AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Del Skrevet 10. april 2018 Jeg har nå kommet inn i en vanskelig situasjon på arbeidsplassen hvor jeg ser meg nødvendig i å melde meg inn i Fagforeningen dersom vi ikke kommer til enighet. Men er det slik at man må ha vært medlem/abbonnert i fagforeningen i en bestemt periode før man kan benytte seg av hjelpen de tilbyr? Eller kan man få hjelp på dagen uansett, så lenge man er medlem? Er fagforeningen og fagforbundet det samme? Da er det vel den lokale i min by som gjelder? Jeg finner ikke min stilling/yrke på dems hjemmeside, de hjelper vel de som er lederansatte i butikkbransjen? Anonymkode: 6ac43...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Del Skrevet 10. april 2018 3 mnd for rettshjelp bl.a. Mens mange forsikringer og lignende kan tre i effekt med det samme. Anonymkode: cb03c...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 10. april 2018 #3 Del Skrevet 10. april 2018 Litt som å kjøpe forsikring når huset brenner? Vær medlem i en fagforening så slipper du kanskje å komme i knipa i første omgang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #4 Del Skrevet 11. april 2018 Jeg er leder i et lokallag i en annen fagforening, og hos oss er det sånn at fra du melder deg inn så hjelper vi deg på lokalkontoret så godt vi kan, gir tips og råd, bidrar på møter om det trengs og lignende. Dersom det etterhvert blir nødvendig med juridisk hjelp, må du ha vært medlem før konflikten startet for å få dette dekket. Anonymkode: c744c...024 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #5 Del Skrevet 11. april 2018 Og fagforbundet er en av mange fagforeninger. Dersom du er er i butikkbransjen er vel kanskje handel og kontor mer riktig? Anonymkode: c744c...024 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 11. april 2018 #6 Del Skrevet 11. april 2018 Tenker som noen andre har nevnt, at Handel og Kontor kanskje hadde vært en fagforening som passet bedre for deg. Men ja, de fleste fagforeninger opererer med karantene for juridisk bistand, nettopp for å unngå at noen melder seg inn kun for juridisk hjelp, og deretter melder seg ut igjen. De fleste kan bistå med noe rådgivning i karantenetiden, dersom dem har kapasitet. Det er ikke uvanlig med tre måneder karantenetid før man har rett på juridisk bistand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #7 Del Skrevet 11. april 2018 etter på klokskap hjelper ikke, det er Norsk mentalitet hvor man skal spare, og når man er i krise da går man til anskaffelse av nettverk der iblant fagforening. Det er spørs hvilken bransje du jobber innen. Men først må du RINGE til fellesforbundet, og ta det der ifra! ikke KVINNEGUIDEN, men henvende deg til en fagforening som gjelder din bransje. Anonymkode: cc128...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #8 Del Skrevet 11. april 2018 Å være medlem i en fagforening er ikke noe man «ser seg nødvendig til» ved konflikter. Dersom du tenker at det er kjekt å melde seg inn for å få juridisk bistand for så å melde seg ut igjen, kan du like godt bekoste den juridiske bistanden selv. Det finnes dessuten flere fagforeninger, hvor Fagforbundet er ett av mange. Som noen nevner er kanskje Handel og kontor mer i din gate. Anonymkode: 90f3c...45f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå