AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Jeg har en som blir 1 i august og skal starte i BHG da. Driver å prøver å kjøpe inn litt nå fremover så ikke hele utgiften kommer i august... Sitter og tenker på det med parkdress. Den må jo ikke være for stor da barnet sikkert driver å lærer seg å begynne å gå da. Er det sånn at man kjøper en høst- og vårdress i str. 1 år, en vinterdress i str. 1,5 år og en høst- og vårdress i str. 2 år? Det blei jo 3 dresser den sessongen! Det blir jo lett 3-5 000 kr. bare på parkdresser.... Har bestemt meg for å gå for Reima Tec ettersom jeg ser den stadig er "best i test"... Hva har dere gjort? må man regne med 3 dresser det første året? Anonymkode: 39c78...0f2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Det varierer jo litt og kommer an på hvor fort mini vokser, men det er gjerne sånn med de minste at de stadig må ha en ny strl. Spesielt i sko! Dressen kan gjerne være litt stor, men til de minste ville jeg ikke latt den være for romslig heller, da blir det veldig vanskelig for dem å bevege seg i. Anonymkode: f4535...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Og PS: kjøp alltid dresser på salg! Sykt mange kroner å spare, og det er så og si salg hele tiden. Til en ettåring får du fint tre gode kvalitetsdresser til langt under 3000 kr altså. Har aldri brukt mer enn 1000 kr på en dress og alltid hatt gode merker som feks reimatec. Følg med i ulike nettbutikker! Anonymkode: f4535...b7e 1
Gjest N-Nøff Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitter og tenker på det med parkdress. Den må jo ikke være for stor da barnet sikkert driver å lærer seg å begynne å gå da. Er det sånn at man kjøper en høst- og vårdress i str. 1 år, en vinterdress i str. 1,5 år og en høst- og vårdress i str. 2 år? Det blei jo 3 dresser den sessongen! Det blir jo lett 3-5 000 kr. bare på parkdresser.... Har bestemt meg for å gå for Reima Tec ettersom jeg ser den stadig er "best i test"... Hva har dere gjort? må man regne med 3 dresser det første året? Anonymkode: 39c78...0f2 Nei. Det kommer helt an på hvilken størrelse barnet ditt bruker. Hvis barnet ditt bruker str 80 som 9 måneder, ville jeg tatt 86 ved 1 år. Kommer også an på merket, noen parkdresser er små, andre er normale, imens noen andre er store i størrelsen. 5000 på 3 parkdresser? Du får parkdresser langt billigere. Det er også salg på parkdresser, ofte til høsten Se på www.barnihagen.no, der har de ofte tilbud på parkdresser året rundt. Reimatec. Du trenger kun 1 dress. Og regntøy, selv om "dressen er vanntett".
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en som blir 1 i august og skal starte i BHG da. Driver å prøver å kjøpe inn litt nå fremover så ikke hele utgiften kommer i august... Sitter og tenker på det med parkdress. Den må jo ikke være for stor da barnet sikkert driver å lærer seg å begynne å gå da. Er det sånn at man kjøper en høst- og vårdress i str. 1 år, en vinterdress i str. 1,5 år og en høst- og vårdress i str. 2 år? Det blei jo 3 dresser den sessongen! Det blir jo lett 3-5 000 kr. bare på parkdresser.... Har bestemt meg for å gå for Reima Tec ettersom jeg ser den stadig er "best i test"... Hva har dere gjort? må man regne med 3 dresser det første året? Anonymkode: 39c78...0f2 I sørnorge er det neppe behov for vinteress i august. Ull under og lettere dress utenpå et stykke utover høsten. Du lan ikke forutse hvordan været blir til høsten så du får planlegge med tanke på den muligheten du ikke har. Anonymkode: 568b5...caf
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 Mini er 1.5, begynte i høst og har akkurat fått sin 3. dress 🙄 Høst str 80, vinter str 86 og vår str 92... Anonymkode: b9a2d...dd8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I sørnorge er det neppe behov for vinteress i august. Ull under og lettere dress utenpå et stykke utover høsten. Du lan ikke forutse hvordan været blir til høsten så du får planlegge med tanke på den muligheten du ikke har. Anonymkode: 568b5...caf Vi bor i Oslo, så det blir både vått og kaldt... TS Anonymkode: 39c78...0f2
Minlillelykke Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Ville ikke kjøpt to med engang. Bor en time time fra oslo og her begynner de med vinterdress i oktober ish. Vi bruker forlvrig kun nameit sine sofshell dresser. Opplever at andre dresser ikke puster så godt. Vår blir hvertfall klam av alt annet, har prøvd både reflex, reima tec og disrikson. Av vinterdress er dog reina tec best
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 Kjøp brukt eller på salg erfaringsmessig har vi hatt parkdress i størrelse 80 ved start, vinterdress i 86 og ny parkdress i 92 på høsten/våren neste år. Men i de minste størrelsene så kjøpte vi brukt så opplevde det ikke som dyrt, tror vi fikk en reimatec parkdress for en 100lapp som så helt ny ut, og brukt vinterdress fra isbjørn til 300 som også var som ny Anonymkode: 19392...d6a 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #10 Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, Minlillelykke skrev: Ville ikke kjøpt to med engang. Bor en time time fra oslo og her begynner de med vinterdress i oktober ish. Vi bruker forlvrig kun nameit sine sofshell dresser. Opplever at andre dresser ikke puster så godt. Vår blir hvertfall klam av alt annet, har prøvd både reflex, reima tec og disrikson. Av vinterdress er dog reina tec best "soft shell," er det det samme som parkdress uten fór? I så tilfelle er jeg jo like langt med 3 dresskjøp... TS Anonymkode: 39c78...0f2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #11 Skrevet 10. april 2018 Det blir nok fort tre dresser ja, men vi kunne bruke samme vårdress som vi brukte i høst. Barnet vårt har ikke vokst så mye i løpet av vinteren. Anbefaler å sjekke finn. Der kan du finne ubrukte/knapt brukte dresser. Og sjekk salgene. Anonymkode: 4a74a...cd7 1
Minlillelykke Skrevet 10. april 2018 #12 Skrevet 10. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "soft shell," er det det samme som parkdress uten fór? I så tilfelle er jeg jo like langt med 3 dresskjøp... TS Anonymkode: 39c78...0f2 Vi bruker softshell i stedet for parkdress, da vi synes de puster bedre. Min eldste begynte i bhg august 2016, da var han 15 mnder. Da hadde han en softshell dress i str 86, en vinterdress i 92 og ett regnsett i 92. Dette holdt. Trengte ikke kjøpe ny softshell dress før til våren igjen. Den dressen holder fortsatt til nød.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #13 Skrevet 10. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mini er 1.5, begynte i høst og har akkurat fått sin 3. dress 🙄 Høst str 80, vinter str 86 og vår str 92... Anonymkode: b9a2d...dd8 Mens vår er 2, begynte i høst og bruker fremdeles dressen han fikk vinteren i fjor i str 80. Brukte parkdress fra høst til vinter. Kan bruke den samme parkdressen nå i vår. Så dette varierer nok veldig. Anonymkode: 0e5d7...5f2
Biloba Skrevet 10. april 2018 #14 Skrevet 10. april 2018 Ungen din skal da vel være ute og kravle rundt på bakken lenge før august? Våte sandkasser osv. Vår kunne bruke 80 frem til 18-19 mnd, men er slank og trekker lite i størrelser. De vokser raskest de første par årene, str vokser 12 cm fra 1 til 2 år, og 6 cm fra 2-3. Så etterhvert håper jeg det blir tryggere å handle på salg i forkant.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #15 Skrevet 10. april 2018 5 minutter siden, Biloba skrev: Ungen din skal da vel være ute og kravle rundt på bakken lenge før august? Våte sandkasser osv. Vår kunne bruke 80 frem til 18-19 mnd, men er slank og trekker lite i størrelser. De vokser raskest de første par årene, str vokser 12 cm fra 1 til 2 år, og 6 cm fra 2-3. Så etterhvert håper jeg det blir tryggere å handle på salg i forkant. Tja, vet ikke. Foreløpig skjer ikke det. Det er jo fort varmt om sommeren da, kler man på en parkdress i juni-august? Ts Anonymkode: 39c78...0f2
Betti Skrevet 10. april 2018 #16 Skrevet 10. april 2018 (endret) Min ble 1 år i september. Kjøpte regntøy i 86 til våren nå, softshell dress og vinterdress i 80. Støvler, sherrox og Goretex utesko. Nok skift til enhver tid 👍🏼 Ungen min var str 80 på høsten pg 86/92, mest 92 i dag. Kommer helt an på når barnet ditt er født i forhold til størrelser. Nå skal hun arve klær i 92 av bror Endret 10. april 2018 av Betti
MVN90 Skrevet 10. april 2018 #17 Skrevet 10. april 2018 (endret) Akkurat hvor mange og store dresser du trenger har jeg ikke svar på. Jeg kjøpte regntøy i str 80, passer fortsatt i massevis (2år) + parkdress, goretex sko (med litt høyt skaft så de var gode og stabile å gå i) og dockboots. Regnvotter og vanlig hjemmelagde strikkevotter anbefales på det sterkeste! Ville bare si at dattera min har hatt vinterdress, regntøy og parkdress fra Didrikson og Obs. Super fornøyd,og barnehagen har skrytt veldig av de I tillegg kjøpt de på tilbud, og de er store i str så brukt samme klærne lenge. Bare et tips, må ikke være dyrest for å være bra 😉 Endret 10. april 2018 av MVN90 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #18 Skrevet 10. april 2018 Kommer jo an på barna, men min sønn ble 1 år i august og begynte i barnehage da. Kommer jo kanskje an på hvor man bor, vi bor i Oslo, men først og fremst trengte vi regntøy. Og parkdress. Regntøy størrelse 86, todelt. Det passa greit og vi kunne bruke samme regntøy på våren. Parkdress hadde vi i størrelse 92, den var først stor, men ble til gjengjeld brukt lenge. Både regntøy og parkdress er tynne, tøyelige, da gjør det ikke noe om de er litt større, synes jeg. Men vinterdress, det måtte vi ha i størrelse 80, fordi de er ofte store i størrelse, og de er tunge. Altså, det ble jo 3 sett, sånn sett, Regntøy hadde vi faktisk to sett. Men jeg kjøpte alt brukt, på finn eller loppemarked og sparte masse penger på det. Det er sånne størrelser som er mulig å få kjøpt brukt i god stand, en ettåring som knapt kan gå, slitter ikke ut en vinterdress på en sesong. Sånn, i forskjell til 3-4 åringer, som gjør nettopp det.. Anonymkode: 022d5...b09
Biloba Skrevet 10. april 2018 #19 Skrevet 10. april 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, vet ikke. Foreløpig skjer ikke det. Det er jo fort varmt om sommeren da, kler man på en parkdress i juni-august? Ts Anonymkode: 39c78...0f2 Ja, hvis du ikke kun lar barnet komme ned på bakken når det er 100% tørt, ikke blåser, ikke er jord eller sand eller nyklipt gress som setter seg på klærne? De kravler og aker seg og faller og styrer, men vi bor på Vestlandet altså. Her blir det lange inneperioder hvis en ikke har yttertøy til lek.
Miss moneypenny Skrevet 10. april 2018 #20 Skrevet 10. april 2018 Erfaringsmessig mest salg på de minste dressene! Reima er store i str, kjøper du 80 kan den holde ut våren også, kjøper du 86 gjør den det ganske sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå