AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #1 Skrevet 11. april 2018 Eller er dere blinde? "Nei men du skjønner 11åringen vår er så snill han,han gjør alt vi vil og vil alt vi vil. Han er bare slik", ,,,,,uttalte den dominante moren med påtatt selvmedlidende stemme. Før hun fortsatte i samme tonefall-" Du skjønner "han er som meg, jeg ser sååå mye av meg selv i han......."Han er så snill, han gjør alt vi ber han om og da må jo alt være greit?" Utenfra oppfattes den nevnte elleveåring som vanskelig å komme innpå og en som egentlig ikke har noen egne selvstendige meninger. Materialisme,fasade og penger står i høysetet for denne familien.Egne meninger og hvordan man har det egentlig tillegges ikke særlig stor vekt i denne familien. Anonymkode: 2dcd4...efb
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #2 Skrevet 11. april 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller er dere blinde? "Nei men du skjønner 11åringen vår er så snill han,han gjør alt vi vil og vil alt vi vil. Han er bare slik", ,,,,,uttalte den dominante moren med påtatt selvmedlidende stemme. Før hun fortsatte i samme tonefall-" Du skjønner "han er som meg, jeg ser sååå mye av meg selv i han......."Han er så snill, han gjør alt vi ber han om og da må jo alt være greit?" Utenfra oppfattes den nevnte elleveåring som vanskelig å komme innpå og en som egentlig ikke har noen egne selvstendige meninger. Materialisme,fasade og penger står i høysetet for denne familien.Egne meninger og hvordan man har det egentlig tillegges ikke særlig stor vekt i denne familien. Anonymkode: 2dcd4...efb Hva er det med deg? Høres ut som du har et horn i siden til den familien slik du mobber. Anonymkode: 47650...97a 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 Noen barn har sterke meninger, andre er mer typen som ikke helt vet hva de tenker om ting, og noen er et sted midt i mellom. Hvorvidt meninger ytres kommer også an på situasjonen og dynamikken mellom mennesker. Ingen mennesker er helt den samme i alle situasjoner og i alle relasjoner. Anonymkode: 47650...97a 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 Skjønte ikke helt hva HI hadde med overskriften å gjøre, men ja vi oppdrar barna våre til å bli tenkende ogselvstendige. Derfor er de de eneste som sykler selv til fotballtrening og ridning og vi er ikke med på treninger og venter i garderoben slik de andre foreldrene er. Vi måter på mange kamper/stevner, men ikke alle. Barna våre har gått til skolen selv fra 2. klasse, de kjører t-bane alene til bestemor. (de går i 4. nå). Jeg syntes det er viktig at de får prøvd seg litt alene... Anonymkode: 05408...758 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 11. april 2018 #5 Skrevet 11. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller er dere blinde? "Nei men du skjønner 11åringen vår er så snill han,han gjør alt vi vil og vil alt vi vil. Han er bare slik", ,,,,,uttalte den dominante moren med påtatt selvmedlidende stemme. Før hun fortsatte i samme tonefall-" Du skjønner "han er som meg, jeg ser sååå mye av meg selv i han......."Han er så snill, han gjør alt vi ber han om og da må jo alt være greit?" Utenfra oppfattes den nevnte elleveåring som vanskelig å komme innpå og en som egentlig ikke har noen egne selvstendige meninger. Materialisme,fasade og penger står i høysetet for denne familien.Egne meninger og hvordan man har det egentlig tillegges ikke særlig stor vekt i denne familien. Anonymkode: 2dcd4...efb Ja, jeg er blind. Min sønn på 2,5 år styrer hele familien med jernhånd. Er oppe så lenge han vil, spiser hva han vil osv.... For et merkelig spørsmål. Selvsagt oppdrar jeg han til å bli selvstendig. Er litt av poenget slik at han skal klare seg selv en gang i fremtiden. Jeg veileder han til å ta rette valg, viser han hva som er rett, gir han faste rammer og er konsekvent. Ut i fra hl så virker det mer som du bare har et horn i siden til denne familien da det var lite detaljer om hva som liksom er problemet.
spektralkatt Skrevet 11. april 2018 #6 Skrevet 11. april 2018 Jeg må bruke briller da. Jeg har alltid sett dårlig. Men til overskriften:: Satser på Det, ja 😊
Bluundie Skrevet 13. april 2018 #7 Skrevet 13. april 2018 Ja jeg prøver, men er ikke så lett når datteren min vil være akkurat som meg🤣 Men heldigvis kommer meningene hennes frem når jeg ikke er tilstede da👍🏼
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #8 Skrevet 13. april 2018 Nei, vi er blinde alle sammen og oppdrar barna til å bli uselvstendige mennesker uten egne meninger, som ikke tenker og som setter fasade, materialisme og penger i høysetet. Hvordan barna eller noen har det bryr vi oss ikke noe om, bare de gjør som vi sier. Hva tror du, har du egne meninger og kan tenke om dette gjelder samtlige foreldre her i verden fordi du kjenner én? Anonymkode: 1b74a...832
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #9 Skrevet 13. april 2018 Så hva tror dere eventyret "Keiserens nye klær" har til hensikt å formidle? Anonymkode: 2dcd4...efb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #10 Skrevet 13. april 2018 Du sier jo selv - fasade. Moren holder på fasaden når hun snakker. Så hvorfor tro henne da? Anonymkode: e49fd...c65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå