AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #1 Skrevet 11. april 2018 Hei, jeg lurer på om det er mulig å studere to ting samtidig? Går på en master og har lyst å ta årsstudium/muligens bachelor på siden av, er dette mulig? Tenker først og fremst på samme universitet. Er det bare til å søke på samordna opptak? Anonymkode: 0c104...dbd
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 Usikker hvordan det er siden det er samme universitet men jeg tenker at siden bachelor går igjennom samordnaopptak mens masteren din er via søknadsweb så er det forskjell. Tror det bare er å sende søknad via samordnaopptak, du er jo allerede innrullet i masteren din . Spør universitetet, send en mail til opptakskontoret for å være helt sikker. Anonymkode: 522ea...6a6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #4 Skrevet 13. april 2018 Nei. Du må søke om enkeltemneopptak. Anonymkode: 0510b...d84
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #5 Skrevet 14. april 2018 Hvordan søker man om enkeltemneopptak da? Skjer dette gjennom samordna opptak? Mister jeg plassen jeg har hvis jeg aksepterer et annet studie på et annet universitet? Anonymkode: 0c104...dbd
Glitnir Skrevet 14. april 2018 #6 Skrevet 14. april 2018 Da jeg gikk på UiO for en del år siden hadde jeg studierett til et profesjonsstudium, samtidig som jeg søkte inntak på en annen grad (annet fakultet, samme universitet) via SO. Det var i alle fall ikke noe problem den gang - studerte begge samtidig.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #7 Skrevet 14. april 2018 nei, du må søke internt. Jeg søkte på studentweb. Anonymkode: 54440...9e4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #8 Skrevet 14. april 2018 Du kan søke via Samordna opptak for å få opptak til et annet studium (årsenhet eller bachelor). Men obs: dersom du aksepterer tilbud om ny studieplass ved samme universitet som du allerede studerer ved, kan praksis være at du samtidig (automatisk) frasier deg plassen på det studiet du går på nå. Anbefaler deg i dette tilfellet å ha dialog med universitetet før du takker ja til ny studieplass. Dersom du tenker å ta et ekstra studium ved et annet universitet er det såvidt meg bekjent ingen slike farer. Det er som andre nevner også mulig å søke om å få ta enkeltemner (via Søknadsweb), men det er jo ikke alle emner som er åpne for enkeltemnestudenter, i tillegg til at man vel også havner bakerst i køen når det gjelder hvilke emner som har ledige plasser. Anonymkode: 61445...2ce
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #9 Skrevet 14. april 2018 Takker for svar! OBS: Er fristen til enkeltemneopptak i morgen (samme som samordna)??? Anonymkode: 0c104...dbd
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #10 Skrevet 15. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takker for svar! OBS: Er fristen til enkeltemneopptak i morgen (samme som samordna)??? Anonymkode: 0c104...dbd nei, enkeltemne opptak kan ha andre frister, feks 1. mai men det må du nesten sjekke med din skole. Anonymkode: 522ea...6a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå