Gå til innhold

Søvn før nattevakt (barn, overnatting på skole)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna skal overnatte på en skole i forbindelse med et idrettsarrangement, og det må være våkne nattevakter. Meldt meg på vakt lørdag til søndag 24.00-06.00. skal også stå for frokost lørdagen fra 08.00-11.00. (pluss jeg har en 40 min kjøring til og fra, så må stå opp ca 06.40 Lørdag). 

Når burde jeg sove denne helgen? Noen tips ellers? Høres det overkommelige ut? Kjenner jeg gruer meg litt.

Anonymkode: 58c53...ad5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har mulighet?

For det første synes jeg dette var et pussig spørsmål, som du selv er den eneste til å svare på. 

For det andre burde du tenkt over denne problemstillingen før du meldte seg til å både ta vakt både tidlig og sen på lørdag... 

AnonymBruker
Skrevet

Du burde jo sovet på lørdag når du ikke skal sove natt til søndag? Hvorfor meldte du deg begge dagene? 

Anonymkode: dd863...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De mangler alle nattevaktene (4 stykk, 2per natt) står i fare å måtte avlyse, så meldte meg. Hadde meldt meg på frokost fra før, tror ikke noen er interessert i å overta den, lite engasjement i foreldresuppa...

Vil ikke klarer å sove hele dagen, spørsmålet var vel mer tidlig eller sent på lørdag? Er det lurt å sove 12.30 og noen timer, eller 19.00 å så lenge som mulig?   ts

Skrevet

Kan garantere deg at du ikke får sove i forkant, hvis du ikke er vant til å sove på dagtid.

Jeg ville døgnet (som kida sier), og heller sovet det jeg hadde behov for etterpå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Kan garantere deg at du ikke får sove i forkant, hvis du ikke er vant til å sove på dagtid.

Jeg ville døgnet (som kida sier), og heller sovet det jeg hadde behov for etterpå.

Takk for et ordentlig svar. Kanskje bare rett og slett "døgnet"" er en god løsning. Selv tror jeg at jeg får til å duppe av på dagen(våknet for en time, siden nå, sovet av tre kvarter på sofaen). Men bruker så lang tid å våkne etter en slik dupp, så kanskje ikke lurt å sove rett før... 

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å prøve sove litt i forkant. Jobber 3-delt turnus med nattevakter og det er virkelig ikke det samme å døgne når man faktisk må være konsentrert. Vet de som ikke får sove særlig i forkant av første nattevakt ofte sover litt på kvelden før de skal på vakt. 

Anonymkode: 93ca3...09e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...