Gå til innhold

Clearblue digital, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hm... tok en clearblue digital i dag som viste gravid 1-2 uker! Men jeg er sikker på unnfangelsen skjedde for nesten 4 uker siden, så det er jo helt feil i forhold til testen. den burde ha vist 3+.... Er det noen som har lignende erfaring med disse testene? :) 

Anonymkode: 95a7e...f23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen med erfaring?

Skrevet

Det har med hCG nivå å gjøre :) ukene er bare en indikasjon. Kanskje du produserer hCG sent :)

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, BethD skrev:

Det har med hCG nivå å gjøre :) ukene er bare en indikasjon. Kanskje du produserer hCG sent :)

nå er strimmel testene ganske svak også da... er det noen som produserer hCG så sent?? er 3 uker og flere dager siden unnfangelse, hehe :P ikke lett det her..

22414286_10214651858953887_1894974074_n.jpg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nå er strimmel testene ganske svak også da... er det noen som produserer hCG så sent?? er 3 uker og flere dager siden unnfangelse, hehe :P ikke lett det her..

22414286_10214651858953887_1894974074_n.jpg

Orker ikke tenke, hvor langt er du på vei?

Gjest blåbærpike
Skrevet

Er du sikker på at du hadde EL når du hadde sex? Sædcellene kan overleve i 3 - 5 dager, så unnfangelsen kan ha skjedd flere dager etterpå. 

Skrevet
Akkurat nå, blåbærpike skrev:

Er du sikker på at du hadde EL når du hadde sex? Sædcellene kan overleve i 3 - 5 dager, så unnfangelsen kan ha skjedd flere dager etterpå. 

Ja det er også sant ! ☺️

Skrevet

Skal vel også legge til 2(?) uker på den datoen som sto der. Selv fikk jeg 2-3 når jeg var 4-5uker på vei. Les på pakningsvedlegget.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, BethD skrev:

Orker ikke tenke, hvor langt er du på vei?

Nesten 6 uker på vei! 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gia_ skrev:

Skal vel også legge til 2(?) uker på den datoen som sto der. Selv fikk jeg 2-3 når jeg var 4-5uker på vei. Les på pakningsvedlegget.

Ja og pakningsvedlegget sier at man er 3-4 uker på vei når den viser 1-2. Jeg er nesten 6 uker på vei

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, blåbærpike skrev:

100% sikker på el :) 

Skrevet

Hvis du er 100% sikker på el og at du er 6 uker på vei så kan du jo sjangse på at du har komt langt nok til at du ser ett bankende hjerte på ultralyd, eller ta blodprøve for å måle hcg stigning :) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten 6 uker på vei! 

Hmm Ok. Jeg fikk 3+ da jeg var 5+2 men altså dette er jo veldig forskjellig :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gia_ skrev:

Hvis du er 100% sikker på el og at du er 6 uker på vei så kan du jo sjangse på at du har komt langt nok til at du ser ett bankende hjerte på ultralyd, eller ta blodprøve for å måle hcg stigning :) 

Ja, jeg er ganske sikker! :) kanskje jeg skal investere i tidlig ultralyd :D 

1 minutt siden, BethD skrev:

Hmm Ok. Jeg fikk 3+ da jeg var 5+2 men altså dette er jo veldig forskjellig :) 

Ja, jeg fikk 2-3 16 dpo sist og 3+ 20 dpo....... Jeg syns testene er så vitterlig svake til å være nesten 6 uker på vei..

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er ganske sikker! :) kanskje jeg skal investere i tidlig ultralyd :D 

Ja, jeg fikk 2-3 16 dpo sist og 3+ 20 dpo....... Jeg syns testene er så vitterlig svake til å være nesten 6 uker på vei..

Om du er bekymret ringer du lege og hører :) bedre det enn å gå å bekymre seg :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, BethD skrev:

Om du er bekymret ringer du lege og hører :) bedre det enn å gå å bekymre seg :)

Ja, tror jeg får gjøre det :) Skulle bare høre om det var noen med lignende erfaring her inne :) 

AnonymBruker
Skrevet

De er ikke alltid helt til å stole på de der, noen ganger viser de ikke rett ukesantall.

Når jeg var gravid med barnet vårt tok jeg en slik test med morgenurin samme dag som jeg skulle til legen hvor det også ble tatt blodprøve.
Testen viste 2-3 uker, men når jeg fikk svar på blodprøven hadde jeg et hcg-nivå på 4000, noe som skulle være godt over grensen for å få 3+ visstnok(mener jeg leste et sted at grensen for 3+ lå på 2000 eller noe slikt).

Uansett, ta den testen med en klype salt og heller dra på UL hvis du er usikker :) 

Anonymkode: b77fa...b43

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De er ikke alltid helt til å stole på de der, noen ganger viser de ikke rett ukesantall.

Når jeg var gravid med barnet vårt tok jeg en slik test med morgenurin samme dag som jeg skulle til legen hvor det også ble tatt blodprøve.
Testen viste 2-3 uker, men når jeg fikk svar på blodprøven hadde jeg et hcg-nivå på 4000, noe som skulle være godt over grensen for å få 3+ visstnok(mener jeg leste et sted at grensen for 3+ lå på 2000 eller noe slikt).

Uansett, ta den testen med en klype salt og heller dra på UL hvis du er usikker :) 

Anonymkode: b77fa...b43

Ja, men strimmel testene mine er også svake :o Men jeg skal ringe til volvat i morgen og be om tidlig ultralyd :) 
ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

100% sikker på el :) 

Hvordan er du 100% Tok du blodprøve og sjekket progesteron? Strimler er ikke garanti for el. Temping er vel kanskje sikrere, men mange feilkilder der!

Anonymkode: 12c2f...45c

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er du 100% Tok du blodprøve og sjekket progesteron? Strimler er ikke garanti for el. Temping er vel kanskje sikrere, men mange feilkilder der!

Anonymkode: 12c2f...45c

tok el tester ja! :ohmy: hmm... kanskje ikke en super god garanti? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...