Gå til innhold

HJELP! Kjøpe på internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å bestille noe småtteri fra en butikk i Danmark. Følger bruksanvisn og skriver nummeret på VISA-kortet mitt (det som er trykket inn i kortet). Så får jeg spørsmål om kontrollsiffer, fire siffer... hva i all verden er dette? Har prøvd flere nummer som står på kortet, men ingen blir godtatt....

Hva gjør jeg feil?????

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

På mitt visa-kort er det trykt 4+3 siffer oppe i høyre hjørne i rubrikken på baksida der signaturen er. Vanligvis må jeg taste inn de tre siste.

Skrevet

TAkk for tipset, men lykkes ikke, har prøvd både de første fire og de tre siste, men uten hell...

Når de spør etter kortnummer så er det vel det nr som er trykket inn i kortet???

Skrevet

Ja, det skal være det nr. som er trykket inn i kortet, og kontrollsifferet (CVC2 som det heter) skal være de 3 siste (eller de 4 siste?) siffrene som er trykket med liten skrift bak på kortet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke utløpsdatoen på kortet da?

Det har jeg alltid måttet skrive inn når jeg skal kjøpe noe over nett/telefon. Det er jo fire siffer...

Skrevet

Jo, det kan være utløpsdatoen på kortet, men da spørres det ofte etter nettopp det.

Den andre - CVC2 - er et kontrollsiffer bak på kortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...