Gå til innhold

Gravid etter å ha mistet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig usikker på om denne passer inn under kategorien, men forsøker... 

For snart fem år siden mistet jeg min datter til krybbedød. Frem til nå har jeg gått til psykolog, har tatt i mot all tenkelig hjelp og livet har måttet gå videre. Mannen har ønsket de siste to årene at vi skal forsøke igjen, jeg der i mot er så redd jeg skal få så sterk reaksjon av det at jeg ikke har turt. Har snakket mye siste året med psykologen min, og hun tror ikke jeg burde frykte det så mye, da hun ser hvor mye endring jeg har gjort. Jeg sliter ikke psykisk lenger, sorgreaksjonen har gått sin gang, men jeg er fortsatt så kjemperedd for at alt skal komme tilbake ti ganger hardere. At jeg blir sittende oppe hver natt, i ren og skjær frykt. 

For en uke siden lyste testen positivt. Det var ikke planlagt, jeg har tatt pillen til fast tid og ingenting tilsa at dette skulle skje nå. Mannen er så glad, og til min overraskelse kjenner jeg at jeg også er det... Men frykten overgår det. Så voldsomt. En del av meg vil bare legge abort på bordet, for så å sterilisere meg selv. Det er grusomt å si, for jeg og vi har alltid ønsket oss barn. Alltid... Men jeg kjenner meg såpass godt nå at jeg aldri kommer til å våge å sove igjen. Jeg er så redd det skal ramme oss for andre gang. Så veldig, veldig redd...

Er det noen som har opplevd å miste et barn her, som kan fortelle meg hvordan det gikk å få en ny baby? Jeg har et helt team rundt meg i dette, både profesjonelle og på sykehuset (var i kontakt med dem om angsten min i fjor etter anbefaling fra behandler...) Men alt i alt er det jo meg det står på. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette... Stor klem til dere.

Anonymkode: 4f663...8e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke mistet barn selv, men noen i familien min har. Da de så fikk barn igjen, fikk de pustealarm til ham. Vet ikke om det er mulig å få lenger, men det er kanskje noe du kan undersøke? Om ikke annet, kan det være at det gir en følelse av trygghet gjennom svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...