Harry's kvinne Skrevet 20. februar 2005 #1 Skrevet 20. februar 2005 Jeg har tenkt å bestille noe småtteri fra en butikk i Danmark. Følger bruksanvisn og skriver nummeret på VISA-kortet mitt (det som er trykket inn i kortet). Så får jeg spørsmål om kontrollsiffer, fire siffer... hva i all verden er dette? Har prøvd flere nummer som står på kortet, men ingen blir godtatt.... Hva gjør jeg feil?????
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #2 Skrevet 20. februar 2005 På mitt visa-kort er det trykt 4+3 siffer oppe i høyre hjørne i rubrikken på baksida der signaturen er. Vanligvis må jeg taste inn de tre siste.
Harry's kvinne Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2005 TAkk for tipset, men lykkes ikke, har prøvd både de første fire og de tre siste, men uten hell... Når de spør etter kortnummer så er det vel det nr som er trykket inn i kortet???
Cronos Skrevet 21. februar 2005 #4 Skrevet 21. februar 2005 Ja, det skal være det nr. som er trykket inn i kortet, og kontrollsifferet (CVC2 som det heter) skal være de 3 siste (eller de 4 siste?) siffrene som er trykket med liten skrift bak på kortet.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #5 Skrevet 21. februar 2005 Det er ikke utløpsdatoen på kortet da? Det har jeg alltid måttet skrive inn når jeg skal kjøpe noe over nett/telefon. Det er jo fire siffer...
Cronos Skrevet 22. februar 2005 #6 Skrevet 22. februar 2005 Jo, det kan være utløpsdatoen på kortet, men da spørres det ofte etter nettopp det. Den andre - CVC2 - er et kontrollsiffer bak på kortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå