Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på jobbintervju på fredag, men er usikker på om jeg skal takke nei. Jeg skal studere (hvis jeg kommer inn) et stykke unna her jeg bor, og skal pendle. Stillingen er 30%. Jeg trenger jo en jobb frem til august, men føler det er litt dritt om jeg takker ja til dette og eventuelt sier opp om noen mnd? Eventuelt bare blir ekstrahjelp på lørdager og dager jeg har fri, hvis det lar seg gjøre. Har allerede en jobb som tilkallingsvikar i barnehage, men det blir litt uforutsigbart..

Hva tenker dere? Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 77f83...db3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke kommer inn så vil du sikkert angre. Du kan jo bli med videre i prosessen, er ikke sikkert du får jobben en gang. Og hvis du får jobben OG kommer inn på studiet så kan du se om det er mulig å kombiner begge, endre stillingsprosent, si opp eller søke utsettelse på studiet i et år hvis du liker jobben veldig godt. Jeg skjønner at du ikke ønsker å sette arbeidsgiver i den posisjonen, men ved å sette dem først kan du stå uten både jobb og studieplass til høsten. 

Anonymkode: 763e5...5a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Erfaringsmessig er det lurt å sette seg selv først. Jeg kan garantere deg at arbeidsgiver på ingen måte tenker på ditt ve og vel, h*n setter bedriftens beste i sitt fokus. Derfor tenker du på deg selv og søker på stillingen om du vil ha den, og sier heller opp om noen måneder om du kommer inn på studiet og må flytte. Da har du også en viss sikkerhet i bakhånd dersom du ikke skulle komme inn i år. 

Anonymkode: 6bf0c...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...