Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker da på de som ble uføre med høy trygd. De som har maxtrygd på ca 370000 og som har en liten bijobb som gir de de lovlige 0,4G (ca 38000) før trekk i trygd.

Disse jobber da typ en dag i uken og har da nærmere 410000 i brutto...

Er dette å treffe jackpotten?

Anonymkode: aae08...59c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man treffer aldri "jackpotten" når man er trygdet.

Jeg tjener 400.000 brutto i året, uten å jobbe, det er min uføretrygd.

Anonymkode: 1adb6...734

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Faren min har maks utbetaling av uføretrygd, pluss ca 6000 fra en privat forsikring. 

Ble ufør da han var 57. Han har ikke gjeld og bra bil. Han lever godt som ufør.

Men han er også et unntak. Lang arbeidskarriere som administrerende direktør som har gitt han masser av goder før han ble syk. 

Anonymkode: 6c13c...c93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min søster er 50% ufør, og jobber 50%. Hun hadde jobbet i kommunen i ca 30 år, da hun ble 50% ufør, så hun har ikke tapt noe på å bli ufør. Tipper hun har ca 400 000 i året. Men synes da og hun har fortjent det.

Jeg derimot har vel hatt maks uflaks. Har vært kronisk syk hele livet, men fikk en annen sykdom i starten av 20 årene, jobbet hardt for å bli frisk av den sykdommen, ble tilbudt uføretrygd, men ønsket ikke det. Jeg hadde da fått ung ufør. Jeg ville jobbe og få en utdannelse. Så jeg måtte på egenhånd studere, og jobbe ved siden av, ta opp studielån. Tok først videregående, så høyskole, og etter 3 år på høyskole med jobb ved siden av. Så gikk jeg på en smell, og da eskalerte min kroniske sykdom noe helt utrolig. Så mest sannsynlig kommer jeg aldri tilbake til arbeidslivet. Og får da lavest sats ufør. Eneste nå, er at det å få ufør, har blitt mye vanskeligere, så ser ut som det vil ta svært mange år, og kanskje får jeg det ikke engang. 

Anonymkode: 9ec15...f67

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vedkommende hadde truffet jackpot om han klarte å stå i jobb og beholde en så god lønn at uføretrygden er på maks. Du treffer aldri jackpot ved å bli så syk at du ikke kan jobbe.

Anonymkode: 054ac...3ad

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man treffer aldri "jackpotten" når man er trygdet.

Jeg tjener 400.000 brutto i året, uten å jobbe, det er min uføretrygd.

Har du så mye i trygd? Trodde max var 370000...

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du så mye i trygd? Trodde max var 370000...

Det er uføretrygd fra det offentlige og uføretrygd fra livsforsikring jeg hadde via fagforeningen på jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brutto 432 000, det er maks uføre + forsikring. Måtte slutte å jobbe på høyden av min karriere som leder, så det er ganske mye mindre enn hva jeg hadde i arbeidsinntekt. Men for all del, vi er heldige som har fått gull-billetten ved å være født norsk, og har det velferdssystemet vi har

Anonymkode: 5c4f1...140

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er uføretrygd fra det offentlige og uføretrygd fra livsforsikring jeg hadde via fagforeningen på jobb.

Da vil jeg si du har fått jackpot. Som ufør:-)

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke deilig å sitte på KG og hate uføretrygdede ts. Håper du har et godt liv ellers.

Anonymkode: 59bb5...1c1

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke deilig å sitte på KG og hate uføretrygdede ts. Håper du har et godt liv ellers.

Jeg er enig med deg. Tror ikke ts har noen gode intensjoner med posten.... Men jeg er enig. Noen uføre har fått "jackpot", mens andre er mindre heldig. De som ble ufør i relativt høy alder, har nedbetalt lån, god jobb og maks uføretrygd+forsikring er mye heldigere enn de som har minstesats, ble syk i ung alder, ingen forsikring, ingen bolig, mye lån osv. Skal man først være så uheldig å bli syk er det nå bedre med god økonomi, fått mulighet til å leve livet, god jobb osv, enn motsatt.

Anonymkode: 40edc...3d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er enig med deg. Tror ikke ts har noen gode intensjoner med posten.... Men jeg er enig. Noen uføre har fått "jackpot", mens andre er mindre heldig. De som ble ufør i relativt høy alder, har nedbetalt lån, god jobb og maks uføretrygd+forsikring er mye heldigere enn de som har minstesats, ble syk i ung alder, ingen forsikring, ingen bolig, mye lån osv. Skal man først være så uheldig å bli syk er det nå bedre med god økonomi, fått mulighet til å leve livet, god jobb osv, enn motsatt.

Jeg vet, jeg tilhører de uheldige.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, jeg tilhører de uheldige.

Jeg også :(:hug:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 27 000 kr utbetalt.Er enslig forsørger når barnet er 18 år mister jeg alle tillegg da blir det 16 000 kr i mnd.Har jeg scoret jack pott? Tror du jeg er ufør uten å ha en grunn?

Anonymkode: 97716...19f

AnonymBruker
Skrevet

De som var relativt rike før de ble uføre er også de "rikeste" av de uføre. Er vel naturlig det. Spør folk om de ønsker å miste både helsa og jobben, hva tror du de svarer? Tror ikke jeg vet om noen som ønsker seg å bli kronisk syk eller funksjonshemmet. Man går fra å være en vanlig borger til å være nederst på rangstigen. Hvem andre blir sett ned på og dømt i like stor grad? Man vinner ingen jackpot ved å bli ufør. Man taper så utrolig mye, og det økonomiske tapet er bare en veldig liten del av det. Merkelig tråd TS.

Anonymkode: b631d...a36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen fare, jeg er ufør selv:-)

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg også :(:hug:

:( :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 20 % og har en bruttoinntekt på ca. 475 000.

Anonymkode: 1063f...fe8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...