AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #1 Skrevet 11. april 2018 Helt skjelven etter at en hund, mange ganger så stor som min egen, ble svært nærgående på hunden min da vi var ute og gikk tur i kveld. Jeg har hannhund, og da han begynte å knurre i det den andre hunden nærmet seg, ble den andre tydelig aggressiv. Heldigvis kom det noen til unnsetning og fikk jaget bort den andre hunden før det gikk helt galt. Selv følte jeg meg helt udugelig i situasjonen, og innser at jeg må få meg noen råd for hvordan takle den slags situasjoner. Noen som kan komme med tips? Anonymkode: bc5e7...1fd
Tabris Skrevet 11. april 2018 #2 Skrevet 11. april 2018 Ofte hvis det kommer en løs hund, så vil det gå bra hvis du slipper din hund og går noen meter unna. I de fleste tilfeller klarer de da å hilse på hverandre, selv om det kan bli litt anspent, og så gå hver sin vei. Hvis du føler den andre hunden virker aggressiv eller som en hund du ikke vil din skal møte, så kan du forsøke å kaste en neve godbiter mot den andre hunden. Kast dem gjerne slik at de nærmest treffer den andre hunden, sånn at den blir litt vekket av "transen" om å fokusere på din hund. Så går du unna mens han (forhåpentligvis) spiser. En annen ting du kan forsøke er å opptre på en måte som får den andre hunden til å stoppe. Jeg har selv f.eks satt foten hardt i bakken, tatt hånda ut som i et stopp-signal, stirret hunden rett i øynene og sagt strengt "stopp!" (eller hva som helst, egentlig). Jeg har gjort det to ganger mot fremmede hunder og begge hundene stoppet da, dempet meg og vek unna. Begge disse metodene forutsetter at du gjør det før hunden har rukket å komme bort til din og de har begynt å hilse. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt skjelven etter at en hund, mange ganger så stor som min egen, ble svært nærgående på hunden min da vi var ute og gikk tur i kveld. Jeg har hannhund, og da han begynte å knurre i det den andre hunden nærmet seg, ble den andre tydelig aggressiv. Heldigvis kom det noen til unnsetning og fikk jaget bort den andre hunden før det gikk helt galt. Selv følte jeg meg helt udugelig i situasjonen, og innser at jeg må få meg noen råd for hvordan takle den slags situasjoner. Noen som kan komme med tips? Anonymkode: bc5e7...1fd Siden den andre hunden er mange ganger så stor som din, bør du fint kunne løfte opp din egen hund. Alternativt kobler du fra båndet, slik at hunden din kommer seg unna om nødvendig, Anonymkode: 8606a...f89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå