AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Heisann! Ville spørre om hvordan man regner ut karakterene man får på høyskolen for å vite om man er innenfor grensepengen for å ta master. Saken gjelder sykepleieeutdaning. Jeg skjekket skolen min sine poenggrense for å komme inn på masterstudiet, der står det at man skal ha C i snitt i løpet av bacheloren. Jeg er førsteårstudent, har hatt bare 2 eksamer med en E og en D. Ikke særlig imponerende! Det vet jeg!. Men hvilke karakterer må jeg få i årene fremover for å komme inn på masterstudiet? Er det noen som vet hvordan man regner ut? Anonymkode: df31c...9c7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg????? Anonymkode: df31c...9c7
Serafin Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heisann! Ville spørre om hvordan man regner ut karakterene man får på høyskolen for å vite om man er innenfor grensepengen for å ta master. Saken gjelder sykepleieeutdaning. Jeg skjekket skolen min sine poenggrense for å komme inn på masterstudiet, der står det at man skal ha C i snitt i løpet av bacheloren. Jeg er førsteårstudent, har hatt bare 2 eksamer med en E og en D. Ikke særlig imponerende! Det vet jeg!. Men hvilke karakterer må jeg få i årene fremover for å komme inn på masterstudiet? Er det noen som vet hvordan man regner ut? Anonymkode: df31c...9c7 Snakk med studierådgiver, noen i administrasjonen eller noen som er ansvarlige for bachelorprogrammet i sykepleie? Kanskje de kan hjelpe deg.
Serafin Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Heisann! Ville spørre om hvordan man regner ut karakterene man får på høyskolen for å vite om man er innenfor grensepengen for å ta master. Saken gjelder sykepleieeutdaning. Jeg skjekket skolen min sine poenggrense for å komme inn på masterstudiet, der står det at man skal ha C i snitt i løpet av bacheloren. Jeg er førsteårstudent, har hatt bare 2 eksamer med en E og en D. Ikke særlig imponerende! Det vet jeg!. Men hvilke karakterer må jeg få i årene fremover for å komme inn på masterstudiet? Er det noen som vet hvordan man regner ut? Anonymkode: df31c...9c7 Ps. Veldig lurt at du tenker på å ta en videreutdanning i sykepleie. Da stiller du sterkere på arbeidsmarkedet. Kommune-Norge skriker etter spesialkompetanse i sykepleie. Du kommer sikkert ikke til å bli arbeidsledig med det første hvis du tar en videreutdanning.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, Serafin skrev: Ps. Veldig lurt at du tenker på å ta en videreutdanning i sykepleie. Da stiller du sterkere på arbeidsmarkedet. Kommune-Norge skriker etter spesialkompetanse i sykepleie. Du kommer sikkert ikke til å bli arbeidsledig med det første hvis du tar en videreutdanning. Takk for svaret! Ja, du har rett. Derfor har jeg tenkt på forhånd hvilke sjanser har jeg til å videreutdanne meg da dette er målet mitt. Anonymkode: df31c...9c7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 Det varierer fra skole til skole hvordan poengen til opptak på master regnes ut, men du må nok forbedre kraftig. Se f.eks https://www.ntnu.no/studier/spvju/opptak eller http://www.hioa.no/Studier-og-kurs/HF/Soknad-og-opptak/Kvalifikasjonskrav-ABIOK Anonymkode: d74cf...68f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det varierer fra skole til skole hvordan poengen til opptak på master regnes ut, men du må nok forbedre kraftig. Se f.eks https://www.ntnu.no/studier/spvju/opptak eller http://www.hioa.no/Studier-og-kurs/HF/Soknad-og-opptak/Kvalifikasjonskrav-ABIOK Anonymkode: d74cf...68f Poenggrensen for videreutdanning i skolen min er C Anonymkode: df31c...9c7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenggrensen for videreutdanning i skolen min er C Anonymkode: df31c...9c7 Er du ikke norsk? AB sa at det varierer fra skole til skole hvordan poengene regnes ut. For å få et riktig svar må du ta kontakt med studieveileder. Anonymkode: ca80c...a68
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du ikke norsk? AB sa at det varierer fra skole til skole hvordan poengene regnes ut. For å få et riktig svar må du ta kontakt med studieveileder. Anonymkode: ca80c...a68 Det skal jeg gjøre. Har lest en info brosjyre fra skolen, der sto det ikke noe annet enn C snittet. Så tenkte å høre med noen her på forumet før jeg kontakter studieadministrasjonen. Anonymkode: df31c...9c7
bettypaige Skrevet 10. april 2018 #10 Skrevet 10. april 2018 Ser noen skriver at det varierer hvordan skoler regner ut snittet, det er jo bare tull. De ulike fagene har forskjellige vekttall, dvs at dersom du får A i et fag med 12 studiepoeng (Anatomi, fysiologi og biokjemi f.eks) vil denne telle høyere enn du får C i et 8poengsfag. Finnes flere sider du kan bruke for å regne ut snittet, fant en kalkulator fra høgskolen i Molde ved et enkelt google-søk: http://www.himolde.no/studier/opptak/SiteAssets/snittkarakter.html Og trådstarter: Dont worry, de fleste har en del kjipe karakterer med seg i bacheloren sin, du kan fint få C i snitt likevel. Alle kan ikke få A i alle fag Finn noe som kan motivere deg til å gjøre det skikkelig bra i de neste eksamenene!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #11 Skrevet 11. april 2018 6 timer siden, bettypaige skrev: Ser noen skriver at det varierer hvordan skoler regner ut snittet, det er jo bare tull. De ulike fagene har forskjellige vekttall, dvs at dersom du får A i et fag med 12 studiepoeng (Anatomi, fysiologi og biokjemi f.eks) vil denne telle høyere enn du får C i et 8poengsfag. Finnes flere sider du kan bruke for å regne ut snittet, fant en kalkulator fra høgskolen i Molde ved et enkelt google-søk: http://www.himolde.no/studier/opptak/SiteAssets/snittkarakter.htm Det er ikke bare tull nei, hvorfor uttale deg om noe du ikke vet? For videreutdanning i sykepleie kreves det 1-2 år klinisk praksis, og i tillegg til karakterer fra grunnutdanningen gis det poeng for annen høyere utdanning, arbeidserfaring og alder. Hvor mye poeng de ulike delene gir og hvordan det regnes ut er ulikt, derfor kan det være lurt å søke videreutdanning på flere skoler hvis du har flere i nærheten å velge mellom. TS kan kanskje klare å komme seg inn på en teoribasert master i sykepleievitenskap kun med bachelorkarakterer og snitt på C dersom skolen tilbyr det, men det vil ikke gi henne noen fordeler i yrkeslivet og gjør henne heller ikke kvalifisert for annen type sykepleiearbeid enn en bachelorutdanning. Når ts sier hun vil ha en videreutdanning (anestesi, intensiv, operasjon, jordmor, helsesøster, geriatri, barn, akutt, legevakt, stomi, diabates, infeksjon osv) så regnes det ut fra flere forhold enn kun bachelorkarakterer. Anonymkode: d74cf...68f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå