AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #1 Skrevet 11. april 2018 Jag er en jente på 24 år som vurderer å bli besøkshjem. At jeg for eksempel har et barn hver 6. helg, eller hver 4. ( max hver 4.) Jag er utdannet barnehagelærer og jobber som pedagogisk leder. Det som jeg tror kan være et problem er at jeg bor hjemme hos mine foreldre ( har egen leilighet i kjelleren, men bare 1 soverom). Vet ikkje hvor lenge jeg skal bo der det kan være alt fra 4 med- 2år. Alt etter om jeg finner et sted og bo. Da komme jeg mest sansylig til å flytte ca 40 min bort, men mest sansylig er det i samme kommune. Jeg er også usikker på om jeg er klar, vet ikke om jeg hadde taklet ( vært godt nok) til å få et barn som er utsatt for grov omsorgssvikt og overgrep. Og jeg vil helt ha et barn under 5-6 år. Er dette noe man kan velge? Uansett er dette noe jeg vil gjøre en gang i livet, men burde jeg vente til jeg har mann, hus og er eldre? Noen som har erfaringer ? jeg kan godt bli fostermor en gang men det føler jeg meg ikke klar for enda, vil ha egne barn først, så vil vente 10-20 år med det Anonymkode: 8de06...c9f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #2 Skrevet 11. april 2018 Vi meldte oss som besøkshjem via barnevernet, og de fant barn som passet vår profil. Jeg er også barnehagelærer, og fikk tildelt et veldig lite barn. (Under tre år) du får uansett ikke bare plassert et barn, men har intervju med bv, og foreldrene til barnet slik så kjemien stemmer før man starter opp. Så sånn sett får du velge hvilket barn du får Anonymkode: 29ff5...0e6
kvinne1992 Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi meldte oss som besøkshjem via barnevernet, og de fant barn som passet vår profil. Jeg er også barnehagelærer, og fikk tildelt et veldig lite barn. (Under tre år) du får uansett ikke bare plassert et barn, men har intervju med bv, og foreldrene til barnet slik så kjemien stemmer før man starter opp. Så sånn sett får du velge hvilket barn du får Anonymkode: 29ff5...0e6 Takk for svar
Gjest Boxee Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 (endret) Aner ikke hvordan det er med besøkshjem, Men som fosterhjem må en være fylt 25 år og ha et eget rom til barnet. Håper det er det samme med besøkshjem. Endret 11. april 2018 av Boxee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå