Crazee Skrevet 20. februar 2005 #1 Skrevet 20. februar 2005 Vel - blir nok ikkje så tidleg har i landet, men i mellomtida, kikk på nettsida og få med deg traileren og meir. Gledar meg!
Litz Skrevet 20. februar 2005 #2 Skrevet 20. februar 2005 Så vidt jeg vet har den premiere i Norge den 29. juli 2005. Boka er lest utallige ganger og jeg har også sett den gamle filmen/serien som er lagd. (forferdelig dårlig btw) Har store forventinger til denne filmen. *glede seg masse*
Arkana Skrevet 21. februar 2005 #4 Skrevet 21. februar 2005 Gleder meg. Den gamle serien er jo så elendig at jeg ikke har orket å se mer enn 10%, så denne bør være bra!
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #7 Skrevet 22. februar 2005 Hm. Jeg såg traileren. Jeg tror jeg heller vil sitte igjen med mine egne visjoner fra boka.
Arkana Skrevet 22. februar 2005 #8 Skrevet 22. februar 2005 Hm. Jeg såg traileren. Jeg tror jeg heller vil sitte igjen med mine egne visjoner fra boka. Ja, det er dessverre et problem når bøker blir filmatisert. Det hender ofte jeg blir skuffet fordi jeg har dannet meg et bilde av karakterene og settingene og så ligner ikke filmen i det hele tatt. Men enkelte bøker er bare så bra og spesielle at man må få med seg filmatiseringen uansett.
Superlammet Skrevet 22. februar 2005 #9 Skrevet 22. februar 2005 Så lenge folk ikke forventer at filmen skal være klin lik boka blir det sjeldent noe problem. Mange detaljer forsvinner i filmatiseringer, men så lenge man er fullstendig klar over det kan man nyte filmen som det den er. Det virker nesten som om alle som klager og syter over f.eks Ringenes Herre ikke helt har skjønt dette..
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #10 Skrevet 22. februar 2005 Det virker nesten som om alle som klager og syter over f.eks Ringenes Herre ikke helt har skjønt dette.. Jeg syter og klager over Ringenes Herre-filmene fordi de var kjedelige, hadde utrolig dårlig dialog, og hadde alt for mye fiolin-musikk i bakgrunnen, noe som var nødvendig siden filmen var for svak til å kommunisere bare med bilde og tale. Alt det tekniske og visuelle var suverent. Regissøren og manus-forfatterne burde slutte å lage filmer da, synes jeg.
Jellyfish Skrevet 22. februar 2005 #11 Skrevet 22. februar 2005 Tror jeg må prøve å få med meg dette, for til tross for mange og iherdige forsøk så har jeg aldri kommet lenger enn til midt i bok nr 2. Har den stående i hylla med mål om å få lest hele en gang, men vi får nå se da...
Gjest Still Crazee Skrevet 22. februar 2005 #12 Skrevet 22. februar 2005 Dersom filmen blir lik boka (bøkene) så vert ein tradisjon broten: Det starta med høyrespelet. Boka (bøkene) har ikkje identisk historie, det er ein del forskjellar - til dels store. Albumet er ein tredje versjon. Har ikkje sett nokre av teateroppsetjingane, men det overraskar meg slett ikkje om dei var enno ein versjon. Skal me rekna med spelet frå infocom som ein femte versjon? Filmen? Tja, kven veit - men Douglas Adams var endeleg nøgd med regissøren, dei var på bølgjelengde om korleis dei ville ha filmen. Så om filmen blir ein sjette versjon, eller om han legg seg opp mot bøkene, høyrespelet eller albumet, så gledar eg meg likevel masse eg. Så da så!
Superlammet Skrevet 22. februar 2005 #13 Skrevet 22. februar 2005 Jeg syter og klager over Ringenes Herre-filmene fordi de var kjedelige, hadde utrolig dårlig dialog, og hadde alt for mye fiolin-musikk i bakgrunnen, noe som var nødvendig siden filmen var for svak til å kommunisere bare med bilde og tale. Alt det tekniske og visuelle var suverent. Regissøren og manus-forfatterne burde slutte å lage filmer da, synes jeg. Hehe, var helst myntet på de som bruker argumentet "Den er jo ikke dønn lik boka jo!!" (ja jeg vet, litt satt på spissen, men samma f...), og ikke de som kritiserer slik du gjør. Jeg tolket det dithen at det ikke hade så mye med mangler i manus å gjøre.
Hu i Svingen Skrevet 23. februar 2005 #14 Skrevet 23. februar 2005 Leser boka nå. Det blir gøy å se hvordan de får dette til på film! :-)
Dru Skrevet 23. februar 2005 #15 Skrevet 23. februar 2005 Filmen? Tja, kven veit - men Douglas Adams var endeleg nøgd med regissøren, dei var på bølgjelengde om korleis dei ville ha filmen. Så om filmen blir ein sjette versjon, eller om han legg seg opp mot bøkene, høyrespelet eller albumet, så gledar eg meg likevel masse eg. Det blir nok mer eller minde en ny versjon. DNA skrev en del av manuset selv før han døde. Og han som fikk i oppgave å skrive det ferdig ble visstnok ganske så overrasket over hvor lite tro mot boka DNA egentlig var. Jeg forventer iallfall ikke en film som er tro mot boka. Men jeg er en sucker for DNA, britisk humor og sci-fi, så jeg kommer nok også til å like den uansett
Arwen Skrevet 23. februar 2005 #16 Skrevet 23. februar 2005 Elsker alt av DA så gleder meg villt til filmen
Crazee Skrevet 25. februar 2005 Forfatter #17 Skrevet 25. februar 2005 Berre kom til å tenkja på det: I mellomtida går det jo an å hygga seg med spelet - no oppdatert med grafikk: http://www.bbc.co.uk/radio4/hitchhikers/game.shtml
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå