Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd i 1 år. 

Noen som ble gravid med stoffskifteproblemer?

Anonymkode: 9983b...9ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir du gravid så skal du ha ekstra oppfølging og nøye overvåkning av Thyroxindosen din. 

Sliter du med å bli gravid, så trenger ikke forklaringen ligge i stoffskifteproblemer. 

Snakk med lege.

Anonymkode: 445ba...89a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dessverre, men holder gjerne øye med denne tråden. Har også lavt stoffskifte og prøver å bli gravid :) prøvd i litt over et år, men «kun» 4 mnd med TSH under 1,5 (lå på 3,5 før jeg økte levaxindose). Håper dette blir året det skjer! 

Endret av Luca_87
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid etter 9 pp med nummer 1, hadde TSH på 0,5 ca.

Nå har vi prøvd uten hell i 1,5 år(snart 2)- ingenting virker. TSH er ca samme, og alle prøver er normale.

Jeg mistenker jo at det har sammenheng med stoffskiftet- men syklusen min er relativt normal, dog kanskje litt kort lutealfase.

Lutealfasen var 1-2 dgr lengre første gang. 

Anonymkode: 794ac...438

Skrevet

Jeg har litt lange sykluser (33-34ish) og kort  lutealfase på ca 9-10 dager. Skal prøve crinone for å forlenge lutealfase denne syklusen :) jeg mistenker jo også stoffskiftet, men det er jo liksom der det skal være da.... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk lavt stoffskifte, men har blitt enkelt gravid! (To ganger på tre år :))

Pga av litt høy dose med Levaxin, ligger jeg på grensen til høyt stoffskifte. TSH er hvertfall under 1. Føler formen min er best når TSH er på det nivået. Ble fulgt opp tett i svangerskapene og tok blodprøver hver 3-4 uker. Økte dosen med Levaxin gradvis.

Snakk med en endokrinolog om dette, fastlegen vet for lite om temaet.

Anonymkode: 864e2...03e

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i hvert fall en ting som er sikkert ;) 

AnonymBruker
Skrevet
På 13.4.2018 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Jeg har kronisk lavt stoffskifte, men har blitt enkelt gravid! (To ganger på tre år :))

Pga av litt høy dose med Levaxin, ligger jeg på grensen til høyt stoffskifte. TSH er hvertfall under 1. Føler formen min er best når TSH er på det nivået. Ble fulgt opp tett i svangerskapene og tok blodprøver hver 3-4 uker. Økte dosen med Levaxin gradvis.

Anonymkode: 864e2...03e

Det anbefalte er TSH på ca 1(ved barneønske). Ikke under 0,5, og ikke over 1,5. Optimalt sett.

Jeg prøvde som sagt 9 pp med TSH på 0,5-0,7, og har samme nå. Dog har vi ikke hell på snart 2.året. 

Gynekologen min snakker om lavt stoffskifte relatert til forstyrrelser i syklus, som jeg jo ikke har. Men vet ikke om dette er eneste årsakssammenheng om lavt stoffskifte er medvirkende årsak. Jeg har lest om hypotyreose som «uforklarlig barnløs» også på mulig årsak, og i såfall må det jo være at det kan påvirke mer enn kun syklus negativt- uten at jeg vet. 

Men når alle søsken blir ekstremt lett gravide(og mor) og jeg er eneste som har prøvd med stoffskifteproblematikk så lurer jeg iallefall på årsaken.

De andre jeg kjenner med lavt stoffskifte blir dog lett gravide. 

Anonymkode: 794ac...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...