Chara Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 (endret) Var på ultralyd i går (uke 11) og da fikk vi beskjed om at fosteret har vært død i 2 uker, så vi har vært ordentlig i kjelleren det siste døgnet. Skal på sykehuset til torsdag og få utført en kirurgisk abort. En SA og en MA ila 3-4 mnd setter virkelig sine spor. Er jo tross alt 36 år så hører jo klokka tikke litt i det fjerne og blir smånervøs. Nå blir det prøvepause i vår og sommer til piffen er på plass igjen. Satser på ny giv fra august. 💕 Noen her som har noen solskinnshistorier å fortelle etter å ha opplevd flere aborter? Endret 10. april 2018 av Chara
Gjest BethD Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Huff. Jeg føler med deg. Venter på å få ut ting selv. Skjønner godt hvordan du har det. Fryktelig skuffende.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 Jeg hadde en MA i november 2016, to SA i 2017, og er nå 16 uker på vei :D Er 35 år, så eldre enn deg også. Det går nok til slutt Anonymkode: 7c5fa...a14 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 Jeg har solskinnshistorie 😊 vi prøvde i fire år og hadde seks sa og en ma i uke 15...av innsett av 14 egg. Plutselig satt ett eskimoegg på ordentlig og han er nå 18 mnd og blir storebror mai til enda en liten eskimo. Han satt på første forsøk. Når andre mann kommer så er jeg 37. Så ikke mist motet ennå. Jeg regner med at du blir utredet nå for habituell abort? Anonymkode: c06c5...46f
Chara Skrevet 12. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2018 Takk for fine historier begge to. Varmer meg i hjertet at dere har klart det! ❤ Vi får ingen utredning før vi har mistet 3 ganger. Men nå skal vi ha et par - tre mnd prøvepause for å komme litt ovenpå igjen. Dette er jo altoppslukende når det står på. Det ordner seg sikkert. Vi har jo trua. Fikk Lutinus i dette siste svangerskapet som endte i en MA, men sluttet i uke 6. Kan det være problemet kanskje? Jeg leser jo at andre går på det i 2, 4 og 6 uker lenger enn det jeg gjorde. Jeg fikk Lutinus pga kort lutealfase. Skal tilbake til spesialisten i midten av mai så får høre hva hun sier. Det er godt det er vår og sol & sommer i sikte for da blir man litt lettere til sinns og det hjelper på positiviteten. 😊
Chara Skrevet 12. april 2018 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2018 På 10.4.2018 den 20.23, BethD skrev: Huff. Jeg føler med deg. Venter på å få ut ting selv. Skjønner godt hvordan du har det. Fryktelig skuffende. Ja det er skikkelig leit. Håper det går bra med deg, og at spiren sitter for oss begge snart. Vi fortjener det nå, synes jeg. Sender deg masse gode tanker!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #7 Skrevet 12. april 2018 Unnskyld for dumt spørsmål, men hva er MA? SA er vel spontanabort? Anonymkode: 9b25e...7aa
Gjest BethD Skrevet 12. april 2018 #8 Skrevet 12. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Unnskyld for dumt spørsmål, men hva er MA? SA er vel spontanabort? Anonymkode: 9b25e...7aa MA er missed abortion.. når fosteret dør men kroppen ikke skjønner det...
EvaLena Skrevet 12. april 2018 #9 Skrevet 12. april 2018 På 10.4.2018 den 20.11, Chara skrev: Var på ultralyd i går (uke 11) og da fikk vi beskjed om at fosteret har vært død i 2 uker, så vi har vært ordentlig i kjelleren det siste døgnet. Skal på sykehuset til torsdag og få utført en kirurgisk abort. En SA og en MA ila 3-4 mnd setter virkelig sine spor. Er jo tross alt 36 år så hører jo klokka tikke litt i det fjerne og blir smånervøs. Nå blir det prøvepause i vår og sommer til piffen er på plass igjen. Satser på ny giv fra august. 💕 Noen her som har noen solskinnshistorier å fortelle etter å ha opplevd flere aborter? Jeg har hatt 2 SA i uke 9 og 11. Barnefar og jeg hadde ulik blodtype Rh- og Rh+ så enten jeg eller fosteret dannet antistoffer som førte til SA. Sjekk blodtypen deres hbis det ikke er gjort. Jeg fikk en sprøyte som gjorde at det ikke ville dannes antistoffer neste svangerskap og nå har jeg 2 voksne barn. Du sier dere skal ta fri fra prøving i vår og sommer. Unnskyld for min uvitenhet, men vil det si at dere skal bruke prevensjon den tiden og evt hvorfor? Er det ikke bare å ha sex som vanlig og hvis du blir gravid så er det bare bra? 1
Chara Skrevet 12. april 2018 Forfatter #10 Skrevet 12. april 2018 2 timer siden, EvaLena skrev: Jeg har hatt 2 SA i uke 9 og 11. Barnefar og jeg hadde ulik blodtype Rh- og Rh+ så enten jeg eller fosteret dannet antistoffer som førte til SA. Sjekk blodtypen deres hbis det ikke er gjort. Jeg fikk en sprøyte som gjorde at det ikke ville dannes antistoffer neste svangerskap og nå har jeg 2 voksne barn. Du sier dere skal ta fri fra prøving i vår og sommer. Unnskyld for min uvitenhet, men vil det si at dere skal bruke prevensjon den tiden og evt hvorfor? Er det ikke bare å ha sex som vanlig og hvis du blir gravid så er det bare bra? Takk for informasjon. Skal ta dette opp med legen min. Vi kommer ikke til å bruke prevensjon, men pga kort lutealfase så behøver jeg progesteronstøtte (Lutinus) for å bli gravid og dette kommer jeg ikke til å begynne med før juli/aug fordi jeg rett og lett trenger tid til å fordøye alt som har skjedd de siste månedene. Men skulle det skje "mirakler" og jeg skulle klare å bli gravid på egenhånd innen den tid så er det fantastisk det altså. Misforstå meg rett. ☺
EvaLena Skrevet 12. april 2018 #11 Skrevet 12. april 2018 1 minutt siden, Chara skrev: Takk for informasjon. Skal ta dette opp med legen min. Vi kommer ikke til å bruke prevensjon, men pga kort lutealfase så behøver jeg progesteronstøtte (Lutinus) for å bli gravid og dette kommer jeg ikke til å begynne med før juli/aug fordi jeg rett og lett trenger tid til å fordøye alt som har skjedd de siste månedene. Men skulle det skje "mirakler" og jeg skulle klare å bli gravid på egenhånd innen den tid så er det fantastisk det altså. Misforstå meg rett. ☺ OK, da skjønner jeg mer 😊 Jeg ønsker dere lykke til og håper det klaffer for dere så fort som mulig 😊
Chara Skrevet 12. april 2018 Forfatter #12 Skrevet 12. april 2018 5 minutter siden, EvaLena skrev: OK, da skjønner jeg mer 😊 Jeg ønsker dere lykke til og håper det klaffer for dere så fort som mulig 😊 Tusen takk! 😊
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #13 Skrevet 12. april 2018 På 10.04.2018 den 20.11, Chara skrev: Var på ultralyd i går (uke 11) og da fikk vi beskjed om at fosteret har vært død i 2 uker, så vi har vært ordentlig i kjelleren det siste døgnet. Skal på sykehuset til torsdag og få utført en kirurgisk abort. En SA og en MA ila 3-4 mnd setter virkelig sine spor. Er jo tross alt 36 år så hører jo klokka tikke litt i det fjerne og blir smånervøs. Nå blir det prøvepause i vår og sommer til piffen er på plass igjen. Satser på ny giv fra august. 💕 Noen her som har noen solskinnshistorier å fortelle etter å ha opplevd flere aborter? Hei, leste dette og følte for å svare deg. Er selv 36 år og jeg har hatt flere MA og SA (blødd ut av seg selv, "abort" med tabletter, og den den ene gangen måtte jeg ha kirurgisk), siste SA var i januar i år. Nå er jeg 13 uker på vei, var hos gynekolog i dag og fikk beskjed om at alt er fint og fosteret er akkurat slik det skal være. Jeg går på Klexane og Albyl-E denne gangen. Dette skal jeg gå på "enn så lenge" for det er større sjanse for at det går veien ved hjelp av dette. Har du blitt sjekket at alt er i orden med deg? Ingen "blodfeil" eller annet de kan finne med blodprøver eller undersøkelser? Er sjekket for "alt" og det er ikke noe "galt" med meg, men av og til er ikke kroppen på lag og det kan dannes små blodpropper i livmoren som man ikke vet om eller merker selv som ender med abort. Klexane og Albyl-E har vist seg effektive for å stoppe dette. Det er håp! og det kan gå veldig bra! Man må bare være litt tålmodig noen ganger. Du skriver ikke noe om du er sjekket ut for årsaker til abortene, men syns du skal få gjort dette, gå privat om du må, det gjorde jeg. Lykke til!!! Både med inngrepet og veien videre. Det kan være lurt å ikke "stresse", men ta pause, men i pausen må du holde deg åpen for graviditet, ikke bruk prevansjon, kos dere og nyt hverandre. Anonymkode: ae21a...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå