solmåneogstjerner Skrevet 11. april 2018 #1 Skrevet 11. april 2018 Inspirert av tråden om hvorvidt barn som er unnfanget ved voldtekt skal ha samvær med faren. Dersom en mann mistenker at han er far til et barn, kan han da kreve dna-test? Altså i tilfelle hvor mor sier han ikke er far, og har skrevet enten ukjent far eller en annen mann opp som far? Og dermed heller ikke forsøker å kreve noe bidrag fra han som tror han kan være far.
solmåneogstjerner Skrevet 11. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Anonymkode: 1ccc2...016 Så en hvilken som helst mann kan ringe på døra her nå og kreve dna-test av mine barn? Hvordan gjør man det da?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: Så en hvilken som helst mann kan ringe på døra her nå og kreve dna-test av mine barn? Hvordan gjør man det da? Hvilken som helst mann? Det er vel gjerne en mann som har hatt en seksuelll relasjon til deg rundt det tidspunktet barna dine er unnfanget som vil være interessert i å vite om han er biologisk far. En random fyr har da ingenting å hente på å ta en slik test. Jeg mener dette går via NAV. Anonymkode: 1bf1e...3b2
solmåneogstjerner Skrevet 11. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken som helst mann? Det er vel gjerne en mann som har hatt en seksuelll relasjon til deg rundt det tidspunktet barna dine er unnfanget som vil være interessert i å vite om han er biologisk far. En random fyr har da ingenting å hente på å ta en slik test. Jeg mener dette går via NAV. Anonymkode: 1bf1e...3b2 Haha. Jeg personlig har ikke flere alternative fedre til barna. Men hva må en mann gjøre for å kunne kreve det?
Juniper Skrevet 11. april 2018 #6 Skrevet 11. april 2018 De færreste menn er vel interessert i det om de ikke har hatt sex med dama som fikk ungen. Kjenner dessverre ikke til regler eller praksis utover det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #7 Skrevet 11. april 2018 54 minutter siden, solmåneogstjerner said: Haha. Jeg personlig har ikke flere alternative fedre til barna. Men hva må en mann gjøre for å kunne kreve det? Jeg skjønner hva du mener, om en mann bare kann komme og kreve dna test bare fordi han han vil uten å måtte dokumentere at han har hatt et forhold til kvinnen i det aktuelle tidsrommet? Uten at jeg skal si det sikkert, men jeg tror at begge må samtykke til dna testen eller at det må foreligge en dom eller krav fra offentlig instans hvis den ene parten nekter. Anonymkode: 8667f...0fc
solmåneogstjerner Skrevet 11. april 2018 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2018 1 time siden, Juniper skrev: De færreste menn er vel interessert i det om de ikke har hatt sex med dama som fikk ungen. Kjenner dessverre ikke til regler eller praksis utover det. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner hva du mener, om en mann bare kann komme og kreve dna test bare fordi han han vil uten å måtte dokumentere at han har hatt et forhold til kvinnen i det aktuelle tidsrommet? Uten at jeg skal si det sikkert, men jeg tror at begge må samtykke til dna testen eller at det må foreligge en dom eller krav fra offentlig instans hvis den ene parten nekter. Anonymkode: 8667f...0fc Nei. Men nå tenkte jeg i tilfelle hvor mannen vil ha kontakt men mor vil ikke fordi hun mener seg voldtatt. Så da kan vel egentlig mor bare nekte og dermed holde voldtektsmannen unna barnet... og det var det jeg håpet ble svaret.
Biloba Skrevet 11. april 2018 #9 Skrevet 11. april 2018 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: Nei. Men nå tenkte jeg i tilfelle hvor mannen vil ha kontakt men mor vil ikke fordi hun mener seg voldtatt. Så da kan vel egentlig mor bare nekte og dermed holde voldtektsmannen unna barnet... og det var det jeg håpet ble svaret. Nei, hun kan ikke det.
solmåneogstjerner Skrevet 11. april 2018 Forfatter #10 Skrevet 11. april 2018 14 minutter siden, Biloba skrev: Nei, hun kan ikke det. Kan du begrunne det?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #11 Skrevet 11. april 2018 Det vanlige er at menn i relasjoner ender opp med å betale for unger som ikke er sine, ikke at en mann oppsøker familier og gjør krav på sine barn. Hvem i sitt rette sinn vil ha mer barnebidrag og ansvar? Skjønner liksom ikke hva slags motivasjon en mann ville hatt for å gjøre noe sånt. Spesielt om kvinnen allerede er i en relasjon hvor hun har en intetanende partner som oppdrar den andre mannens barn, Anonymkode: 971b6...889 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #12 Skrevet 11. april 2018 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Kan du begrunne det? Jeg kan ikke lover og regler, men vet om et tilfelle. En venninne av meg ble voldtatt på det groveste, det ble filmet osv. Mannen ble dømt til 4 års fengsel og 500.000 i erstatning. Det endte i graviditet, hun beholdt, og mannen fikk i retten medhold til samvær med barnet. Mor og far må dermed omgås og kommunisere - noe som ruinerer henne psykisk. Det bryr retten seg katten om, for han skal ha samvær. Allerede når barnet var 7 mnd og far var hjemme på permisjon, fikk han komme hjem til henne for samvær med barnet - med sin fulle rett. Kan du tenke deg? Jeg hadde flyktet utenlands med barnet umiddelbart, bosatt meg i regnskogen i Brasil eller noe. Anonymkode: 27d15...7d2 2
Biloba Skrevet 11. april 2018 #13 Skrevet 11. april 2018 24 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Kan du begrunne det? Du kan lese om at en mann som mener han kan være far til et barn kan reise sak om dette på www.farskap.no, under lover og regler. Er på mobil, derfor ikke link.
Biloba Skrevet 11. april 2018 #14 Skrevet 11. april 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke lover og regler, men vet om et tilfelle. En venninne av meg ble voldtatt på det groveste, det ble filmet osv. Mannen ble dømt til 4 års fengsel og 500.000 i erstatning. Det endte i graviditet, hun beholdt, og mannen fikk i retten medhold til samvær med barnet. Mor og far må dermed omgås og kommunisere - noe som ruinerer henne psykisk. Det bryr retten seg katten om, for han skal ha samvær. Allerede når barnet var 7 mnd og far var hjemme på permisjon, fikk han komme hjem til henne for samvær med barnet - med sin fulle rett. Kan du tenke deg? Jeg hadde flyktet utenlands med barnet umiddelbart, bosatt meg i regnskogen i Brasil eller noe. Anonymkode: 27d15...7d2 Helt utrolig. Dette burde tas opp i media ukentlig til det ble gjort noe for slike tilfeller. 1
solmåneogstjerner Skrevet 12. april 2018 Forfatter #15 Skrevet 12. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vanlige er at menn i relasjoner ender opp med å betale for unger som ikke er sine, ikke at en mann oppsøker familier og gjør krav på sine barn. Hvem i sitt rette sinn vil ha mer barnebidrag og ansvar? Skjønner liksom ikke hva slags motivasjon en mann ville hatt for å gjøre noe sånt. Spesielt om kvinnen allerede er i en relasjon hvor hun har en intetanende partner som oppdrar den andre mannens barn, Anonymkode: 971b6...889 Noen vil vel ha kontakt med sitt biologiske barn? 2
solmåneogstjerner Skrevet 12. april 2018 Forfatter #16 Skrevet 12. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke lover og regler, men vet om et tilfelle. En venninne av meg ble voldtatt på det groveste, det ble filmet osv. Mannen ble dømt til 4 års fengsel og 500.000 i erstatning. Det endte i graviditet, hun beholdt, og mannen fikk i retten medhold til samvær med barnet. Mor og far må dermed omgås og kommunisere - noe som ruinerer henne psykisk. Det bryr retten seg katten om, for han skal ha samvær. Allerede når barnet var 7 mnd og far var hjemme på permisjon, fikk han komme hjem til henne for samvær med barnet - med sin fulle rett. Kan du tenke deg? Jeg hadde flyktet utenlands med barnet umiddelbart, bosatt meg i regnskogen i Brasil eller noe. Anonymkode: 27d15...7d2 Fy faen, den situasjonen er jo helt sinnsyk! Og da var han dømt for voldtekt også. Jeg vet jammen ikle hva jeg hadde gjort, det er jo helt absurd...
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #17 Skrevet 12. april 2018 17 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Noen vil vel ha kontakt med sitt biologiske barn? Noen menn har sterke følelser ovenfor barn. Jeg datet en som ble skikkelig deprimert pga han ble utelatt som far. Forholdet med mor tok slutt like etter hun ble gravid og kuttet all kontakt. Via venner fant han ut at barnet var blitt født og dro til nav for å undertegne papirer og starte opp med bidrag. Han ble avvist. Mor hadde fått ny kjæreste som hadde skrevet under på farskapet. DNA test ble avslått da nav hadde det de trengte til sitt. Anonymkode: 2baa3...9f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå