Gå til innhold

Artikkel om hund på VG. Merkelig eier.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva var så merkelig med den? Det er en helt vanlig kronikk hvor ting er satt på spissen.

Endret av Sirah
  • Liker 5
Skrevet

wow, dette var jo ett stjerneeksempel på noen som ikke bør ha hund... 
Om man skjemmes av å gå tur med hunden, som er ett av de grunnleggende behovene til hunden, så bør man heller finne ett hjem hvor hunden er ønsket...

• Liker 5
Skrevet

Huff, stakkar hund. Hun burde aldri ha hatt hund.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i all verden gir hun ikke hunden til eksen da? 

Nei, dette høres ikke bra ut. Skjønner at hun overdriver, men likevel...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun elsker hunden, men hater jobben som følger med... Hun ville ikke ha hund, og da er ikke det noe rart at hun føler det slik.

Jeg kjenner på mye av det samme selv.  Barnet (voksen i egen leilighet) vil ha hund, og jeg må passe den når hennes timeplan ikke er forenlig med husdyrhold.  Jeg elsker hunden, men jeg misliker å være hundepasser.  

Anonymkode: 274ca...71c

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun elsker hunden, men hater jobben som følger med... Hun ville ikke ha hund, og da er ikke det noe rart at hun føler det slik.

Jeg kjenner på mye av det samme selv.  Barnet (voksen i egen leilighet) vil ha hund, og jeg må passe den når hennes timeplan ikke er forenlig med husdyrhold.  Jeg elsker hunden, men jeg misliker å være hundepasser.  

Dette!

Denne kronikken blir litt i samme gate som de som skriver at de "hater" barna sine. Alle skjønner jo at de egentlig ikke hater barna, men at de revurderer hvor lurt det var å få barn når barnet akkurat har tømt maling utover stuegulvet 😂 Så går det over og barna er verdens beste igjen.

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bare si nei?

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet
9 minutter siden, Sirah skrev:

Hva var så merkelig med den? Det er en helt vanlig kronikk hvor ting er satt på spissen.

Enig med deg.

Lag en ironisk, litt artig refleksjon rundt dyr eller barn - og du har det gående :icon_lol:

Skrevet
11 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Hvorfor i all verden gir hun ikke hunden til eksen da? 

Nei, dette høres ikke bra ut. Skjønner at hun overdriver, men likevel...

Jeg hørte nettopp på et intervju med henne, og hunden de skaffet seg sammen, dro eksen med. Men den hunden fikk valper, og barna hennes hadde så veldig lyst på en valp, så da tok hun en av valpene..

Skrevet
Akkurat nå, chisandra skrev:

Enig med deg.

Lag en ironisk, litt artig refleksjon rundt dyr eller barn - og du har det gående :icon_lol:

Jepp! Viktig å ta alt som blir skrevet bokstavelig :link:😇

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kunne si meg enig i mye i den artikkelen jeg.. Hunder er jo ofte irriterende, løpetid er ikke alltid så delikat og hundemennesker er en egen rase. Bare se på alle som hisser seg opp og sier at noen ikke burde hatt hund nå... Den var jo morsom, og det må være lov å klage litt når man er blitt alene med tre barn og en hund.

Hunden min er nettopp død, den fikk kreft, og jeg hadde tatt alt sikkelet, løpetid, bjeffing, rot og turer i sludd og storm  tilbake med glede, savner den som om det skulle ha vært et menneske som døde. Så selv om jeg godt forstår artikkelforfatteren og kunne sagt det samme selv på en dårlig dag betyr det ikke nødvendigvis at vi ikke er veldig glade i og tar vare på hundene. 

Anonymkode: 0b61a...51e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei ingen sympati herfra. Hvis hjertet er lagd av stein så burde hun ikke ha hund. Enkelt og greit. 

Anonymkode: f1439...612

• Liker 3
Skrevet

Har absolutt ikke sansen for denne kronikkforfatteren, alt hun har å komme med er surmaga oppgulp. Alt er alltid bare fælt og galt hele tiden. Spesielt Norge, nordmenn og norske skikker. Sporer sjelden humor i innleggene hennes. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Violetta skrev:

Hva med å bare si nei?

Hvorfor det?  Jeg elsker hunden, jeg vil hjelpe datteren, og voksne mennesker gjør ofte ting de ikke liker fordi de vil være greie med de de er glade i.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ingen sympati herfra. Hvis hjertet er lagd av stein så burde hun ikke ha hund. Enkelt og greit. 

Anonymkode: f1439...612

Enig her. Det er ingenting her som gjør at hun bør få noe som helst sympati. Det er flere ting jeg reagerer negativt på i artikkelen:

Jeg vil ikke engang bruke navnet til hunden. Jeg snakker bare om «hunden».

Jeg er ikke interessert i andres hunder, jeg er ikke engang interessert i min egen hund.

-var jeg smart nok til å outsource valpetiden. Jeg lønnet min hundekyndige venninne Signe til å lage folk av hunden. Hunden var hos henne i to måneder og kom ferdigdressert hjem. 

Jeg anbefaler alle som planlegger å bli hundeeiere å kjøpe en gammel hund. De dør mye fortere.

Endret av Majott
  • Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?  Jeg elsker hunden, jeg vil hjelpe datteren, og voksne mennesker gjør ofte ting de ikke liker fordi de vil være greie med de de er glade i.

Da må du ikke passe den, du velger det selv. Ingen grunn til å klage.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Violetta skrev:

Da må du ikke passe den, du velger det selv. Ingen grunn til å klage.

Hvor klager jeg?  

Les dette, det forklarer bedre

30 minutter siden, Sirah skrev:

Denne kronikken blir litt i samme gate som de som skriver at de "hater" barna sine. Alle skjønner jo at de egentlig ikke hater barna, men at de revurderer hvor lurt det var å få barn når barnet akkurat har tømt maling utover stuegulvet 😂 Så går det over og barna er verdens beste igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sanna Sarromaa er kun ute etter å provosere, hele tiden. Etter mange år har jeg funnet ut at det beste er å ikke lese det hun skriver og dermed ignorere henne.

Anonymkode: 09302...272

• Liker 4
Skrevet

Artikkelforfatteren skriver konsekvent for å provosere. Hver gang, det minner litt om enkelte troll her på KG. Det er en måte å få oppmerksomhet på, men det er lenge siden jeg sluttet å lese det SS produserer.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...