Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er best, noen som har erfaring? Bør på Østlandet nå, men flytting skal ikke være noe problem. Tenker først og fremst BI.

Anonymkode: 5e735...466

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oslo. 

Anonymkode: 6cb35...980

AnonymBruker
Skrevet

BI i Oslo er definitivt større enn BI i Trondheim, men Trondheim er generelt en bedre studentby enn Oslo igjen. Spørs litt om du er ute etter deg faglige eller sosiale. Jeg oppfatter i alle fall BI i Oslo som en arena for veldig mange gode forbindelser og faglige aktiviteter, men jeg har hørt at det sosiale miljøet på BI i Trondheim vil være bedre. 

Anonymkode: 941d4...fe6

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oslo. 

Anonymkode: 6cb35...980

Kan jeg spørre hvorfor? Inntrykket mitt er at byen er jævla fin og at det er mye å se der, men at det kanskje er lettere å sosialisere seg i Trondheim?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

BI i Oslo er definitivt større enn BI i Trondheim, men Trondheim er generelt en bedre studentby enn Oslo igjen. Spørs litt om du er ute etter deg faglige eller sosiale. Jeg oppfatter i alle fall BI i Oslo som en arena for veldig mange gode forbindelser og faglige aktiviteter, men jeg har hørt at det sosiale miljøet på BI i Trondheim vil være bedre. 

Først og fremst sosiale, faglig er ikke så viktig, sålenge det er greie lesesaler osv. Men Oslo er jo jævli stort da, og hvor enkelt er det å sosialisere seg på fadderukene osv der kontra Trondheim?

AnonymBruker
Skrevet

Iom at Oslo den såpass større, så er vel det større sjanse for å forsvinne i mengden? Mulig Oslo har et bra studentsamfunn ved BI dog.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst sosiale, faglig er ikke så viktig, sålenge det er greie lesesaler osv. Men Oslo er jo jævli stort da, og hvor enkelt er det å sosialisere seg på fadderukene osv der kontra Trondheim?

Lesesalene på BI blir i alle fall tatt over at UiO studenter i eksamensperioden (småbitter :P).
Jeg synes at fadderuken her i Oslo var vanskelig. Mulig at jeg var uheldig med faddergruppen min, men fadderne(og folk generelt) var ikke med på de alkoholfrie aktivitetene på dagtid, mange av studentene er fra Oslo og hadde allerede sine egne klikker, og generelt vanskelig å komme inn i et godt miljø siden det er så mange elever. 

AnonymBruker
Skrevet

Iom at Oslo den såpass større, så er vel det større sjanse for å forsvinne i mengden? Mulig Oslo har et bra studentsamfunn ved BI dog.

Studentsamfunnet ved BI eksiterer nærmest ikke. Man har SBIO(ledelsen) som har et miljø, men å i det hele tatt få et verv der er ikke spesielt enkelt heller. Det faglige er ingenting å klage på da! Flotte temadager, foredrag fra viktige næringsledere og andre interessante personligheter, bedriftsmiddager, stands, og masse mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Oslo

Anonymkode: 8c562...5d7

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studentsamfunnet ved BI eksiterer nærmest ikke. Man har SBIO(ledelsen) som har et miljø, men å i det hele tatt få et verv der er ikke spesielt enkelt heller. Det faglige er ingenting å klage på da! Flotte temadager, foredrag fra viktige næringsledere og andre interessante personligheter, bedriftsmiddager, stands, og masse mer. 

Sant det, men man har jo fadderuka, så er vel god mulighet for å bli kjent med noen. Ellers sitter jeg med samme inntrykk som du nevner om at det er flere som har sine kontakter i Oslo, og at det blir vanskeligere å komme inn i et miljø.

AnonymBruker
Skrevet

Oslo

Hvorfor? Er jo en mye større by, forsvinner man ikke i mengden?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Er jo en mye større by, forsvinner man ikke i mengden?

Nettopp derfor Oslo er bedre. Oslo har også mye mer å tilby kulturelt. Også greit å ikke ha kvalme studenter rundt seg hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp derfor Oslo er bedre. Oslo har også mye mer å tilby kulturelt. Også greit å ikke ha kvalme studenter rundt seg hele tiden. 

Men er det ikke vanskeligere å komme inn i et miljø der, siden det er så mange studenter og flere av dem har sine egne kontakter i motsetning til Trondheim der det er flere som flytter ditt uten å kjenne noen?

AnonymBruker
Skrevet

Trondheim. Oslo er alt for stort og tettpakket for meg, man blir helt anonym og forsvinner i mengden. Trondheim har et fantastisk studentmiljø, det er enkelt å komme inn i, byen er stor nok til at det er mye å velge i - men ikke så stor at det blir overveldende. Dessuten er trøndere kjekkere enn Oslofolk :fnise: Har bodd begge plasser, har aldri opplevd at en fremmed har smilt til meg i Oslo. I Trondheim virker det som om alle er glade 24/7 :laugh: Satt på spissen naturlig nok. Trøndere er veldig imøtekommende, student eller ikke. 

Anonymkode: 124f3...20b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke vanskeligere å komme inn i et miljø der, siden det er så mange studenter og flere av dem har sine egne kontakter i motsetning til Trondheim der det er flere som flytter ditt uten å kjenne noen?

Hvis du foretrekker en leirskole foran en ekte by, for all del. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du foretrekker en leirskole foran en ekte by, for all del. 

Så inntrykket ditt av Oslo er at det ikke er en svær by hvor flere allerede har kontakter?

AnonymBruker
Skrevet

Trondheim. Oslo er alt for stort og tettpakket for meg, man blir helt anonym og forsvinner i mengden. Trondheim har et fantastisk studentmiljø, det er enkelt å komme inn i, byen er stor nok til at det er mye å velge i - men ikke så stor at det blir overveldende. Dessuten er trøndere kjekkere enn Oslofolk :fnise: Har bodd begge plasser, har aldri opplevd at en fremmed har smilt til meg i Oslo. I Trondheim virker det som om alle er glade 24/7 :laugh: Satt på spissen naturlig nok. Trøndere er veldig imøtekommende, student eller ikke. 

Spørs kanskje på skole? BI i Trondheim er feks mindre enn i Oslo, færre studenter, mindre sjans for å komme inn i et miljø.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så inntrykket ditt av Oslo er at det ikke er en svær by hvor flere allerede har kontakter?

Hvis du er en ålreit person så burde det ikke være noe problem å knytte bekjentskaper gjennom studietiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Spørs kanskje på skole? BI i Trondheim er feks mindre enn i Oslo, færre studenter, mindre sjans for å komme inn i et miljø.

Tja. Jeg er av totalt motsatt oppfatning da, jeg synes det er vanskeligere å komme inn i et miljø når det blir stort og folksomt. Det blir overveldende, for mye å velge i. Klart det varierer fra skole til skole, men studentmiljøet totalt sett er jo mindre i Trondheim - samtidig som det ikke er for lite

Nå blir jeg farget av at jeg hater Oslo av absolutt hele mitt hjerte da (ja, jeg har bodd der og sett de ''utallige mulighetene'' og det ''store kulturtilbudet'', men jeg prøver å være så objektiv jeg kan :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha sagt Trondheim. Oslo er greit for noen, men jeg har sett folk som sliter. Trondheim er mye tettere og bedre miljø. 

Anonymkode: 41cfb...445

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...