Gå til innhold

Hva gjør man om mor nekter å gi fra seg barnas pass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært i samme situasjon??

Vi skal en uke til syden.

Anonymkode: 29c69...a61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Handler enkelt og greit om sabotasje....

AnonymBruker
Skrevet

Dere får ikke gjort så mye annet enn å søke nødpass og håpe hun ikke motsetter seg det og.. #beentheredonethat

Anonymkode: 86906...de8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør politiet om råd. Regner med dere har delt foreldreansvar? Da kan hver enkelt søke pass på vegne av barna, men den andre skal egentlig signere. Om den andre ikke går med på dette, er det egentlig en formalitet om det ikke er reelle grunner som gir bekymring om kidnapping etc, for da overkjører politiet den andre parten. 

Anonymkode: cd9ab...7c8

• Liker 3
Gjest making.a.mess
Skrevet

Hvor gamle er barna? Er de litt større så kan de bare hente passet sitt neste gang de er hos mor. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere får ikke gjort så mye annet enn å søke nødpass og håpe hun ikke motsetter seg det og.. #beentheredonethat

Dårlig ide. Å søke nødpass er ikke bare bare. Det er dyrt og tar en evighet. Den andre forelder må legitimere seg hos politiet og det er litt stress. Ser ikke for meg hun gidde det når hun i utgangspunktet ikke er interessert i å gi dere passet hun har hjemme. Jeg ville heller bedt barna hente det der eller gå til politiet og si at hun nekter deg passet, så kanskje de ordner opp. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Dårlig ide. Å søke nødpass er ikke bare bare. Det er dyrt og tar en evighet. Den andre forelder må legitimere seg hos politiet og det er litt stress. Ser ikke for meg hun gidde det når hun i utgangspunktet ikke er interessert i å gi dere passet hun har hjemme. Jeg ville heller bedt barna hente det der eller gå til politiet og si at hun nekter deg passet, så kanskje de ordner opp. 

Nei, politiet ordner ikke opp. Dvs de sender en begjæring om utlevering av pass til forelderen som besitter passene. Deretter begjæring om underskrift til nødpass. Etter at fristen for å svare på dette er gått ut, kan man få innvilget nødpass. For den ene turen.

Anonymkode: 3d477...1e0

• Liker 2
Skrevet

Samme skjedde meg meg. Kunne bare glemme det. Tapte penger for fly og reise og jeg og guttungen hadde bilferie istedenfor. Gjett om det var to som var drittsure da!

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 3d477...1e0

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Hvordan ser du for deg at barna skal få tak i passet når mor nekter å gi det fra seg? Politiet gidder jo ikke å bruke tid på vrange foreldre. Mor må ikke bidra i søknaden, men hun har mulighet til å nekte. 

AnonymBruker
Skrevet

Gå på politistasjonen forklar saken. Ofte gir mor i fra seg passene når politiet blir involvert.

Anonymkode: dc3b5...7e2

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser du for deg at barna skal få tak i passet når mor nekter å gi det fra seg? Politiet gidder jo ikke å bruke tid på vrange foreldre. Mor må ikke bidra i søknaden, men hun har mulighet til å nekte. 

Er d ikke bare å lete rundt når hun er ute av huset?  

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Er d ikke bare å lete rundt når hun er ute av huset?  

Er det lurt å dra barna inn i konflikten og la dem bli de som kommer i konflikt med mor? Voksne menneskers rot at de ikke kan samarbeide! 

Anonymkode: 9fd7e...e25

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det må som nevnes over sendes begjæring til mor, vis politiet.  Om hun ikke signerer innen frist kan du få nødpass for den ene turen. Du må vise dokumentasjon for turen, utreise og hjemreise. Så ja, du må beregne litt tid. 

Det er selvfølgelig en hensikt for at regelverket er som det er. Noen foreldre har gode grunner for å nekte den andre pass.

Anonymkode: ff08f...881

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handler enkelt og greit om sabotasje....

9 timer siden, Villa2000 skrev:

Samme skjedde meg meg. Kunne bare glemme det. Tapte penger for fly og reise og jeg og guttungen hadde bilferie istedenfor. Gjett om det var to som var drittsure da!

Helt utrolig at de ikke unner ungene sine ferie....

Anonymkode: 5ff7f...3f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så glad jeg slipper å dele på barna mine :laugh: Var heldigvis nøye med valg av livspartner, som sørger for en stabil familie tilværelse :)

Anonymkode: 4d89f...daa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så glad jeg slipper å dele på barna mine :laugh: Var heldigvis nøye med valg av livspartner, som sørger for en stabil familie tilværelse :)

Og dette føler du var et konstruktivt bidrag i tråden som løsning på Ts sitt problem? 

Anonymkode: f7cbf...3f4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tenker slik helt til døren treffer dem i ryggen.

Anonymkode: 3463d...b3f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tenker slik helt til døren treffer dem i ryggen.

Anonymkode: 3463d...b3f

Oppskriften på et vellykket ekteskap, er at begge parter er stabile. Ekte kjærlighet og respekt er også limet :) Går man etter bare utseendet og penger, er man dømt til å mislykkes før eller siden..

Min utkårede brukte jeg mye tid på, før jeg turte å satse på han. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lurt å dra barna inn i konflikten og la dem bli de som kommer i konflikt med mor? Voksne menneskers rot at de ikke kan samarbeide! 

Anonymkode: 9fd7e...e25

De vet jo mest sannsynlig allerede at ferien ikke blir noe av pga mor, (bestiller man tur så har man somoftest snakket med barna om det først) så de er allerede klar over konflikten. Men helt klart et vanskelig dilemma 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...