AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #1 Skrevet 11. april 2018 Denne dukket opp i feeden på FB. Jeg skjønner ikke hvordan noen så søt og vakker kan være soldat? Gevær...mann. http://filternyheter.no/kvinnelige-kampsoldater-jeg-hevder-meg-nar-bare-hodet-bestemmer/ Anonymkode: cd86b...1ad
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #2 Skrevet 11. april 2018 Hva har utseendet med saken å gjøre? Sett mange som er finere og vakrere enn den jenta der som er soldater.. Anonymkode: 74e01...16a 3
Gjest N-Nøff Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva har utseendet med saken å gjøre? Sett mange som er finere og vakrere enn den jenta der som er soldater.. Anonymkode: 74e01...16a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har utseendet med saken å gjøre? Sett mange som er finere og vakrere enn den jenta der som er soldater.. Anonymkode: 74e01...16a Anonymkode: 9e0f2...25a
Hulderen Skrevet 11. april 2018 #5 Skrevet 11. april 2018 Så bare kvinner som er mindre pene får lov til å velge hva de ønsker å jobbe med? 24
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. april 2018 #6 Skrevet 11. april 2018 Viste ikke at utseende hadde noe å si ved valg av jobb
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #8 Skrevet 11. april 2018 Jobber i forsvaret og jeg kan fortelle deg at vi har de best trente og flotteste damene i Norge. Kun 1 av 8 blir funnet gode nok i praksis. De blir testet fysisk i tillegg til psykist testing. De har ikke blitt tatt for narkotika , ingen fysiske "vondter", godt trente og besvisste i hva de vil med livet fremover. De er de beste damene Norge har. All kred til dem.... Anonymkode: 6ceb4...ef7 14
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #9 Skrevet 11. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jobber i forsvaret og jeg kan fortelle deg at vi har de best trente og flotteste damene i Norge. Kun 1 av 8 blir funnet gode nok i praksis. De blir testet fysisk i tillegg til psykist testing. De har ikke blitt tatt for narkotika , ingen fysiske "vondter", godt trente og besvisste i hva de vil med livet fremover. De er de beste damene Norge har. All kred til dem.... Anonymkode: 6ceb4...ef7 Når jeg var i forsvaret følte jeg en stolthet, allerede fra dag en, da vi fikk utlevert uniformen. Hver dag jeg hadde på meg uniformen følte jeg en enorm stolthet bare over å tjenestegjøre i forsvaret. Det er en følelse ingen kvinne vil noensinne kunne forstå eller vite hva er for noe. Så nei, jeg er ikke imponert over de kvinnene som er i forsvaret. Aldri vært. Nei, vi hadde ingen i min tropp (takk og lov!), men det var noen i nabokompaniet. Så jeg vet hva jeg prater om. Anonymkode: 9e0f2...25a 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #10 Skrevet 11. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Soldat" Anonymkode: 8e829...ef0 Anonymkode: ffa87...255
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #11 Skrevet 11. april 2018 PR-kampanje for militæret. Da velges selvfølgelig de folkene som tar seg best ut på bilder, samt at de får en god del sminke i ansiktet... Anonymkode: ab858...52a 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #12 Skrevet 11. april 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Når jeg var i forsvaret følte jeg en stolthet, allerede fra dag en, da vi fikk utlevert uniformen. Hver dag jeg hadde på meg uniformen følte jeg en enorm stolthet bare over å tjenestegjøre i forsvaret. Det er en følelse ingen kvinne vil noensinne kunne forstå eller vite hva er for noe. Så nei, jeg er ikke imponert over de kvinnene som er i forsvaret. Aldri vært. Nei, vi hadde ingen i min tropp (takk og lov!), men det var noen i nabokompaniet. Så jeg vet hva jeg prater om. Anonymkode: 9e0f2...25a Dette er bare pinlig. Hvorfor føler du deg truet av kvinner? Du vet absolutt ikke hva du prater om. Anonymkode: 4ffc8...093 25
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #13 Skrevet 11. april 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare pinlig. Hvorfor føler du deg truet av kvinner? Du vet absolutt ikke hva du prater om. Anonymkode: 4ffc8...093 Ha ha, jo. Ja, det var pinlig å ha jenter i forsvaret. Tvunget til nakenbading: - Jeg var livredd og gjemte meg bak andrehttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/tvunget-til-nakenbading-jeg-var-livredd-og-gjemte-meg-bak-andre/a/10031593/ Tøff og selvstendig jente. Veldig. Det er pinlig ja. Anonymkode: 9e0f2...25a 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #14 Skrevet 11. april 2018 ja, det er pent å ha på CV at man har tjent i militæret. Men når krigshandlingene skal til, så får vi se om det er kvinner som drar ut på feltet. Da er det vel mannen som skal ofres? eller da finner vel kvinnen på noen unnskyldninger for at nå er det vår rengjøring som skal til. Anonymkode: b3a44...252 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #15 Skrevet 11. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ha ha, jo. Ja, det var pinlig å ha jenter i forsvaret. Tvunget til nakenbading: - Jeg var livredd og gjemte meg bak andrehttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/tvunget-til-nakenbading-jeg-var-livredd-og-gjemte-meg-bak-andre/a/10031593/ Tøff og selvstendig jente. Veldig. Det er pinlig ja. Anonymkode: 9e0f2...25a Du trekker frem ett enkeltindivid for å illustrere noe du mener er en generel tendens? Det er ikke gyldig argumentasjon. Jeg, som er en godt voksen mann, ser ikke problemet. Jeg tror du trenger en kritisk gjennomgang av dine egne holdninger. Du har i alle fall ikke tankerekker som bygger på logiske slutninger og valide premisser. Litt sånn som du beskylder kvinner for, egentlig..... Anonymkode: 4ffc8...093 21
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #16 Skrevet 11. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, det er pent å ha på CV at man har tjent i militæret. Men når krigshandlingene skal til, så får vi se om det er kvinner som drar ut på feltet. Da er det vel mannen som skal ofres? eller da finner vel kvinnen på noen unnskyldninger for at nå er det vår rengjøring som skal til. Anonymkode: b3a44...252 Neste krig blir vel en atomkrig og da har ikke Norge en dritt å stille opp med, så det spiller ikke noen rolle hvor tøff og sterk de er de som er i forsvaret når alle blir knertet av en atombombe. Anonymkode: 3887d...e7a 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #17 Skrevet 11. april 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Når jeg var i forsvaret følte jeg en stolthet, allerede fra dag en, da vi fikk utlevert uniformen. Hver dag jeg hadde på meg uniformen følte jeg en enorm stolthet bare over å tjenestegjøre i forsvaret. Det er en følelse ingen kvinne vil noensinne kunne forstå eller vite hva er for noe. Så nei, jeg er ikke imponert over de kvinnene som er i forsvaret. Aldri vært. Nei, vi hadde ingen i min tropp (takk og lov!), men det var noen i nabokompaniet. Så jeg vet hva jeg prater om. Anonymkode: 9e0f2...25a 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ha ha, jo. Ja, det var pinlig å ha jenter i forsvaret. Tvunget til nakenbading: - Jeg var livredd og gjemte meg bak andrehttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/tvunget-til-nakenbading-jeg-var-livredd-og-gjemte-meg-bak-andre/a/10031593/ Tøff og selvstendig jente. Veldig. Det er pinlig ja. Anonymkode: 9e0f2...25a Man vet folk ikke har så mye å slå i bordet med når denne enkeltepisoden trekkes frem gang på gang. Anonymkode: 54868...a1c 11
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #18 Skrevet 11. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne dukket opp i feeden på FB. Jeg skjønner ikke hvordan noen så søt og vakker kan være soldat? Gevær...mann. http://filternyheter.no/kvinnelige-kampsoldater-jeg-hevder-meg-nar-bare-hodet-bestemmer/ Anonymkode: cd86b...1ad Det er da ingenting spesielt. Kvinner har lavere krav i forsvaret. Menn må gjøre pull ups, kvinner slipper. For kvinner er for svake. Hun har en M72, det er en "bazooka", om du vil. I tillegg til en HK416, det er en liten lekepistol av plastikk. Ingenting av det er særlig tungt. Hun gjør ikke noe som er krevende. Selv speidergutter bærer på tyngre bør og går lenger enn små jenter som hun gjør. Jeg er ikke imponert. Hilsen sersjant Anonymkode: ab93d...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #19 Skrevet 11. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er da ingenting spesielt. Kvinner har lavere krav i forsvaret. Menn må gjøre pull ups, kvinner slipper. For kvinner er for svake. Hun har en M72, det er en "bazooka", om du vil. I tillegg til en HK416, det er en liten lekepistol av plastikk. Ingenting av det er særlig tungt. Hun gjør ikke noe som er krevende. Selv speidergutter bærer på tyngre bør og går lenger enn små jenter som hun gjør. Jeg er ikke imponert. Hilsen sersjant Anonymkode: ab93d...ac1 En M72 veier noen kilo, men utenfor skytefeltet (dersom de noen gang får skyte med skarp M72 og ikke bare "fisrakett" eller med innleggspipe), så trasker de sannsynligvis rundt med et tomt skall, snarere "emballasjen" til en brukt M72. I min tid så hadde vi AG3'en, og den bød på litt problemer for noen av damene, faktisk så mye at et par av dem fikk rekvirert MP5, og det er for så vidt greit. Hvis jeg husker riktig så hadde vi ca 12-15 damer i kompaniet ved endt førstegangstjeneste (ca 3-4 i hver tropp) når kompaniet var satt opp til utenlandstjeneste. Et et par måneder ut i utenlandstjenesten (Kosovo) derimot, så var det vel bare et par av dem som ikke hadde fått overgang til kompanistaben eller sluttet fordi det ble for tungt å gå 4-6 timers fotpatruljer i nærmere 30 grader med våpen og stridsvest/hjelm. Dette var faktisk akkurat ved 9/11 så da måtte vi gå med skuddsikker vest også en stund. Anonymkode: 00d31...679 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #20 Skrevet 11. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du trekker frem ett enkeltindivid for å illustrere noe du mener er en generel tendens? Det er ikke gyldig argumentasjon. Jeg, som er en godt voksen mann, ser ikke problemet. Jeg tror du trenger en kritisk gjennomgang av dine egne holdninger. Du har i alle fall ikke tankerekker som bygger på logiske slutninger og valide premisser. Litt sånn som du beskylder kvinner for, egentlig..... Anonymkode: 4ffc8...093 Menn som deg, er SEXY! Til smågutta; dere har litt å lære Anonymkode: 6017b...af1 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå