Gå til innhold

Husker du dette gamle pc spillet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gud jeg holder på å klikker. Noen som husker dette spillet?! Det er fra tidlig 2000-tallet vil jeg tro. Hadde det på PC'en før vi fikk internet. 
Det er et tetrislignende spill. Svart bakgrunn (?), også er det klosser i forskjellige farger og former, husker en var formet som en sommerfugl. Nederst så har du en strek som du styrer til høyre og venstre. Så har du en ball, av ulike størrelser. 
Streken "bumper" ballen, bommer du med streken så dør du. Ballen treffer klossene og de forsvinner. Noen klosser krevde å bli truffet flere ganger for å forsvinne. Noen klosser bonuser som ekstra liv, ekstra lang strek, ekstra større ball (gjør spillet enklere), og du kunne få 2 ekstra baller, 4 ekstra baller. 

Noen som husker dette spillet? husker hva det heter? 

Anonymkode: 14101...e11

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spilte dette masse, men husker jo farsken ikke hva det het! Googler på meg grå hår nå :bond:

Originalen heter Pong, men den er jo litt vel simpel.. 

Edit; Bricks? Jeg spilte den mye!

Endret av FantasDick
Skrevet

Å, det husker jeg! Man kunne også få "skytere" på hver side av streken. Både enkel og dobbel.

Dessverre står helt stille hva spillet het.

Tror forøvrig spillet kom på slutten av 90-tallet. Mellom 98 og 00 en plass. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, multe skrev:

Å, det husker jeg! Man kunne også få "skytere" på hver side av streken. Både enkel og dobbel.

Dessverre står helt stille hva spillet het.

Tror forøvrig spillet kom på slutten av 90-tallet. Mellom 98 og 00 en plass. 

Ja! og sånn elektrisk ting, slik at ballen satt fast i streken. 

Det kan stemme, men turte ikke å si 90-tallet for det høres så lenge ut siden :fnise:

ts

Skrevet

Det kan ha vært DX-Ball-serien, tror det var tre eller fire av dem, jeg spilte det også, men husker heller ikke hva det het. Ca 1998-ish.
Det er en Arkanoid-lookalike, men mye nyere, og i den jeg spilte var det ikke bare svart bakgrunn, men gjerne forskjellig fra brett til brett. Ballen var en sølvskimrende gråfarge og "3D" lignende 2D effekt.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Minya skrev:

Det kan ha vært DX-Ball-serien, tror det var tre eller fire av dem, jeg spilte det også, men husker heller ikke hva det het. Ca 1998-ish.
Det er en Arkanoid-lookalike, men mye nyere, og i den jeg spilte var det ikke bare svart bakgrunn, men gjerne forskjellig fra brett til brett. Ballen var en sølvskimrende gråfarge og "3D" lignende 2D effekt.

omg den er det!!! 
Må sjekke om jeg får lastet det ned. Gud hvor mange timer jeg brukte på å spille det spillet. Det og lage krusseduller med paint, for det var de to programmene jeg hadde. Fatter ikke at mamma brukte penger på å kjøpe den pc'en til meg (billig av naboen, men allikevel). 

Å nå kom jeg på det kellogg's spillet vi spilte på skolepc'en! Og flåklypa spillet! 

ts

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

omg den er det!!! 

My Google-Fu is strong.
Tok meg ti minutter XD

Edit: På den annen side så var jeg nesten tjue da jeg og eksen spilte dritten av det spillet, så det var enklere å huske hvordan det så ut :P

Endret av Minya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...