AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Hei! Jeg er i midten av 30-årene og ser at øyelokkene mine, særlig det ene, har begynt å henge. Det er jo ikke noe gøy. Jeg vet man kan ta operasjon, noen som har erfaring med dette? Tenker uansett at det blir en stund til, at det må bli "enda verre" først. Er det noen som har noen tips til forebygging? Jeg har aldri brukt botox, men kan det hjelpe? Andre triks? Anonymkode: 4ed9e...7e7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Hei, jeg tror du vil få flere svar om du legger ut denne under "Helse,velvære og skjønnhet" delen av forumet og ikke her under "Klær og mote". Så anbefaler deg å opprette ny tråd der Jeg vet ikke om noe forebyggende desverre, men botox kan løfte øyebrynene sånn at huden mellom bryn og øyelokk også blir noen milimeter løftet. Men varigheten av botox er veldig kort, så det må gjøres hver 2-3 måned, og har også stor risiko. Noen får helt motsatt effekt, lammet muskel sånn at øyelokket henger enda mer og blir strekt og dratt nedover på en måte, men dette pleier å gå vekk botoxen går ut. Men det er risikoer med botox som er permanente også så anbefaler deg å lese godt på nett før du vurderer å gå til en sykepleier som driver med det. Har lest et sted at det er fra 35 årene de som tar øyelokk kirurgi har flest kunder fra, og jeg kommer selv til å ta det ganske snart tror jeg. Om det blir med skalpell eller med laser vet jeg ikke, men det finnes tilbud til 4000 som handler om laser oppstramming av huden , som visstnok skal gi samme effekt som et kirurgisk inngrep til 12000, men må helt ærlig si at jeg selv ikke har troen på at den laseroppstrammingen vil gi tilfredstillende effekt, og det varer dessuten kun 1-2 år før huden er som før igjen. Et kirurgisk inngrep varer livet ut og de jeg kjenner som har gjort det er veldig fornøyd, man kan ikke se arrene med mindre man ser skikkelig etter, men hun ene fikk et ganske anderledes blikk som på en unaturlig måte ble mer intenst på en måte, og ikke bare løftet lokk. Anonymkode: 826fb...6da
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Jeg har gjort det. Det var et 20 minutters inngrep og jeg har ikke angret. Forandret ansiktet helt, og øyenskygge ble gøy igjen Anonymkode: a2e71...e23
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 Jeg er 27 og har hengende øyelokk, eller, jeg hadde. Gikk til legen fordi jeg hadde mye hodepine og spenninger i ansiktet. Han så med en gang at det var pg øyelokkene. Fikk operasjon et år siden hvor de fjernet en del, og det var en drøm rett og slett. Øynene holder seg åpne selv og null hodepine eller det å være sliten og anspent. Legen sa det at alder har ingenting med dette å gjøre, de opererer 20 åringer for dette, det er veldig ofte genetisk. Anonymkode: 13eb8...980
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 27 og har hengende øyelokk, eller, jeg hadde. Gikk til legen fordi jeg hadde mye hodepine og spenninger i ansiktet. Han så med en gang at det var pg øyelokkene. Fikk operasjon et år siden hvor de fjernet en del, og det var en drøm rett og slett. Øynene holder seg åpne selv og null hodepine eller det å være sliten og anspent. Legen sa det at alder har ingenting med dette å gjøre, de opererer 20 åringer for dette, det er veldig ofte genetisk. Anonymkode: 13eb8...980 Hei, hvordan kunne han se at det var pga øyelokkene? Jeg har også fått en uforklarlig hodepine de siste årene, og det er ikke med synet å gjøre for det har jeg sjekket hos øyelege. Har øyelokk som gjør at jeg ser veldig morsk ut og spenner området mye. Spurte du selv om operasjon hos fastlegen din (evn hva sa du?) eller var det han som så det og foreslo det? Hvordan syntes du operasjon, recovery og resultat gikk? Anonymkode: 826fb...6da
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort det. Det var et 20 minutters inngrep og jeg har ikke angret. Forandret ansiktet helt, og øyenskygge ble gøy igjen Anonymkode: a2e71...e23 Så bra du er fornøyd og deler! Hvor mye betalte du og hvor gjorde du det? Jeg får igjen 11.000 på skatten i år og vurderer virkelig å bruke de pengene på dette. Ja, øyenskygge og eyeliner er helt håpløst! Syntes du at du fikk et skarpere og mer intenst blikk, eller bare mer synlig øyelokk og fjerning av overfladig hud? Anonymkode: 826fb...6da
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, hvordan kunne han se at det var pga øyelokkene? Jeg har også fått en uforklarlig hodepine de siste årene, og det er ikke med synet å gjøre for det har jeg sjekket hos øyelege. Har øyelokk som gjør at jeg ser veldig morsk ut og spenner området mye. Spurte du selv om operasjon hos fastlegen din (evn hva sa du?) eller var det han som så det og foreslo det? Hvordan syntes du operasjon, recovery og resultat gikk? Anonymkode: 826fb...6da Han så det med en gang, måten øyelokket så ut på, hvordan hele øvre del av ansiktet mitt jobbet på spreng for at øyelokket ikke skulle dekke øvre del av pupillene mine, det var veldig lett for ham. Jeg har sett ansiktet mitt i speilet hver dag og la ikke merke til noe, men gjett om det var sinnsyk forskjell...! Min tilstand het ptose, og det kan du ikke operere hos plastisk kirurg, du må ta det hos en kirurg på sykehuset som er ekspert på det. Jeg tror du kanskje har samme greia basert på at ditt ene øyelokk henger lavere enn det andre, da er det egentlig ikke øyelokket, men selve muskelen som er slapp. Det er en medisinsk tilstand og du får henvisning til operasjon hos øyelegen på sykehuset. Jeg ble henvist til øyelegen fra fastlegen, og de var helt enig med fastlegens observasjoner og operasjon ble satt opp. Jeg var våken under operasjonen, lokalbedøvelse. Det er fordi at underveis ber de deg kikke i forskjellige retninger for å se hvor mye de må stramme muskelen før det er bra. Hos meg hadde jeg også løs hud som ble tatt bort. Det er ikke vondt, det er litt ubehagelig, men du får beroligende i forkant av operasjonen som bedøver ganske mye med lokalbedøvelse. Tiden etter operasjonen, øynene var såre, måtte bruke en del salve, men smertene gikk over samme dagen. Slet ikke med tørre øyne fordi jeg brukte salven mye, fikk 2 uker sykmelding, tok litt tid å komme med etter det alt i alt, men alt gikk kjempebra og jeg er veldig fornøyd, veldig. De første 4 ukene hadde jeg veldig åpent blikk, ordentlig bambiblikk, men jeg var så ekstremt glad for å slippe å rynke panna, ha vondt i hodet, ikke orke å se film rller tv, eller lese på kveldene at jeg ga f i det. Etter de ukene så sank øyelokkene ned på plass der de skulle være, det er bare snakk om 1-1,5 mm, så ikke store greiene. Om du dog ikke har ptose, er det bare en vanlig operasjon som gjelder for deg, det ordner de vel med under full narkose, men regner med recovery er ca det samme, leste en del om det på nettet før min operasjon. Men uansett. Gå til din lege først og be om henvisning til øyelege, de kan fortelle nøyaktig hva du trenger Anonymkode: 13eb8...980
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er i midten av 30-årene og ser at øyelokkene mine, særlig det ene, har begynt å henge. Det er jo ikke noe gøy. Jeg vet man kan ta operasjon, noen som har erfaring med dette? Tenker uansett at det blir en stund til, at det må bli "enda verre" først. Er det noen som har noen tips til forebygging? Jeg har aldri brukt botox, men kan det hjelpe? Andre triks? Anonymkode: 4ed9e...7e7 Slutt å studere deg selv med så kritisk blikk. Når øyelokkene henger så mye at de får problemer med å se, da kan vi snakkes. Anonymkode: 84115...8cb
Nicco Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 Tok operasjon 27/2, superfornøyd. Lokalbedøvelsen var litt ubehagelig. Ingen smerter etterpå, tok ikke så mye som en paracet😀 jeg tok bilder før operasjonen og etter at stingene blei tatt...herregud for en forskjell😍 Betalte selv, 10900kr verdt hver krone❤️
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #10 Skrevet 10. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han så det med en gang, måten øyelokket så ut på, hvordan hele øvre del av ansiktet mitt jobbet på spreng for at øyelokket ikke skulle dekke øvre del av pupillene mine, det var veldig lett for ham. Jeg har sett ansiktet mitt i speilet hver dag og la ikke merke til noe, men gjett om det var sinnsyk forskjell...! Min tilstand het ptose, og det kan du ikke operere hos plastisk kirurg, du må ta det hos en kirurg på sykehuset som er ekspert på det. Jeg tror du kanskje har samme greia basert på at ditt ene øyelokk henger lavere enn det andre, da er det egentlig ikke øyelokket, men selve muskelen som er slapp. Det er en medisinsk tilstand og du får henvisning til operasjon hos øyelegen på sykehuset. Jeg ble henvist til øyelegen fra fastlegen, og de var helt enig med fastlegens observasjoner og operasjon ble satt opp. Jeg var våken under operasjonen, lokalbedøvelse. Det er fordi at underveis ber de deg kikke i forskjellige retninger for å se hvor mye de må stramme muskelen før det er bra. Hos meg hadde jeg også løs hud som ble tatt bort. Det er ikke vondt, det er litt ubehagelig, men du får beroligende i forkant av operasjonen som bedøver ganske mye med lokalbedøvelse. Tiden etter operasjonen, øynene var såre, måtte bruke en del salve, men smertene gikk over samme dagen. Slet ikke med tørre øyne fordi jeg brukte salven mye, fikk 2 uker sykmelding, tok litt tid å komme med etter det alt i alt, men alt gikk kjempebra og jeg er veldig fornøyd, veldig. De første 4 ukene hadde jeg veldig åpent blikk, ordentlig bambiblikk, men jeg var så ekstremt glad for å slippe å rynke panna, ha vondt i hodet, ikke orke å se film rller tv, eller lese på kveldene at jeg ga f i det. Etter de ukene så sank øyelokkene ned på plass der de skulle være, det er bare snakk om 1-1,5 mm, så ikke store greiene. Om du dog ikke har ptose, er det bare en vanlig operasjon som gjelder for deg, det ordner de vel med under full narkose, men regner med recovery er ca det samme, leste en del om det på nettet før min operasjon. Men uansett. Gå til din lege først og be om henvisning til øyelege, de kan fortelle nøyaktig hva du trenger Anonymkode: 13eb8...980 Takk for svar! Det er ikke jeg som har lagd denne tråden, så mitt "problem" gjelder begge øyelokk, og begge dekker øvre del av pupillen. Utover det har jeg ikke noe synsbegrensing, men spenner opp brynene hele tiden for å løfte lokkene. Det eneste som gjør meg redd for å ta dette via fastlegen er at han skal tenke at jeg er overfladisk (siden jeg har større helseutfordringer enn dette, som jeg er jevnlig pasient hos han for) , men flere i min familie har gjennomgått øyelokk operasjon (via det offentlige og ikke privat) så det ligger jo til slekta. Ettersom du forteller at du hadde mye hodepine, tenker jeg at det kan være av samme grunn jeg også har fått uforklarlig hodepine, men jeg gikk til øyelege etter oppfordring fra legen og drikker mye vann, og det har ikke med noe av de årsakene vi har vært inne på å gjøre. Øynene mine er omtrent som dette, bare at øvre del dekker øvre del av pupillen også når jeg ser rett frem hvis jeg ikke spenner opp øyebrynene. Anonymkode: 826fb...6da
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #11 Skrevet 10. april 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra du er fornøyd og deler! Hvor mye betalte du og hvor gjorde du det? Jeg får igjen 11.000 på skatten i år og vurderer virkelig å bruke de pengene på dette. Ja, øyenskygge og eyeliner er helt håpløst! Syntes du at du fikk et skarpere og mer intenst blikk, eller bare mer synlig øyelokk og fjerning av overfladig hud? Anonymkode: 826fb...6da En slik operasjon kostet 12000 kr, men det er noen år siden. Jeg merket stor forskjell fordi jeg ubevisst rynket pannen (eller hevet øyenbrynene). Etter operasjonen slapp jeg det, det var befriende. Gjorde dette på Colloseumklinikken i Oslo Anonymkode: a2e71...e23
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #12 Skrevet 12. april 2018 Tusen takk for så mange råd og tilbakemeldinger. Jeg sliter også med migrene, kanskje det har en sammenheng? Jeg har ikke tenkt over at jeg strammer musklene mye for å se bedre, men når dere nevnte det her merket jeg det med en gang! Botox virker litt bortkasta. Men en sånn operasjon kunne nok absolutt være noe for meg... Hører gjerne på andres erfaringer og! Anonymkode: 4ed9e...7e7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #13 Skrevet 12. april 2018 På 11.4.2018 den 1.56, AnonymBruker skrev: En slik operasjon kostet 12000 kr, men det er noen år siden. Jeg merket stor forskjell fordi jeg ubevisst rynket pannen (eller hevet øyenbrynene). Etter operasjonen slapp jeg det, det var befriende. Gjorde dette på Colloseumklinikken i Oslo Anonymkode: a2e71...e23 Fjernet du bare litt hud eller strammet de muskelen? Anonymkode: 3e33f...30b
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. april 2018 #14 Skrevet 12. april 2018 På 10.4.2018 den 12.53, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er i midten av 30-årene og ser at øyelokkene mine, særlig det ene, har begynt å henge. Det er jo ikke noe gøy. Jeg vet man kan ta operasjon, noen som har erfaring med dette? Tenker uansett at det blir en stund til, at det må bli "enda verre" først. Er det noen som har noen tips til forebygging? Jeg har aldri brukt botox, men kan det hjelpe? Andre triks? Anonymkode: 4ed9e...7e7 Har operert øvre øyelokk, betalte det selv. Kjempefornøyd!! Min mor og min mormor har akkurat de samme øyelokkene, min mormor fikk dekket operasjon i en alder av 92 år Legen anbefalte henne det, og det var svært vellykket. Jeg orket ikke vente på å få det dekket, så jeg betalte av egen lomme. Verdt hver krone!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #15 Skrevet 12. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for så mange råd og tilbakemeldinger. Jeg sliter også med migrene, kanskje det har en sammenheng? Jeg har ikke tenkt over at jeg strammer musklene mye for å se bedre, men når dere nevnte det her merket jeg det med en gang! Botox virker litt bortkasta. Men en sånn operasjon kunne nok absolutt være noe for meg... Hører gjerne på andres erfaringer og! Anonymkode: 4ed9e...7e7 Har akkurat tatt botox for "sinnarynke" i panne og migrene, fy fader, fikk et nytt liv! Anbefales på det varmeste! Ser ikke noe forskjell, men du verden så mye mer avslappa det har gjort meg. Anonymkode: 61279...d23
Nicco Skrevet 12. april 2018 #16 Skrevet 12. april 2018 På 11.4.2018 den 1.56, AnonymBruker skrev: En slik operasjon kostet 12000 kr, men det er noen år siden. Jeg merket stor forskjell fordi jeg ubevisst rynket pannen (eller hevet øyenbrynene). Etter operasjonen slapp jeg det, det var befriende. Gjorde dette på Colloseumklinikken i Oslo Anonymkode: a2e71...e23 Jeg gjorde det på Klinikk Fleischer på Lilleaker og betalte 10900. Veldig kort ventetid. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #17 Skrevet 13. april 2018 Jeg har også operert tunge øyenlokk. Tror jeg betalte 14000 hos Alleris. Har ikke angret i dag. (I tillegg har jeg Botox i sinnarynken. ) Plutselig ble det gøy med mascara og øyenskygge, men først og fremst merket jeg det på sidesynet. Anonymkode: 10217...d96
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #18 Skrevet 27. februar 2020 Fortsetter den tråden her selv om den er gammel. Kanskje noen er interessert i å dele sin erfaring. Nå har jeg bestemt meg for øyelokkplastikk, men har ikke valgt en klinikk ennå. Jeg er over 30 og hengende øvre øyelokk har plaget meg ganske lenge. Det er genetisk da. Folk i min alder skal egentlig ikke ha ha hud på øyevipper. Det har jeg og det begynner å bli litt irriterende. Til nå har jeg har prøvd: Plasmapen, Dermapen, botox og filler i øyebryn. Alt hjelper i noen måneder og så forsvinner. Har brukt ganske mye penger på sånne «ikke-kirurgiske» behandlinger. Har vært på flere konsultasjoner, og fortsetter å lete til jeg føler at jeg har funnet riktig kirurg for meg. Det er faktisk vanskelig å velge en kirurg. Kun én kirurg lot meg titte på hans utførte øyelokkoperasjoner, og jeg er glad for det. Han kan ikke jeg velge fordi han bruker en teknikk jeg ikke likte. Det passer mest for kvinner over 50 tenkte jeg 😄 Jeg vil ikke skrive hvilken kirurg det er siden det var kun konsultasjon. Jeg kan sikkert oppsummere etter at jeg har tatt operasjonen. Anonymkode: 115a4...c13 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #19 Skrevet 27. februar 2020 På 11.4.2018 den 1.54, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det er ikke jeg som har lagd denne tråden, så mitt "problem" gjelder begge øyelokk, og begge dekker øvre del av pupillen. Utover det har jeg ikke noe synsbegrensing, men spenner opp brynene hele tiden for å løfte lokkene. Det eneste som gjør meg redd for å ta dette via fastlegen er at han skal tenke at jeg er overfladisk (siden jeg har større helseutfordringer enn dette, som jeg er jevnlig pasient hos han for) , men flere i min familie har gjennomgått øyelokk operasjon (via det offentlige og ikke privat) så det ligger jo til slekta. Ettersom du forteller at du hadde mye hodepine, tenker jeg at det kan være av samme grunn jeg også har fått uforklarlig hodepine, men jeg gikk til øyelege etter oppfordring fra legen og drikker mye vann, og det har ikke med noe av de årsakene vi har vært inne på å gjøre. Øynene mine er omtrent som dette, bare at øvre del dekker øvre del av pupillen også når jeg ser rett frem hvis jeg ikke spenner opp øyebrynene. Anonymkode: 826fb...6da Er det lov å skrive her hvilken kirurg som opererte deg? Anonymkode: 115a4...c13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå