Gå til innhold

å få barn - redd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen nokså egoistiske og banale tanker om det å få egne barn.
Vi har en del psykiske utfordringer i familien til både meg og mannen min. I tillegg sliter jeg selv med lavt selvbilde. Har blant annet en god del hårvekst. Det har mannen min også. Er derfor redd for at vi skal få et barn med mye hår... 
Jeg har også en skeiv nese/ikke særlig feminine trekk. Mannen min er også veldig maskulin i sitt utseende. Også redd for at dette er en dårlig kombinasjon.

Jeg vet at det er helt sykt å utsette graviditet fordi jeg er redd for å få et stygt barn....men jeg plages med det. Mannen min vil jo ha barn, men jeg kommer med mange andre unnskyldninger til hvorfor vi ikke bør få barn, fordi jeg er redd for å såre han... 

Så er det vel slik at alle foreldre egentlig synes at barna deres er pene. Jeg  vet at jeg ikke er en slik person som ville ha tenkt det om mitt barn.

Dette kan vel ikke være helt normal tankegang?

Anonymkode: 22e50...d34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få barn om du ikke ønsker det. 

Anonymkode: 5b466...803

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke få barn om du ikke ønsker det. 

Anonymkode: 5b466...803

jeg ønsker jo egentlig barn, men er hinsides redd for utfallet.. 

AnonymBruker
Skrevet

ingen flere?

AnonymBruker
Skrevet

Alle kan ikke være pene, og det er slett ikke sikkert deres barn blir mindre pent selv om du selv mener dere er det. Mindre pene foreldre kan få helt nydelige barn (nå er alle barn nydelige etter min mening, da) 

Hår kan fjernes med laser. 

Jeg tror du bør snakke med noen for å komme til bunns i hva du egentlig er redd for. 

Anonymkode: 4281e...99f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så redd for de tingene du beskriver. Jeg hadde vært mer redd for hvordan det var å gå gravid og om alt det praktiske var på plass før man får barn. Det er veldig mye å tenke på og sette seg inn i ved å ta det ansvaret med barn.

Anonymkode: 0362d...6ab

Skrevet

Kjenner du noen stygge mennesker?
Det gjør ikke jeg hvertfall. Jeg har noen venner jeg tenker på som kanskje mindre attraktive ja, men de er superflott mennesker med sjarm og humor. 
Det er mulig man ikke faller for en person med første øyekast, men når man blir kjent med noen så forsvinner alt som heter utseende. Barn ser jo heller ikke slike ting, mulig de kan spørre om hvorfor noen har hår i ansiktet (f.eks) men det er jo bare forde de er nysgjerrige. De ser bare en potensiell lekekamerat :)

Du kan få barn med god samvittighet, og det blir sikkert det peneste barnet i hele verden!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stor, stygg nese. Ingen av mine to barn har arvet den! Selvsagt har mannen din maskuline trekk, det vil kanskje en sønn arve, er ikke det bra? Verden er full av feminine damer som nok har hatt maskuline fedre de fleste av dem, og sikkert maskuline mødre også. Verden er også full av både menn og kvinner med mye hårvekst, menn og kvinner som lever flotte liv og mange av dem har nok ikke vært plaget med det overhodet. Et eventuelt barn vil ikke bli en utseendemessig kopi av noen av dere, men seg selv, og det vet du jo. Det eneste som ikke er bra er å ha en mor med så dårlig selvbilde og så skjeve tanker. Kan du snakke med en behandler om dette? Utseende bør ikke bety noe, om det er ekstra pent eller ekstra "stygt" er det eneste som betyr noe hvordan barnet er og har det.

Du bør ikke være redd for å få barn med tanke på barnets utseende. Men du bør være redd for å få et barn med tanke på ditt eget dårlige selvbilde, og din opptatthet av dette. Hvis ikke barnet er bra nok og blir elsket uavhengig av eventuelle "lyter" (stor nese, skjev nese eller mye hårvekst er ingen skavank, det er normalt). Mennesker kan jo få medfødte eller påførte ekte synlige og begrensende skader, da er det viktig at de har foreldre som elsker dem og hjelper dem å takle det godt. Det er også viktig at du ikke påfører et barn samme tankene som du har, at det er noe "feil" ved dem hvis de ikke er supermodellpene, at det burde plage dem, at de er annerledes enn andre pga ei nese eller annet, og derfor står i fare for å bli mobbet. Altså, det kan bli en selvoppfyllende profeti, du er så redd for at barnet skal få et dårlig selvbilde at det får det, fordi mor sier barnet har grunn til det.

Du bør kanskje vente til du vet at det går helt fint uansett hvordan barnet ser ut. Går det ikke fint for deg å ha et "stygt" barn, bør du la være.

Anonymkode: 07992...76d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hårvekst er det evnt mange år til ungen trenger å tenke på. Det finnes også evnt medisiner for å redusere det.

Syns ikke dette bør stoppe det fra å få barn. 

Anonymkode: 0d0f9...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Folk som sliter så hardt psykisk som du virker å gjøre bær ikke få barn. 

Anonymkode: f77d9...a42

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Har du sett Miss Universe kandidatene? Foreldrene deres er ofte helt ordinære. Av og til samler bare genene opp det beste fra begge parter.

Jeg er mer bekymret for psyken din og det lave selvbildet og hvordan det vil påvirke barnet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rødt stivt og stygt hår og ingen av barna mine arvet det heldigvis. 

Anonymkode: 528e3...379

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, kaleidoskop skrev:

Kjenner du noen stygge mennesker?
Det gjør ikke jeg hvertfall. Jeg har noen venner jeg tenker på som kanskje mindre attraktive ja, men de er superflott mennesker med sjarm og humor. 
Det er mulig man ikke faller for en person med første øyekast, men når man blir kjent med noen så forsvinner alt som heter utseende. Barn ser jo heller ikke slike ting, mulig de kan spørre om hvorfor noen har hår i ansiktet (f.eks) men det er jo bare forde de er nysgjerrige. De ser bare en potensiell lekekamerat :)

Du kan få barn med god samvittighet, og det blir sikkert det peneste barnet i hele verden!

mye mulig at jeg er hard, men ja, jeg kjenner noen mennesker som jeg ser på som "stygge". jeg skammes over tankene, men de er der like fullt.. 

stygg for meg er når en kvinne har mannlige trekk, eller når en mann har veldig feminine trekk. da får jeg litt bismak.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

mye mulig at jeg er hard, men ja, jeg kjenner noen mennesker som jeg ser på som "stygge". jeg skammes over tankene, men de er der like fullt.. 

stygg for meg er når en kvinne har mannlige trekk, eller når en mann har veldig feminine trekk. da får jeg litt bismak.

Hehe ;)
Men hvor godt kjenner du disse menneskene?
Er det noen du omgås med, noen du ler og smiler sammen med?

Herlighet jeg kan også se på barnet mitt og tenke, herlighet det der var ikke så pent. 
Litt skjeve tenner og det ene øret stikker litt ut. Ser jeg antydning til monobrow også? Barnet mitt ser såkalt normal ut vil jeg tro. Ikke noe over gjennomsnittet fotogent eller vakkert, men likevel den vakreste for meg :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du er jo i fullt alvor redd for at barnet skal gi deg en bismak når du ser på det? For slike bagateller som utseende? Da må du la være ja, og fortelle mannen din hvorfor.

Anonymkode: 07992...76d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...