AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #1 Skrevet 11. april 2018 På Østlandet/der det er mellom 2 og 8 varmegrader, smeltende snø.. vi har regntøy, men mulig vi bør ha parkdressen der og? Eller vinterdress enda? Anonymkode: 6ccfb...913
Fanteria Skrevet 11. april 2018 #2 Skrevet 11. april 2018 Vi har alle typer ytterklær. Parkbukse&vindjakke, regntøy og vinterdress. Regnstøvler og dockboots. Litt for mye vann ute til at joggeskoene er med enda.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 Vintersko og vinterdress + fôret regnsett og støvler + overgangsdress. Været er jo så vinglete. Anonymkode: 203e0...ade
FantasDick Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 Vinterbukse og jakke, regnsett, støvler, dockboots, ullklær. Da kan de fremdeles justere ganske greit hver dag.
Munchlax Skrevet 11. april 2018 #5 Skrevet 11. april 2018 Vinterdress, parkdress og regntøy. Vinterdressen kan henge ut uken, men den pakkes ned over helgen. Er det litt kjølig fremover får de heller bruke tykk ullbukse og ullgenser under parkdressen. På beina bruker de kun Dockboots. For kaldt for gummistøvler og for vått for overgangssko. Sistnevnte får de bruke når det begynner å tørke opp litt. De bruker regnvotter på hendene og vår-lue på hodet.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #6 Skrevet 11. april 2018 Nordvestlandet, ingen snø, kaldt om natta, grei temperatur på dagen men kald vind innimellom Har fortsatt vinterklærne der, da været snur fort, er ikke så mange dager siden det var 15 cm snø. Men har også tatt med softshelldress og tynnere lue. Har tynn ull og fleece å ha under. Dockboots og vintersko fortsatt Anonymkode: 6289e...088
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #7 Skrevet 11. april 2018 TS HER Ja, spør, siden barnehagen ikke bruker vinterdressen lenger. (Den skal være vanntett altså) De tar på regntøy. I går var de ute med regnbukse og fleecegenser, bare, uten votter (iskald på hendene). Parkdressen er helt vanntett, men de tar på regntøy likevel, så kanskje like greit å bare ha regntøy der Anonymkode: 6ccfb...913
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #8 Skrevet 11. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS HER Ja, spør, siden barnehagen ikke bruker vinterdressen lenger. (Den skal være vanntett altså) De tar på regntøy. I går var de ute med regnbukse og fleecegenser, bare, uten votter (iskald på hendene). Parkdressen er helt vanntett, men de tar på regntøy likevel, så kanskje like greit å bare ha regntøy der Anonymkode: 6ccfb...913 Eller fjerne regntøyet de dagene du vurderer det ikke trengs Men kjenner problemet da, mine har hatt parkdress med høy vannsøyle, men personalet har tungt for å skjønne at den duger som regndress, selv om jeg sa flere ganger at det gikk fint. Istedet for tar de på regndress med altfor lite under og ungene fryser(eller har på altfor mye andre dager) . Opplevde også at de tok på låneregntøy selv om jeg hadde fjerna regnklærne på dager jeg så de ikke trengte det.Til slutt kapitulerte jeg og kjøpte regntøy med fleece til kalde vår og høstdager, også bytta jeg etterhvert som jeg vurderte vær og temperatur, Tungvint, men var bare så lei av elendig vurderingsevne og dårlig påkledning. Anonymkode: 6289e...088
Arkana Skrevet 11. april 2018 #9 Skrevet 11. april 2018 Vi bor i Osloområdet og her er det kaldt om morgenen ennå selv om det gjerne blir 7-10 grader utover dagen så det er for tidlig å ta bytte vinterdress med vårdress. Det er jo mye snø rundt omkring også. I barnehagen nå har vi regntøy, vinterdress, ullundertøy (men de bruker de ikke noe særlig nå) og fleecebukse/-genser, tynn lue, votter og regnvotter. 1
Gjest making.a.mess Skrevet 11. april 2018 #10 Skrevet 11. april 2018 Jeg tar med klær etter vær hver dag. Ikke alltid vurderingsevnen er like god hos bhg så jeg anser det som best å alltid ha ett antrekk, (det riktige) i bhg.sjekker yr før vi går. Dessuten har jeg da kontroll på at klærne er tørre og klare til bruk.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #11 Skrevet 11. april 2018 Vinterdress, parkdress og regntøy. Har både ulldress og fleecedress de kan bruke under, har også flere typer votter, blant annet regnvotter. Anonymkode: 0d8d8...2a1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #12 Skrevet 11. april 2018 Bor i Stavanger-området. Har byttet ut vinterdress med softshell-dress denne uken. Pannebånd istedenfor lue (barnet liker ikke å gå med lue). Har fortsatt vintersko, men skal kjøpe overgangssko i helgen. H*n er 4 år Anonymkode: f7e1b...f08
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #13 Skrevet 11. april 2018 Har ull lue, støvler, vinterdress, og foret regnsett. Softshell votter. Anonymkode: f2ea3...52c
Wonders Skrevet 11. april 2018 #14 Skrevet 11. april 2018 (endret) cherox, vintersko, regndress med fòr, shelldress og vinterdress. Lettere lue og regnhansker med fór. Ull og fleez. Endret 11. april 2018 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #15 Skrevet 11. april 2018 Har vinterdress, parkdress, regntøy, vintersko, dockboots og overgangssko. Bor på vestlandet. De bruker stort sett vinterdressen når de er ute på formiddagen før det er blitt skikkelig varmt og parkdressen om de går ut igjen på ettermiddagen. Anonymkode: f7d12...2a1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #16 Skrevet 11. april 2018 Vinterdress, regntøy, overtrekksbukse og vårjakke(bruker ikke parkdress). Dock boots og vintersko Anonymkode: b5260...ace
atropos Skrevet 11. april 2018 #17 Skrevet 11. april 2018 Vi har til alle fire årstider. Kjøpte fora regntøy på jula i fjor, og angrer ikke et sekund. Ser at det er det de bruker på barnet også. Har jobbet i bhg selv, og vet at vinterdresser er vanntette, men blir supertungvekt når de fyller seg med vann, og parkdresser holder stort sett ikke 100% tett selv om det står at det gjør det. Regntøy er nok best, men hvis du ikke har fora, ville jeg bedt om at de tar på ullbukse og ull/fleecegenser under.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #18 Skrevet 11. april 2018 Har alt mulig egentlig, ull, fleece, cherrox, vinterstøvler, tynn vinterdress/parkdress, regnklær, regnvotter, vanlige votter... Gleder meg til det stabiliserer seg litt 😊 Anonymkode: 2934f...681
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #19 Skrevet 11. april 2018 1 minutt siden, atropos skrev: Vi har til alle fire årstider. Kjøpte fora regntøy på jula i fjor, og angrer ikke et sekund. Ser at det er det de bruker på barnet også. Har jobbet i bhg selv, og vet at vinterdresser er vanntette, men blir supertungvekt når de fyller seg med vann, og parkdresser holder stort sett ikke 100% tett selv om det står at det gjør det. Regntøy er nok best, men hvis du ikke har fora, ville jeg bedt om at de tar på ullbukse og ull/fleecegenser under. Vi ble anbefalt av barnehagen å ikke kjøpe fora regntøy, fordi foret fort blir fuktig og kaldt og da er det ubrukelig. De vil heller ha vanlige regnklær med ull eller fleece som et eget lag under. Anonymkode: 2934f...681
atropos Skrevet 11. april 2018 #20 Skrevet 11. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi ble anbefalt av barnehagen å ikke kjøpe fora regntøy, fordi foret fort blir fuktig og kaldt og da er det ubrukelig. De vil heller ha vanlige regnklær med ull eller fleece som et eget lag under. Anonymkode: 2934f...681 Det kommer nok an på alderen på barnet. Vår er snart fem, og sitter ikke oppi vanndammene lenger, men kjenner til at fora kan bli ganske håpløst når det blir vått på innsiden. Jeg var veldig i tvil selv, så det var derfor vi kjøpte det billigste vi fant. (120kr på salg på jula) men vi er veldig fornøyde altså! Men hvis barnet er under tre, ville jeg kanskje gått for vanlig regntøy med ull under ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå