

kastrer katten din!!!

Aaaah Kvinneguiden på sitt beste det her da. Never mind :sjenert:

• Liker 5
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahah :bond: stress å lese gjennom 6 innlegg før jeg svarer :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du våger å forsvare  denne regelrett totale åndssvake oppførsel!? Dette er å direkte bidra til død og lidelse hos enda flere katter. Pluss at katten godt mulig dør alene og livredd. Fy f! 

• Liker 17
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er han vel heller ikke chippet. Da er det mulig han har blitt jaget eller har fulgt etter hokatten. Om han ikke har kommet inn bør du være rask med å henge opp lapper, legge ut etterlysning på facebook og informere Dyrebeskyttelsen og de nærmeste dyrlegene om at katten din er savnet. 

Om/når han kommer hjem bør du få ham kastrert og chippet før han slippes ut igjen, det er en billig livsforsikring. Ukastrerte katter bør aldri slippes ut. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Ikke er den voksen, ikke er den kastrert å da regner jeg med at den ikke er chippet heller 🙄 trodde de fleste seriøse katteeiere hadde fått med seg at det er nr 1 (!!) på prioriteringslista når man skaffer seg katt før man slipper den ut! 

Anonymkode: fc342...635

• Liker 22
Gjest N-Nøff
Skrevet

Han er på tur! Skal kanskje finne seg en fertil hunnkatt? Veit om hannkatter som har vært på tur i 6 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Om den ikke er ett år enda, så skjønner jeg du er bekymret for at den har gått seg vill, den har tross alt ikke ferdig utviklet stedssans. Helt normalt at dem går seg vill da. 
Ukastrert hannkatt, da er det iallefall normalt at dem blir borte en god stund. 

Ukastrert hannkatt som ikke er renslig: håper du har meget gode forhold med naboene, og at dem synes det er greit med markeringer og kattepiss-lukt, og at ingen av dem har andre katter. 

Anonymkode: 04c9d...add

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet (endret)
3 timer siden, Neinøff skrev:

Han er på tur! Skal kanskje finne seg en fertil hunnkatt? Veit om hannkatter som har vært på tur i 6 mnd.

Og her er hva som skjer med hjeløse katter i Norge. Du kan være stolt av likegylddigheten din

https://www.nrk.no/rogaland/krev-lovendring-etter-sjokkerande-kattebilete-1.13948449

Anonymkode: d8805...a90

Ryddet for støtende bilde, Hanne Mari, forumansvarlig

Endret av HanneMari Egmont
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel, nå har du fått beskjed om hvor dumt dette var. Får håpe han kommer inn fort og da må du ikke slippe han ut igjen før han er kastrert, vaksinert og chipet. Det er veldig viktig. 

Sett ut doen hans, så lukter han at dette er hjemme. 

Anonymkode: d0f39...411

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 time siden, Neinøff skrev:

Endret av Occulta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...