AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 - Badebukse eller uv- drakt? - Legger man barnet senere på ferie enn ellers? - Når barnet har lagt seg, henger man bare på terrassen da? - Tips til aktiviteter på flyturen? Håper noen kan svare 🏖 Anonymkode: 58771...59f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 uv drakt. Eller sunblock. hvorvidt barnet bør legge seg senere kommer jo ann på om barnet er lett eller må ha faste rutiner ang legging. Jeg var på rommet og terasse etter barnet hadde lagt seg. Men min tålte godt å legge seg ltt senere uten at det fortyrret rutiner. Tegnesaker, serier på pad ol. lønner seg å øve på å sitte litt stille før dere reiser. Anonymkode: 182ec...94b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Hadde villet hatt badebukse fordi jeg syns det virker så ekkelt med uv-drakt. Bare husk å smøre jevnlig med solkrem. Vi brukte å legge jentungen i vogn også gikk vi på restaurant. Da sov hun i vognen mens vi fikk et rolig måltid. La henne bare over i senga når vi kom på hotellrommet igjen. Ta med iPad eller lignende,så har dere masse aktiviteter på flyet. Tegnesaker og bøker er også lurt. Anonymkode: d99a9...33b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: - Badebukse eller uv- drakt? - Legger man barnet senere på ferie enn ellers? - Når barnet har lagt seg, henger man bare på terrassen da? - Tips til aktiviteter på flyturen? Håper noen kan svare 🏖 Anonymkode: 58771...59f Uv drakt og hatt på barn i syden til de begynner på skolen ca. Enten tar man med vogn, legger senere og står opp senere, eller så legger man etter klokka og henger på verandaen selv. Gå aldri fra sovende barn uansett hva elelr hvor. På flyet er aktiviteter barnet liker + nye leker aktiviteter i tillegg til at de gjerne sover litt, spiser litt og står i dokø litt, og vips så er flyturen over. Anonymkode: 6ae66...6ed
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde villet hatt badebukse fordi jeg syns det virker så ekkelt med uv-drakt. Bare husk å smøre jevnlig med solkrem. Vi brukte å legge jentungen i vogn også gikk vi på restaurant. Da sov hun i vognen mens vi fikk et rolig måltid. La henne bare over i senga når vi kom på hotellrommet igjen. Ta med iPad eller lignende,så har dere masse aktiviteter på flyet. Tegnesaker og bøker er også lurt. Anonymkode: d99a9...33b Solkrem har ikke samme effekt som klær på små barn. Særlig ikke midt på dagen i syden. Anonymkode: 6ae66...6ed 2
Gjest Leoor Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 1. Begge deler. Vi bruker uv-drakt når solen er sterkest (kl. 12-15) og ellers badebukse/badedrakt. 2. Vi prøver å legge barnet til vanlig leggetid, men kan tenkes at det forskyves noe. 3. Vi henger på terrassen da ja, men vet om noen som tar med babycall og oppholder seg andre steder på hotellet (innen rekkevidde for babycallen). Vi koser oss med brus, chips og kortspill på rommet vi 😊 4. Uno junior, Svarte Per, Yatzy junior, puslespill, tegnebok, små figurer som vi vet treåringen liker å leke med. Vi tar også med en bærbar dvd-spiller. Blir også noen overraskelser underveis; smoothies, fruktstenger etc.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Solkrem har ikke samme effekt som klær på små barn. Særlig ikke midt på dagen i syden. Anonymkode: 6ae66...6ed Nei,den har vel ikke det......men jeg har iallfall brukt solkrem i alle år på mine barn. Brukte litt uv-drakt når hun var 1-2 år. Anonymkode: d99a9...33b
Gjest Dorey Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Å gå fra sovende barn på hotellet synes jeg er skikkelig uansvarlig. Selvsagt er man på terrassen og slapper av.
Gjest Leoor Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 1 minutt siden, Dorey skrev: Å gå fra sovende barn på hotellet synes jeg er skikkelig uansvarlig. Selvsagt er man på terrassen og slapper av. Det er jeg enig med deg i. Jeg tenker både i forhold til brann, og hva om barnet våkner.. Har også Madeleine McCann-saken i bakhodet (selv om den fortsatt ikke er oppklart og man ikke vet hva som skjedde)
Gjest N-Nøff Skrevet 10. april 2018 #10 Skrevet 10. april 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: - Badebukse eller uv- drakt? - Legger man barnet senere på ferie enn ellers? - Når barnet har lagt seg, henger man bare på terrassen da? - Tips til aktiviteter på flyturen? Håper noen kan svare 🏖 Anonymkode: 58771...59f - UV-drakt. Smør med 30, ofte. God erfaring med NIVEA. - Det vet du best selv - Du må jo passe på ungen.. - Aktivitetshefte og bærbar dvd-spiller
Vera Vinge Skrevet 10. april 2018 #11 Skrevet 10. april 2018 Når det gjelder leggetider kommer jo det an på hvordan barnet tåler endringer, om dere ønsker kvelder uten barn eller sove lengre. Jeg har ikke vært i syden siden min eldste var 1,5, men da la vi til vanlig tid i vogn, gikk på restaurant med sovende barn og la ham over i senga når vi kom tilbake. Hadde jeg dratt med barna mine nå (4 og 6) ville jeg heller skjøvet leggetiden og kanskje begynt før vi dro, om mulig. Men jeg syns alltid det er deilig å sove lengre i ferier og har mindre behov for voksentid på kvelden når vi har fri, og barna mine tåler fint å få flyttet leggetiden litt i ferier, og sover da lengre om morgenen. Til flyet ville jeg hatt med tegnesaker, bøker, ipad og evt litt spennende mat.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #12 Skrevet 10. april 2018 35 minutter siden, Dorey skrev: Å gå fra sovende barn på hotellet synes jeg er skikkelig uansvarlig. Selvsagt er man på terrassen og slapper av. Hva om man bruker babycall og er i nærheten, er det ok? 🤔 Anonymkode: 58771...59f
Gjest Dorey Skrevet 10. april 2018 #13 Skrevet 10. april 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om man bruker babycall og er i nærheten, er det ok? 🤔 Anonymkode: 58771...59f Nei, jeg synes ikke det. Tenker på om barna våkner og du ikke er der og eventuell brann.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #14 Skrevet 10. april 2018 13 minutter siden, Dorey skrev: Nei, jeg synes ikke det. Tenker på om barna våkner og du ikke er der og eventuell brann. Jeg ville holdt meg like i nærheten, så jeg raskt kunne kommet meg inn til barnet mitt om det var noe. Men er enig med deg, man kan aldri være for forsiktig, så kommer til å holde meg på rommet eller terrassen etter leggetid Anonymkode: 58771...59f
Minlillelykke Skrevet 10. april 2018 #15 Skrevet 10. april 2018 - Vi bruker badebukse og badebleie pluss sunblock - Nei, barnet blit lagt til samme tid som hjemme. For vår gutt er rutiner like viktig hjemme som på ferie - Ja, henger på terrassen etter han er lagt. Tenk om han våkner å vi ikke er der? Må være veldig skremmende for barna.
skruf Skrevet 10. april 2018 #16 Skrevet 10. april 2018 Har aldri brukt uv-drakt på mine, brukte badetøy og solkrem, unngikk sola når den var på det sterkeste (mellom 12 og 14, passer bra med lunsj og siesta på hotellet da) Ble litt seinere kvelder på barna, men som oftest spiste de mat og sovnet i vogna da vi gikk ut for å spise sånn at det var bare å legge de over i senga da vi kom tilbake til hotellet. Satt selvfølgelig på terrassen om kveldene når de lå og sov. Ikke aktuelt å gå fra de. Anbefaler å ta med en kortstokk, veldig koselig å sitte ute i den varme sommerkvelden, spille kort og ta et glass vin sammen med mannen
Morgenrøden Skrevet 10. april 2018 #17 Skrevet 10. april 2018 Jeg ville brukt solkrem, badebukse og solhatt. UV-drakt kan bli kaldt og klamt, særlig hvis du drar på våren/forsommeren før det er ordentlig varmt. Hyppig smøring med solfaktor 30, med solkrem for barn. Skeptisk til solfaktor 50 som legger seg som en hinne på huden. Pause når sola står på det høyeste. Hvis dere skal utenfor hotellet for middag på kvelden, ville jeg hatt med vogn som treåringen kunne hvile/sove i. Vi har forskyvet leggingen litt, men ikke så mye at vi ødelegger dagen etter pga trøtte og grinete unger. Ville helt klart holdt meg på terrassen etter legging, til nød sittet på naboterrassen hvis man er så heldig at man drar flere sammen som bor ved siden av hverandre. Babycall og gått lengre unna hotellrommet ville jeg ikke gjort.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #18 Skrevet 11. april 2018 Tusen takk for svar alle sammen 🌞 Har fått mange gode tips. - Kommer nå til å ta med både badebukse og uv- drakt, så kan vi variere litt. - Kommer nok til å forskyve leggingen med opp til 1 time, men vi får prøve oss frem. Blir han for trett skal han få legge seg før. - Kommer til å holde oss på terrassen og på rommet etter guttens leggetid. Ville så klart aldri forlatt han, men vurderte å bruke babycall da hotellets restaurant er like i nærheten. Men tar ikke sjansen på det. God sommer til alle når den tid kommer 🌞 Anonymkode: 58771...59f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå