Gå til innhold

Barnefar truer meg med barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pappaen til min 1 mnd gammel sønn truer med barnevernet og kommer med helt syke påstander imot meg som bare er løgn! At jeg er en psykopat og bare vil ødelegge for han fordi jeg krever barnebidrag. Hensikten hans med å true med barnevernet er at han vil gjøre alt for at jeg skal miste han, slik at han skal slippe å betale for sønnen vår. Kan det være så enkelt? Blir veldig fortvilet :( 

Anonymkode: 02238...78c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare å invitere barnevernet inn. De tar ikke bare ett barn uten grunn. Etter de har vært på besøk og finner ut at ting egentlig er bra blir det ikke noe mer ut av det. De har erfaring fra hevnfulle fedre fra før av. Er ikke noe å frykte barnevernet hvis du ikke har noen grunn for det da.

Anonymkode: 8bad1...5ae

• Liker 17
Skrevet

Bare la far holde på. Det er dokumentasjon til din fordel.

Insister på kun skriftlig kommunikasjon og muntlig kommunikasjon med tredjepart tilstede. Slik det er nå bruker han deg som punchingball for å få ut aggresjon. Det trenger du ikke bruke energien din på når du har fullt opp med nyfødt.

• Liker 6
Gjest Solstråletårer
Skrevet

Han må betale bidrag uansett. Så legge du er en bra mor så er  ingenting  han kan gjøre. Bv har vært borti sånne mennesker før.

Gjest chisandra
Skrevet

Høres ikke ut som du har noe som helst å frykte. Sørg for mest mulig dokumentasjon av det han sier og truer med.

AnonymBruker
Skrevet

Du har ingenting å frykte, barnevernet tar alltid mors side.

Anonymkode: 9d61e...dfd

Skrevet

Vel, men hvis BV kommer inn i bildet, så er jo også han under lupen deres. Har han tenkt på det?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, men hvis BV kommer inn i bildet, så er jo også han under lupen deres. Har han tenkt på det?

Føler det bare vil gå ut over meg, da jeg bor alene med barnet nå :(

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg vil prøve å skrive så rett frem som mulig. 

Min mor og far skilte seg da jeg var 1år gammelt, det var pappa som ville ha min mor ut av huset. 
Pappa ville ikke ha noe omsorg for meg første par årene, og det ble til at mamma hadde det fulle ansvaret for meg. 
Et par år etter jeg ble født, så var min far veldig på det at han skulle ha all rett på meg. Og fikk barnevernet inn i bildet, der han serverte løgn etter løgn på min mor.. 
Dette resulterte i at jeg var i barnevernet fra 5års alderen til jeg fylte 19år. Og det med nesten bare positive opplevelser. 

Det at pappa serverte så mange løgner til barnevernet om mamma resulterte først i en god del besøk, der barnevernet fikk sett selv at min pappa løy. 
for min mor ble dette et helvetet i mange år, der hun ble fullstendig utmattet av min far. Og faktisk så kom barnevernet inn å hjalp mamma med det hun hadde behov for. Jeg fikk muligheten til å reise på et besøkshjem med jevnaldrende en gang i mnd, og jeg fikk tildelt støttekontakt.  

Så om du ikke har noe å bekymre deg for, og du har alt ditt på det rette. Så er det han som graver sin egen grav. Jeg har fått helt avsmak for pappa, og den dag i dag så snakker vi kanskje i tlf en til to ganger i mnd. Og møtes kanskje en gang i halvåret, selv om jeg bare bor 10 minutter med bil unna. 

Forstår meg virkelig ikke på foreldre som vil ødelegge for den andre part... det er faktisk snakk om et felles barn, og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ønsker meg et nærmere forhold til min far. 
Men etter så mange år med dritt slenging og løgner så har jeg ikke en følelse av at han faktisk er min far.. for fedre skal gi deg godt ikke vondt. 

Anonymkode: 205f0...9b1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har alt på ditt rene har du ingenting å frykte :) 

Anonymkode: 9404e...d34

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor tror du at BV skulle være farlig? Er du en ok mor er de vel greie? 

Endret av RoH
  • Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, RoH skrev:

Hvorfor tror du at BV skulle være farlig? Er du en ok mor er det vel greie? 

Om man leser litt på nettet med ukritiske øyne kan man fort bli skremt. Dog klarer man å se på det med litt kritiske øyne så forstår man kanskje at det ikke alltid er sannheten som kommer fram fra de som blir fratatt barna.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke la han true deg på den måten. Hold all kommunikasjon med han skriftlig. Ikke ring, ikke ta imot telefonsamtaler fra han og ikke ta imot besøk fra han. Kontakter han barnevernet så er det ikke verre enn at de kontakter deg og tar en titt på saken. Det eneste han gjør da er å skape mer dokumentasjon til din fordel. 

Anonymkode: 96ba0...7c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier sørg for dokumentasjon ts.

Anonymkode: 407e2...897

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble meldt til barnevernet av barnefar av økonomiske gunner selv. Fikk da brev om at de ønsket å ha møte grunnet bekymringsmelding. Kom dit å snakket og det var det. 

Bv er til for å hjelpe først og fremst.

Anonymkode: d83fa...470

• Liker 3
Gjest GoldenLioness
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler det bare vil gå ut over meg, da jeg bor alene med barnet nå :(

Ikke ta telefonen. Få han til å skrive til deg slik at du har dokumentasjon ;) 

Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)

Skriv ned alt han gjør og sier, prøv å ta opptak, bilder og screen shots av alt du kan.

Ikke svar på telefon når han ringer, sørg for at alt går på mail eller sms. 

Ser nå at alle har sagt det samme til deg, men da skjønner du hvor viktig det er å ha det svart på hvitt.

Masse lykke til! 

Endret av Dævendøtte
AnonymBruker
Skrevet

Ta vare på all dokumentasjon. Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt en telefon til det lokale barnevernet. I slike saker så er det bedre å komme i forkant av løgnene. Du kan evt snakke med helsesøster om dette så kan hun hjelpe deg med å få kontakt med barnevernet :) 

Barnevernet er der for å hjelpe barnet og deg :) 

Anonymkode: 34926...078

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkar mannen, må betale for barnet sitt. Kanskje han burde sette seg litt i regelverket da. Uansett hvor barnet er, så fremst det ikke bor hos han, så må han betale bidrag (det er dyrere å ha et barn boende hos seg enn å være samværsforeldre). Kun ved en stefar-adopsjon slipper han unna den biten.

Du får sørge for å holde at skriftlig mellom dere, da får du dokumentert alt han prøver seg på. Ta vare på dette, og vis det til bv dersom de kommer inn i bildet.

Her har bf sendt opptil flere meldinger til bv. Har vært gjennom flere observasjoner, flere sivile rettssaker. Det pågår enda.

Du må nok forberede deg på at det blir bråk i en del år framover. Takk og lov for at jeg har ALT dokumentert. Alle samvær, alle 'samtaler', alle mail, alt! Det har hjuelpet meg utrolig mye gjennom alt pisset bf prøver å dra meg gjennom! Man får også rimelig høy troverdighet når man dokumenterer alt!

Anonymkode: 91918...5c1

AnonymBruker
Skrevet

Og forresten bare en liten ting til: Jeg håper du lar alt av bidrag og slikt bli gjort via Nav.

Å være skydlig Nav (les Staten) penger, er den verste man skylde penger. Får man igjen på skatten, så tar dem hvert eneste øre for å dekke gjeld.

Nav kan også gå direkte til arbeidsgiver og tvangstrekke barnebidraget dersom bf ikke betaler etter den 3 purringen har utløpt.

Been there done that.

Bf var så hysterisk morsom som nekta å betale fordi 'han hadde da ikke det ansvar for han hadde jo stevnet meg for retten og hovedomsorgen'. :kari:

Anonymkode: 91918...5c1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...