Gå til innhold

Greit å forby drittungene på byggefeltet å løpe gjennom min tomt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har i helgen vært vårslepp av feltets bøller/drittunger og de parkerer syklene sine i innkjøringen min og løper igjennom min eiendom for å komme til friarealet på baksiden. Har barn selv så om de er på besøk her så kan dem gjøre som dem vil, men de jeg snakker om her er ikke venner av mine barn. Det er en annen vei å gå dit hvor de ikke trenger å gå i hagene rundt her og jeg har sagt ifra til ungene et par ganger og sagt at jeg ikke ønsker at de løper på vår eiendom og forklart dem hvor dem kan gå (som de også vet om selv ). Til tross for at jeg har sagt pent ifra så hadde ungene løpt over eiendommen min i dag da jeg var borte. Noen synspunkter? Skal jeg bare godta det? Fikk bare sier svar st det var lengre å gå den andre veien ( ca 50 meter). Disse ungene er heller ikke trivelige og gjør hærverk.

Anonymkode: 0c5e9...dff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har i helgen vært vårslepp av feltets bøller/drittunger og de parkerer syklene sine i innkjøringen min og løper igjennom min eiendom for å komme til friarealet på baksiden. Har barn selv så om de er på besøk her så kan dem gjøre som dem vil, men de jeg snakker om her er ikke venner av mine barn. Det er en annen vei å gå dit hvor de ikke trenger å gå i hagene rundt her og jeg har sagt ifra til ungene et par ganger og sagt at jeg ikke ønsker at de løper på vår eiendom og forklart dem hvor dem kan gå (som de også vet om selv ). Til tross for at jeg har sagt pent ifra så hadde ungene løpt over eiendommen min i dag da jeg var borte. Noen synspunkter? Skal jeg bare godta det? Fikk bare sier svar st det var lengre å gå den andre veien ( ca 50 meter). Disse ungene er heller ikke trivelige og gjør hærverk.

Hadde aldri godtatt dette! Finnes det noen måte å stenge av på? 

Skrevet

Hva med å ta en prat med foreldrene, evt. også heng opp skilt? Jeg hadde ikke akseptert dette

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste løsning er nok å gjerde inn tomta. Gjerdet må være så høyt at drittungebe ikke enkelt kan klatre over.

Anonymkode: f9470...9c8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hadde glatt gjerda inn tomta. 

Anonymkode: af723...4ea

• Liker 7
Skrevet

Velg dine kamper med omhu... er det en kamp som er verdt å ta? 

Og har de kanskje sedvanerett på stien gjennom Hagen din?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig rosehekk med torner bruker å gjøre susen. Det samme gjelder å slippe lufta ut av alle sykkeldekkene......

Anonymkode: 0821a...67b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Bondenisse said:

Om ts lar de fortsette, så vil de helt sikkert ende opp som fast gjennomgang. Like greit å sette en stopper for det først som sist.

Anonymkode: 0821a...67b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Berberishekk. Stikker som f...

Anonymkode: cbe6b...82b

• Liker 4
Skrevet

Er det bare drittunger som går over tomta, eller vanlige unger også? 

• Liker 4
Skrevet

På tide å finne frem hageslangen...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en sti. De går inn via innkjøringen og på gårdsplassen og løper i hagen min. Det er stort sett drittunger som har med seg unger. Selv om veien er kortere å gå for dem så må de klarte på fjellet bak huset hvor det er bratt. Går dem den andre veien så er det helt flatt . TS

AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg investert i gjerde eller rett hekk like godt først som sist. 

Anonymkode: 89905...008

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir så irritert på dine vegne. Man skal faktisk ikke være nødt til å anlegge hekk, eller sette opp gjerde. Barna må forstå at de ikke skal gå der. Snakk med barna og foreldrene. 

Anonymkode: cd096...b73

• Liker 7
Skrevet

Du må kjøpe deg en sensorstyrt boks som bjeffer høyt og sint når ungene nærmer seg

Skrevet

Elektrifisert gittergjerde er eneste løsning ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg gitt dem beskjed at hvis de ikke er her på tomta for å være med ungene som bor i huset her så har dem ingenting her å gjøre. 

Måtte si fra flere ganger før det sank inn, delvis pga det ikke er de samme barna hver gang.

I påsken sa jeg at løpinga deres på tomta forstyrra meg mens jeg arbeidet så derfor ville jeg at de skulle gå et annet sted.

Anonymkode: f7d25...64c

• Liker 1
Skrevet
På 11.4.2018 den 21.05, Bondenisse skrev:

Sedvanerett tar ganske så lang tid å opparbeide så det er trolig lite sannsynlig, er og et moment om den er tilstede om ‘nye veien’ vil kunne erstatte en evt sedvanerett

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp en høy vegg/gjerde

Anonymkode: 8103a...5a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...