Gå til innhold

Synovitt i hofteleddet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med synovitt i hofteleddet? Jeg fikk bare svar fra ultralyd om at funnene tyder på det. Fastlegen gav meg resept på medisiner for 1 uke, og ba meg være mest mulig rolig (gå på krykker, unngå trening) i en ukes tid. 

Er det god prognose på en slik skade? Har nå tatt medisiner i 2 dager, og kjenner mye bedring. Er vant til å trene mye, og kjenner det tærer på humøret. Kan jeg regne med å begynne å trene litt igjen etter en uke har gått? 

Anonymkode: caf36...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med synovitt i hofteleddet? Jeg fikk bare svar fra ultralyd om at funnene tyder på det. Fastlegen gav meg resept på medisiner for 1 uke, og ba meg være mest mulig rolig (gå på krykker, unngå trening) i en ukes tid. 

Er det god prognose på en slik skade? Har nå tatt medisiner i 2 dager, og kjenner mye bedring. Er vant til å trene mye, og kjenner det tærer på humøret. Kan jeg regne med å begynne å trene litt igjen etter en uke har gått? 

Det må du snakke med legen om. Har du betennelse i synovitthinnen så går du ikke rett på trening straks tablettkuren er over. 

Du kan godt få bytte litt hoftevondt og krykker med min dobbelsidige akillestendenitt. Skjønner ikke hva du klager over.

Anonymkode: f3488...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må du snakke med legen om. Har du betennelse i synovitthinnen så går du ikke rett på trening straks tablettkuren er over. 

Du kan godt få bytte litt hoftevondt og krykker med min dobbelsidige akillestendenitt. Skjønner ikke hva du klager over.

Anonymkode: f3488...869

Legen sa at jeg skal være rolig i en ukes tid. Men er jo redd for at den skal komme tilbake. Føler jeg har ringt legen nok ganger nå... Når tenker du jeg kan trene igjen, da? Kan lite om sånne synovitter, jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som heter synovitthinne. Synovitt er betennelse i synovialhinna. Hvis legen sier du kan begynne å trene etter en uke, så kan du vel det. Du merker vel om betennelsen kommer tilbake. Betennelsen kommer av overbelastning, og avlastning er viktig så skaden kan heles.

(Og AB...869, betennelser er vondt, uansett om det er i hofteleddet, eller i senene. Ikke minimer smertene til AB...167.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...