AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #1 Del Skrevet 11. april 2018 Er det noen som har hatt ganglion på håndleddet og blitt kvitt det? Isåfall hvordan? Anonymkode: dabdd...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #2 Del Skrevet 11. april 2018 Ja, jeg opererte det bort. Ble helt fin etterpå. Anonymkode: c53fd...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #3 Del Skrevet 11. april 2018 Hva er det? Anonymkode: f3549...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #4 Del Skrevet 11. april 2018 Min lever sitt eget liv ved å vokse og krympe om hverandre. Har holdt på sånn i flere år nå. Men man kan operere den bort ja. Fikk beskjed av fastlegen min at det er den eneste måten å bli helt kvitt den på, for da tar man også bort hinnen den vokser i. Hvis man bare tapper den så vil den vokse opp igjen. Anonymkode: d1f01...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #5 Del Skrevet 11. april 2018 Har operert bort min, men den kom tilbake ett år etterpå. Så lenge den ikke er for mye til irritasjon, så kommer jeg bare til å leve med den. Hatt den i over 10 år nå. Anonymkode: e4f08...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #6 Del Skrevet 11. april 2018 Opererte min bort for et halvt år siden. Herlig å slippe smerten. Anonymkode: f2342...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #7 Del Skrevet 11. april 2018 Dere som har operert, tok dere full narkose eller bare lokal bedøvelse? Anonymkode: dabdd...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Explsm Skrevet 11. april 2018 #8 Del Skrevet 11. april 2018 Opererte tre ganger, helt borte nå etter siste gangen. To operasjoner med lokal bedøvelse og den siste med full narkose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #9 Del Skrevet 11. april 2018 11 minutter siden, Explsm skrev: Opererte tre ganger, helt borte nå etter siste gangen. To operasjoner med lokal bedøvelse og den siste med full narkose. Oi, tre ganger! Godt du ble kvitt svineriet til slutt da:) Hvordan er hånden din nå da? Kan du bevege den som vanlig? Eller har du smerter i den? Anonymkode: dabdd...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Explsm Skrevet 11. april 2018 #10 Del Skrevet 11. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oi, tre ganger! Godt du ble kvitt svineriet til slutt da:) Hvordan er hånden din nå da? Kan du bevege den som vanlig? Eller har du smerter i den? Anonymkode: dabdd...8ee Har ingen smerter til vanlig, men har fått betennelse der til tider. Kan ikke bøye håndleddet like mye som før, men det er ikke ille nok til at det blir ett problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #11 Del Skrevet 11. april 2018 Mine går bort av seg selv etter en stund, men de kan jo vare i noen år også. Har lært meg å ikke være forsiktig med hånden, da går de kjappere vekk. Anonymkode: b7071...c81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #12 Del Skrevet 11. april 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine går bort av seg selv etter en stund, men de kan jo vare i noen år også. Har lært meg å ikke være forsiktig med hånden, da går de kjappere vekk. Anonymkode: b7071...c81 Hvor lenge har du hatt dine før de er gått bort? Har hatt min i to år nå.. og vurderer operasjon. Anonymkode: dabdd...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #13 Del Skrevet 11. april 2018 Dere som har operert, kunne dere bruke hånden som normalt etterpå eller måtte den holdes i ro lenge etterpå? Anonymkode: dabdd...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #14 Del Skrevet 11. april 2018 Opererte første gang i 2010, lokalbedøvelse og morfin. Tror stingene ble tatt ganske fort. Ganglionet kom tilbake nesten umiddelbart, og i 2013 opererte de på nytt med full narkose. Var usikker på om jeg skulle ta ny operasjon fordi bevegeligheten allerede var så nedsatt. Etter operasjonen kom det igjen et nytt ganglion og da lot jeg det bare være. Bevegeligheten er så dårlig nå at jeg ikke kan lene meg på hånden. Jeg får ikke til å løfte stekepanna med den hånden en gang, og sliter på trening fordi jeg mister utstyret jeg holder i. Angrer på at jeg opererte i det hele tatt. Vil ikke skremme deg altså, men de kommer veldig ofte tilbake igjen. Anonymkode: b5f7a...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #15 Del Skrevet 11. april 2018 Jeg er så heldig at jeg får ganglion ved å bruke håndleddet litt for mye. Kirurgen jeg snakket med sa at sjansen for at den ville komme tilbake etter en operasjon er ganske stor. Du har fire valg: 1. Operere den bort 2. Få legen til å suge ut innholdet med en nål 3. Slå den i stykker (IKKE anbefalt, har gjort det et par ganger selv. Vondt som f**n) 4. La den være i fred og håp at den forsvinner Anonymkode: 237a1...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #16 Del Skrevet 12. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du hatt dine før de er gått bort? Har hatt min i to år nå.. og vurderer operasjon. Anonymkode: dabdd...8ee Har nok hatt mine i ett par-tre-fire år på det lengste.. Men før når jeg fikk de så ble jeg overdrevent forsiktig, som er naturlig når man får vondt, dermed varte de mye lengre enn nå, nå er jeg heller er litt mer brutal. De kaltes jo bible bumps i England før i tiden, da legen anbefalte å slå de med en bibel, som ikke er anbefalt i tilfelle man knekker bein. Jeg får de både håndledd og i fingerledd, og de i fingerledd er mye vondere enn de i håndledd for meg, selv om de er mindre. Anonymkode: b7071...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #17 Del Skrevet 12. april 2018 Enig med det å bevege hånda mye når de er små, for da er sjansen større for at den forsvinner. Jo mer jeg holder hånda i ro, jo fortere vokser den. Og jo mer jeg bruker hånda (litt hardt) så minker den og noen ganger blir borte for en periode. Anonymkode: d1f01...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 12. april 2018 #18 Del Skrevet 12. april 2018 Hadde gjentakende i flere år. Nå har jeg ikke hatt vondt det siste året, kanskje siste to. Lurer på om den bare har blitt borte av seg selv. Ble frarådet operasjon da det kunne gjøre ting verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #19 Del Skrevet 12. april 2018 Opererte i lokalbedøvelse hos en utmerket håndkirurg. Var litt stiv i området noen uker i etterkant, men var flink til å tøye og trene hånden. Nå er jeg helt fin. Merker ingenting til verken smerter eller at det har vært et ganglion der. Har også full bevegeøighet i hånden. Anonymkode: c53fd...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #20 Del Skrevet 12. april 2018 Jeg opererte vekk min, men den var kjapt tilbake. Vurderte en ny operasjon, men snakket med en kirurg som mente det var liten vits. Men det kommer an på årsaken til at du fikk ganglionet. For min del kommer ganglionet av at jeg beveger på håndleddet på en viss måte (skrive for hånd & PC). Så lenge jeg ikke slutter med det etter operasjonen, vil den mest sannsynlig komme tilbake. Det fungerer ikke å operere bort hvis du ikke også fjerner årsaken til at du får den. Så jeg lever med min. Anonymkode: f9cf3...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå