AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Hvordan er det å bo med barn i Kongsberg? Anonymkode: 880f0...22d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Syns det er topp. Natur utenfor døra og et økende kulturelt tilbud. Anonymkode: eaf9c...32c 1
solmåneogstjerner Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 PÅ Kongsberg! Har ikke bodd der selv, men har hørt mye fint. Bra naturmuligheter, godt miljø innenfor idrett. Kort vei til Drammen, Oslo osv. Den byen i Norge med høyest utdannede innbyggere visstnok. 1
duplexx Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 (endret) 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: PÅ Kongsberg! Har ikke bodd der selv, men har hørt mye fint. Bra naturmuligheter, godt miljø innenfor idrett. Kort vei til Drammen, Oslo osv. Den byen i Norge med høyest utdannede innbyggere visstnok. Fordi alle skal jobbe på FMC eller KBG Maritime sikkert... Som beboer i nabobygda så finner jeg den byen ekstremt døll. Den er langt unna alt. Men jeg er ikke vokst opp der, jeg er vant med Oslo og Drammen. Den ligger litt avsides og skjermet, men om du liker det så tenker jeg byen er bra. Tilbudene i seg selv er gode og butikkene er bra osv. Flust med natur! Kommer kanskje an på hvor man flytter fra? Kjenner dog mange som har vokst opp der, men ender opp på Darbu, Vestfossen, Drammen. Endret 10. april 2018 av duplexx
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 4 minutter siden, duplexx skrev: Fordi alle skal jobbe på FMC eller KBG Maritime sikkert... Som beboer i nabobygda så finner jeg den byen ekstremt døll. Den er langt unna alt. Men jeg er ikke vokst opp der, jeg er vant med Oslo og Drammen. Den ligger litt avsides og skjermet, men om du liker det så tenker jeg byen er bra. Tilbudene i seg selv er gode og butikkene er bra osv. Flust med natur! Kommer kanskje an på hvor man flytter fra? Kjenner dog mange som har vokst opp der, men ender opp på Darbu, Vestfossen, Drammen. Folk fra Kongsberg som ender opp på Darbu eller i Vestfossen 😆?? Den var ny! Anonymkode: 0c127...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 Jeg har bodd i Kongsberg i 4 år nå og trives egentlig veldig godt her Er en passe stor by med alt du trenger, og mye fin natur. Folk er også veldig hyggelig! Jeg har en liten datter på 6 mnd og synes ilbudet for babier er dårlig. Er lite aktiviteter. Ingen åpen bhg feks Også er det hinsides, horribelt mye snø. Jeg har godt over 1 meter jevnt over hagen. I fjor måtte vi ut med freseren i mai/juni for å fp vekk det siste. Anonymkode: 0c84f...8fe
duplexx Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Folk fra Kongsberg som ender opp på Darbu eller i Vestfossen 😆?? Den var ny! Anonymkode: 0c127...9e6 Hahah ja? Kjenner mange som har gjort det. De føler kanskje de kom seg unna, jeg vet ikke 🤪
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, duplexx skrev: Hahah ja? Kjenner mange som har gjort det. De føler kanskje de kom seg unna, jeg vet ikke 🤪 Vokst opp her selv og kjenner ingen som har flyttet til Darbu, kanskje Drammen og andre steder, men ikke Vestfossen. Kjenner mange fra Vestfossen som har flyttet til Kongsberg da. Anonymkode: 32bca...abc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #10 Skrevet 10. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i Kongsberg i 4 år nå og trives egentlig veldig godt her Er en passe stor by med alt du trenger, og mye fin natur. Folk er også veldig hyggelig! Jeg har en liten datter på 6 mnd og synes ilbudet for babier er dårlig. Er lite aktiviteter. Ingen åpen bhg feks Også er det hinsides, horribelt mye snø. Jeg har godt over 1 meter jevnt over hagen. I fjor måtte vi ut med freseren i mai/juni for å fp vekk det siste. Anonymkode: 0c84f...8fe Babysvømming finnes jo da? Barselgrupper er det jo også. Anonymkode: 32bca...abc
must Skrevet 10. april 2018 #11 Skrevet 10. april 2018 Jeg opplever det som trygt og godt, akseptable boligpriser, fin natur, kort vei til mye og greit aktivitetstilbud mtp byens størrelse.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #12 Skrevet 10. april 2018 Kongsberg er en liten, hyggelig by. Den ble kåret til Norges mest attraktive sted i 2014: https://www.laagendalsposten.no/nyheter/kongsberg/nyheter/kongsberg-er-norges-mest-attraktive/s/2-2.1601-1.8437609 https://distriktssenteret.no/artikkel/kongsberg-er-norges-mest-attraktive-sted/ Det er masse natur rett utenfor døra. Det er kort avstand til Oslo og til havet sørover. Kultur og idrett for barna er det ikke noe å klage på. Kongsberg var årets kulturskolekommune i 2016: http://www.kulturskoleradet.no/nyheter/2016/mars/kongsberg-arets-kulturskolekommune-2016 Er det noe spesielt du lurer på, så må du bare spørre Anonymkode: 573a2...cb7
Vampyrina Skrevet 10. april 2018 #13 Skrevet 10. april 2018 Jeg har bodd i Kongsberg sammen med familien min i 9 år nå til sommeren. Vi trives kjempegodt! Akkurat passe stor/liten by, trygt for barn, mange fritidstilbud, mye fin natur, kort vei til Drammen/Oslo, direkte-tog til Oslo, hyggelige mennesker. Det er mye innflyttere her, så kanskje det er derfor det er enkelt å komme i kontakt med folk.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #14 Skrevet 10. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Babysvømming finnes jo da? Barselgrupper er det jo også. Anonymkode: 32bca...abc Babysang? Trening med mor og barn, i alle fall på Sense og Release? Var det ikke åpen barnehage på verdens ende tidligere? Anonymkode: 573a2...cb7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #15 Skrevet 10. april 2018 Har en forelder derfra og har vært der mye, men aldri bodd der. Fin by, i hvert fall. Drøy time til Oslo langs E134/E18, og førstnevnte blir en av stamveiene mellom øst og vest i landet, så den blir holdt i god stand fremover. De bygger også for tiden så europaveien skal gå utenom Kongsberg sentrum. Hyppige togavganger og bussavganger til både Oslo og Drammen, tar maks hhv. halvannen time og tre kvarter. Påfallende høyt utdanningsnivå i gjennomsnitt pga. næringsparken, selv om man kanskje ikke trenger å merke så mye til det. Høy andel som ikke har vokst opp der, så ikke sånn at man kommer inn og blir "de nye" overalt. "Alle" jeg kjenner fra barndommen har blitt ingeniører eller noe lignende, så det preges vel litt av industrien. De har vel også en internasjonal skole, mener jeg, om man er interessert i det. Blir gjerne avhengig av bil om man bosetter seg litt utenfor sentrum, selv om det er noe flere bybusser med årene. Kalde vintre og varme somre i norsk målestokk, men ikke noe veldig ekstremt. Fint skisenter og lysløyper oppe i Funkelia, og vintersporten er nok større enn sommersporten. Foruten vinteridrettene har vel basket vært størst, samt at Skrim nylig hadde et lag i eliteserien i håndball på damesiden, men for barn finnes det nå mange andre aktiviteter også. Et par badesteder, da særlig Kjennerudvannet og ute i Saggrenda like ved gruvene. Det store kjøpesenteret ligger midt i byen, så sentrum er ikke dødt, slik det er i så mange byer av tilsvarende størrelse. Byen snus på hodet under jazzfestivalen og er det dødeste stedet på jord de første par ukene etterpå, men det er vel ikke så uvanlig i fellesferier. Ellers er det Marken rundt vinterferien med litt tivoli og boder. Ikke noe store greier, men hyggelig nok. Aldri opplevd byen som annet enn trygg, være seg for barn eller voksne. Så kan definitivt anbefale Kongsberg, selv om jeg jo hverken har vokst opp eller oppdratt barn der selv. Anonymkode: ba418...b58 6
duplexx Skrevet 11. april 2018 #16 Skrevet 11. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vokst opp her selv og kjenner ingen som har flyttet til Darbu, kanskje Drammen og andre steder, men ikke Vestfossen. Kjenner mange fra Vestfossen som har flyttet til Kongsberg da. Anonymkode: 32bca...abc Hm. Jaja, jeg kjenner noen:)
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #17 Skrevet 11. juli 2019 Utrolig kjedelig by! Ville heller valgt Bergen som er en storby med masse fine severdigheter som er verdt å besøke. Anonymkode: e3600...2db
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #18 Skrevet 11. juli 2019 Jeg bodde der i et år og synes det var en kjedelig by. Sommeren var fæl, altfor varmt og klamt men jeg er vokst opp ved sjøen og kunne ikke tenke meg å bo i innlandet. Anonymkode: 2bd13...d1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå