AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Hei. Kan noen hjelpe meg litt med litt ang konfirmasjon? Har min første konfirmant til våren. Har det meste i boks, men lurer på noen "småting"... Hvor mye kaffe skal man beregne pr person? Har kjøpt inn 2 kg kaffe, og 60 navn er på listen, inkl 10 stk under 16 år. Bruker ca 50g per liter hjemme, så iflg mine beregninger skal dette rekke til rundt 35-40 liter kaffe. Hvor mye brus pr pers? Skal ha mugger med isvann også om noen vil ha det. Skal sitte i hestesko, hvordan gjør jeg det med dukene? Leier duker, en duk på hvert bord. Skal jeg "skjøte" dukene langsetter bordet, eller legge en duk på hvert bord før de skyves sammen? Kransekake... Kan man kjøpe dette på butikken og sette på konfirmant selv? Planen var å kjøpe 2. La den ene stå hel og brekke den andre opp i biter, slik at den fortsatt er "høy". Alle gjestene er bedt til koldtbord, så det blir jo litt kostnader her. Er det da innafor å kjøpe store flasker med brus? Noen synes jo det er "shitty", men jeg tenker at når alle er bedt til koldtbord og deretter et bugnende kakebord, der alle blir mette og det ikke er for lite av noe, må det vel være innafor å trimme drikkebudsjettet litt? Noen tanker? Anonymkode: 32ecc...d00
solmåneogstjerner Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Mer enn nok kaffe! Kjøp store flasker med brus, 30 stk er nok tror jeg. Men la de stå på et sidebord, ser ikke så fint ut hvis de store flaskene står på bordet. Legg dukene på hvert bord før du skyver bordene sammen. Det ser penere ut og du risikerer ikke at dukene dras hvis noen dytter borti bordene. Ja sikkert fint å ha to kransekaker. Hvor ellers skulle du kjøpe enn på butikken?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Antall brusflasker kommer vel an på antall barn. Jeg ville gått andre veien og heller kjøpt veldig små brusflasker, for eksempel i Sverige. Anonymkode: e9af9...2af
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 8 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Mer enn nok kaffe! Kjøp store flasker med brus, 30 stk er nok tror jeg. Men la de stå på et sidebord, ser ikke så fint ut hvis de store flaskene står på bordet. Legg dukene på hvert bord før du skyver bordene sammen. Det ser penere ut og du risikerer ikke at dukene dras hvis noen dytter borti bordene. Ja sikkert fint å ha to kransekaker. Hvor ellers skulle du kjøpe enn på butikken? På et bakeri kanskje!! Anonymkode: 2c5e9...5bf
solmåneogstjerner Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: På et bakeri kanskje!! Anonymkode: 2c5e9...5bf Haha ja selvsagt. 😂
Luckiness Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 Dere kan fint ha store flasker med brus. Men la de stå på eget bord ved koldtbordet, IKKE på bordene dere skal spise på. Det er da det ser fælt ut. Spesielt når man ser gjennom bilder i etterkant. Kransekake kan du kjøpe flere steder. Blant annet på bakeri (men ring/stikk innom i god tid og avtal f.eks. at du skal hente den x. dato. Mange som bestiller sikkert). Ellers selger også Europris kransekake, men vil kanskje tro de fra bakeri er bedre. Har aldri prøvd den selv. Legg også duker på hver bord og skyv inntil. Da ser alle hvor skjøtene er. Fort gjort når man gjerne sitter litt trangt at noen setter glass e.l. på skjøten og fare for at det velter ved litt bevegelse eller bittelitt høydeforskjell på bordet. Det ser også finere ut
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 Hell brusen over i karafler. Mye penere! Lån av venner og naboer dersom dere ikke har nok. Anonymkode: 3f814...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Er så utrolig glad for at jeg er ateist. Anonymkode: f742f...b5c
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #9 Skrevet 12. april 2018 På 10.4.2018 den 21.39, AnonymBruker skrev: Hell brusen over i karafler. Mye penere! Lån av venner og naboer dersom dere ikke har nok. Anonymkode: 3f814...ce1 Av alle forslag jeg har sett og hørt de senere år er dette det desidert verste! Så man skal servere gjester dau og dvask brus uten kullsyre mener du? Ikke så nøye, så lenge det tar seg pent ut på bordet? Håper ts har vett nok i skallen til IKKE å gjøre dette. Da setter man heller store flasker på bordet. Snakker om altså! Ikke så nøye med kvaliteten på det som serveres, bare det ser flott ut på bildene! Verste jeg har lest! Anonymkode: 49d9e...1ce 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #10 Skrevet 12. april 2018 Vi hadde et drikkebord og her satte vi en badebalje (en fin en) med is kjøpt fra den lokale matbutikk inne. Opp i der var innkjøpt harry tur bokser av farris type (forskjellige smak) samt alkoholfritt øl. På bordet hadde vi 1.5L av forskjellige brus og en isbøtte med isbiter. Her kom folk hele tiden for å lage og etterfylle egne drikker og det fungert utmerket. I forhold til dukene vil jeg ha satt sammen bordene først og så overlappe dukene slik at det ser penere ut. Passe på at du ikke sette folk hvor de overlappe da det blir en del søl fra drikker som har falt over. Verste jeg har hørt er å hele brus over på karafler! nope nope nope! Brusen allerede forsvinner rask, og hvem skal etterfylle disse når de går tomme. Nope! Anonymkode: f1b98...d72
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #11 Skrevet 12. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Av alle forslag jeg har sett og hørt de senere år er dette det desidert verste! Så man skal servere gjester dau og dvask brus uten kullsyre mener du? Ikke så nøye, så lenge det tar seg pent ut på bordet? Håper ts har vett nok i skallen til IKKE å gjøre dette. Da setter man heller store flasker på bordet. Snakker om altså! Ikke så nøye med kvaliteten på det som serveres, bare det ser flott ut på bildene! Verste jeg har lest! Anonymkode: 49d9e...1ce Man heller brusen over i karafler på kjøkkenet, og går så ut i spisestuen og serverer gjestene. Ved neste servering fyller man karaflene på nytt. Det er ikke vanskeligere enn det. Anonymkode: 3f814...ce1 1
Angelheart2 Skrevet 12. april 2018 #12 Skrevet 12. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man heller brusen over i karafler på kjøkkenet, og går så ut i spisestuen og serverer gjestene. Ved neste servering fyller man karaflene på nytt. Det er ikke vanskeligere enn det. Anonymkode: 3f814...ce1 Og serverer med dette totalt død og lite god brus.... Ser ikke en eneste grunn til at dette skal være en god ide!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå