Gå til innhold

Kan dere anbefale en god vårdress til barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er mitt første barn og han har akkurat begynt i barnehagen, så jeg har ikke all verdens erfaring med disse dressene. Han har et Didrikson todelt regnsett med fleecefor, men jeg er litt usikker på om det regnes som vårdress, eller om det er meningen han skal ha både foret regndress OG vårdress? Og vil dere anbefale noen gode?

Anonymkode: 57541...d8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reimatec, Polarn o pyret, nameit softshell. 

Anonymkode: 4f4d0...5f7

Skrevet

Jeg har aldri brukt fôret regndress. Ofte trekker det inn vann i fôret, det må vaskes oftere, barnet blir vått og det tar lenger tid å tørke enn regntøy uten fôr. Jeg ville heller brukt ufôret regntøy og hatt både ull og fleece (tykk og tynn) til å ha under, så kan barnehagen regulere. Mye enklere. Fôret regntøy er også altfor varmt når det blir mildere i været.

Vårdress bør du ha. Dvs en dress som puster og som ikke blir så klam som regntøy blir, og som kan brukes når det er fuktig på bakken uten at det er direkte vått, for eksempel. Nå er datteren min 12, så det er en stund siden vi har brukt dress ;) Men jeg har jobbet i barnehage inntil for tre år siden, og både der og privat har jeg vært fornøyd med Polarn o Pyret, ReimaTec og Reflex...

• Liker 1
Skrevet

Name it softshell bruker vi

AnonymBruker
Skrevet

Reimatec 

Anonymkode: 25a96...994

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har name it sofshelldress fra i fjor som fortsatt passer, men den begynner å bli kort i ryggen, også har jeg en liggende som er litt for stor enda, så vurderer en Reimatec eller Reflex i stedet for, fordi jeg vil ha en med høyere vannsøyle enn softshelldressen.

Foret regndress egner seg ikke som vårdress. og du må nok uansett bytte den ut med en uforet etterhvert, da foret nok blir for varmt til sommeren.

Anonymkode: 222a0...a77

AnonymBruker
Skrevet

Reflex,Reimatec,Name it tech, Helly Hansen. Syna faktisk colorkids (obs) kan være ok og.

Anonymkode: ae0ee...713

Skrevet

Vi har vært fornøyd med Stormberg sine tynne dresser. Vær obs på at Stormberg sine klær er store i størrelsen. 

Forskjellen på regntøy og dress er at dress puster og er derfor komfortabelt å gå med. Regntøy er klamt og derfor kaldt.

Foret regntøy er ikke å anbefale, altså. Mye bedre å ha vanlig regntøy og separat fleecetøy under. Regntøy med fleece tørker mye saktere når det blir vått ( regntøy blir jo vått innvendig uansett) og kan ikke brukes når det er varmere i været. Foreslår at du kjøper vanlig regntøy når han har vokst ut av det han har nå.

Så ja, det er "meningen" at han skal ha vanlig regntøy OG tynn dress OG fleece/ull til å ha under og justere temperaturen med på kjølige dager.

AnonymBruker
Skrevet

Vi liker reimatec, Helly Hansen, Skogstad og didrikson veldig godt. Har todelt regnsett fra didrikson, skalljakker fra HH og didrikson, og parkdresser fra Helly Hansen. Gjelder både to og fireåringen. Det eneste vi kjøper foret er vintertøyet, foret regntøy bruker en halv evighet på å tørke, og det blir nok veldig fort veldig varmt og klamt.

Anonymkode: c038f...fad

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Veldig fornøyd med Reima.

Skrevet (endret)

Vi har reflex, og den har gått i arv til tredje barnet nå og er like fin. Hvis du synes det er voldsomt med både regntøy og parkdress så kjøp brukt. Det er mange ute på Finn. Du bør ha et alternativ til regntøy iallefall, for det er ikke gøy å gå i plastpose på solfylte vårdager.

Endret av atropos
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Reflex og med unntak av muligens én dress har alle blitt brukt til både to og tre barn. Barnet trenger både tynn dress og regnsett. Når det regner er det bare regntøy som holder tørt, men hvis det bare drypper litt eller bare er fuktig ute er dress veldig fint. Vindtett er den også. Ikke kjøp fôret regndress eller fôret vårdress. Husk at det regner om sommeren også og kjøper du fôret regnsett må du ha to sett siden fôret blir for varmt. Vårdressen kan kles opp og ned etter temperatur og vær. Bedre med ufôret og ha et lag ull e.l. under.

Skrevet (endret)

Har brukt den samme parkdressen Kaxs fra Kappahl i snart 6 år på mine to, yngste arvet fra eldste. God kvalitet til enda bedre pris.

Nå er det forresten 25% rabatt på Kappahl så den dressen er rett i overkant av 500kr.

Endret av Xmasclovn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...